Microsoft stämda över Xbox Live

Medlem

Fyfan säger jag.
Ner med patenten!

sai
Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av sai:
Skrivet av Hockey Stick:

Skulle inte vilja påstå att EU är så mycket bättre. MC får ju t.ex. inte ha IE eller Media Player förinstallerat i Win7 här. Fånigt. Häxjakt.

Det var inte vad EC ville ha. De ville ha mer val till konsumenterna, inte mindre. Att MS erbjuder Win7 utan IE gjorde de på eget bevåg. EC sa direkt att det var inte vad de ville ha ut av situationen och istället för att MS erbjuder mer alternativ så erbjuder de mindre.

Lägg skulden där den hör hemma: Hos Microsoft.

Vadå lägg skulden där den hör hemma? Är du helt slut i huvudet eller? Det finns så många exempel och liknelser att döda din inställning med att jag inte ens orkar skriva ett.

Nej det är möjligtvis inte vad EC ville, men de är idioter. Det bakslog helt enkelt. MS tog bort IE och nu har EC inget att komma med. Smart drag av MS, det ända rätta valet.
Att erbjuda andra företags produkter i sin egna för att slå ut sig själv är bara så jävla fundamentalt korkat att jag inte ens finner ord för att beskriva dumheten. Att EC vill kräva detta av ett företag är bara så jävla patetiskt.

1) EU har ett regelverk som tillåter monopol, men då måste monopolen följa ett speciellt regelverk för monopol.
2) Regelverket för monopol kan lättast sammanfattas med: missbruka inte din dominanta position för att slå undan benen på konkurrenter.
3) MS har valt att arbeta i EU och måste därmed följa regelverket.
4) EU har dömt att MS har missbrukat sitt monopol och måste erbjuda mer alternativ.
5) MS:s val att gå tillmötes med EC på det sätt de gjort är den direkta motsatsen av vad EC vill få till stånd.
6) http://www.ecis.eu/documents/Finalversion_Consumerchoicepaper... har en ganska lång lista på saker MS har gjort genom åren som brutit mot diverse lagar och har skadat oss konsumenter.
7) Läs på lite om http://en.wikipedia.org/wiki/Vendor_lockin och http://en.wikipedia.org/wiki/Monopoly

Slutligen... om du vill kalla mig dum i huvudet så hade det varit bra om du backat upp det med annat än slagord. För en riktig debatt vettu.

Medlem

Mjukvarupatent är fan bara onödigt.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

vissa patent är ju fan pinsamma och enbart hämmande, syftet att ta dessa patent är för att man förmodligen innan tekniken fanns insåg att det är något som kommer att finnas inom snar framtid och så skaffar man sig det så man ska kunna roffa åt sig pengar från dem företag som själva utvecklat och producerat produkten.. jävla fult

Medlem

Men sluta larva er med era stämningar jänkare! Ni förstör för oss spelare också!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Larvigt!

USA's tro om att de är bäst, kan lika så motbevisas genom följande artiklar. Att stämma varandra visar bara att du får betala för för alla misstag du begår. Men nu är det inte misstag de stäms för. Hade det varigt de, så hade det varigt en helt annan grej!

Fortfarande larvigt!

Medlem

Hehe, Inte mer än rätt. Om jag uppfinner en sak och någon använder den utan min tillåtelse så hade jag stämt dom oxo.

Inaktiv
Skrivet av Xifarian:

Hehe, Inte mer än rätt. Om jag uppfinner en sak och någon använder den utan min tillåtelse så hade jag stämt dom oxo.

Men nu var det inte en uppfinning som dom blev stämda över, utan ett concept helt enkelt, helt sjukt...

Inaktiv

Å herre gud! Det var länge sen jag fick mig ett så gott skratt!

Medlem

Märkligt att de inte stämt folket bakom Teamspeak, Ventrilo, Voicechatter osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av sai:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av sai:
Skrivet av Hockey Stick:

Skulle inte vilja påstå att EU är så mycket bättre. MC får ju t.ex. inte ha IE eller Media Player förinstallerat i Win7 här. Fånigt. Häxjakt.

Det var inte vad EC ville ha. De ville ha mer val till konsumenterna, inte mindre. Att MS erbjuder Win7 utan IE gjorde de på eget bevåg. EC sa direkt att det var inte vad de ville ha ut av situationen och istället för att MS erbjuder mer alternativ så erbjuder de mindre.

Lägg skulden där den hör hemma: Hos Microsoft.

Vadå lägg skulden där den hör hemma? Är du helt slut i huvudet eller? Det finns så många exempel och liknelser att döda din inställning med att jag inte ens orkar skriva ett.

Nej det är möjligtvis inte vad EC ville, men de är idioter. Det bakslog helt enkelt. MS tog bort IE och nu har EC inget att komma med. Smart drag av MS, det ända rätta valet.
Att erbjuda andra företags produkter i sin egna för att slå ut sig själv är bara så jävla fundamentalt korkat att jag inte ens finner ord för att beskriva dumheten. Att EC vill kräva detta av ett företag är bara så jävla patetiskt.

1) EU har ett regelverk som tillåter monopol, men då måste monopolen följa ett speciellt regelverk för monopol.
2) Regelverket för monopol kan lättast sammanfattas med: missbruka inte din dominanta position för att slå undan benen på konkurrenter.
3) MS har valt att arbeta i EU och måste därmed följa regelverket.
4) EU har dömt att MS har missbrukat sitt monopol och måste erbjuda mer alternativ.
5) MS:s val att gå tillmötes med EC på det sätt de gjort är den direkta motsatsen av vad EC vill få till stånd.
6) http://www.ecis.eu/documents/Finalversion_Consumerchoicepaper... har en ganska lång lista på saker MS har gjort genom åren som brutit mot diverse lagar och har skadat oss konsumenter.
7) Läs på lite om http://en.wikipedia.org/wiki/Vendor_lockin och http://en.wikipedia.org/wiki/Monopoly

Slutligen... om du vill kalla mig dum i huvudet så hade det varit bra om du backat upp det med annat än slagord. För en riktig debatt vettu.

+1


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Jag ska ta patent på "Att andas syre tillsammans med andra personer på annan plats, vid samma tillfälle" så till alla ni som andas där ute, lika bra att sluta nu, eller få en fetstämning på er! xD

Är ju typ så USA fungerar


signatur

CZorg will rise again...

Skrivet av Tassel:

Jag ska ta patent på luft och användandet av det!

way ahead of you! och varför stanna där, man kan ju stämma träd för att de tillverkar den utan tillstånd...

Skrivet av DirtyAnders:

Ytterliggare ett exempel på hur det amerikanska "rättsväsendet" förstör för världen, kan vi världsmedborgare skriva på en lång lång protestlista och skicka till Obama och be honom snällt att laga problemet tro?

Ingen dum ide, men eftersom jänkarna inte gjort något åt det själva så tycker de väll att det fungerar och det enda vi då får som svar är:

If it ain't broken, why fix it?

Medlem

Ehh, så om jag använder en telefon medan jag spelar ett spel så kan man åka på stämning, hmm...

Medlem

"have resorted to juvenile tricks, holding the case up for weeks in February 2009 over a single, innocent typo, and dumping 140,000 documents on Hochstein and Tenenbaum without an index."

Haha BURN!


signatur

Sol är bäst på radio.

Medlem

skulle någon äga det patentet så skulle jag skita i det man kan inte ta patent på vad som helst

Medlem

Microsoft får väll köpa upp företaget

Inaktiv

LOL usa e patetisk, kolla bara på spelbrancens copyright genom åren, copyright på bokstäver m.m

Inaktiv
Skrivet av Satakarnak:

Microsoft får väll köpa upp företaget

Håller med. Köp upp skiten. Det är nog billigare än att betala böter.

Inaktiv
Skrivet av Satakarnak:

skulle någon äga det patentet så skulle jag skita i det man kan inte ta patent på vad som helst

I usa kan du ta patent på allt, det är ju blandannat det denna nyhet hintar om.

I verkligheten så gynnar patent väldigt få och bromsar överlag upp mänsklighetens utveckling. Visst, någon tjänar ju massor av pengar, klart man måste bry sig om denne...


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Den mänskliga girigheten. <3


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Amerika är verkligen förstört med avseende på jurister men Sverige försöker hänga på så gott dom kan.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Va? Gud vad löjligt! hur kan man ha patent på en sådan sak?

Det finns till och med patent på dubbel hoppande som i t.ex. Unreal Tournament spelen. Det är löjligt som fan och hämmar spelutvecklingen tycker jag.

Medlem

Undra om nån har patent på att kunna ta patent ?

Medlem
Skrivet av Hizzi:

Undra om nån har patent på att kunna ta patent ?

Patentverket?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Oo


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

12
Skriv svar