Spana in teknikträden i Starcraft 2

Robot
Medlem
Spana in teknikträden i Starcraft 2

Wow, fan va fräckt, lite AoE liknande!

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Kuci:

Wow, fan va fräckt, lite AoE liknande!

Trevligt att få se mer av SC2. Men det är bara byggträdet, det fanns i SC också. Dvs vad behöver för att få bygga x och y. Jag fick dem som printade handout i SC battlechest.

Inaktiv

Har alltid gillat teknikträder. Liktar faktist Aoe!

Inaktiv
Medlem

Första jag såg... Nuke?

Inaktiv
Skrivet av Kuci:

Wow, fan va fräckt, lite AoE liknande!

Inte precis så att detta är något nytt. Det visar bara vad du måste ha byggt innan du kan bygga annat.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Precis, det har alltid funnits ett tech-tree, man har bara inte sett det så här tidigare. är mer eller mindre samma ordning som i ettan...

men jag vet inte varför men jag börjar bli trött på sc2 redan nu. Det kommer ju aldrig, är i episodform och ser faktiskt inte så speciellt ut. iaf inte så som sc var när det kom.
Då ser jag faktiskt mer fram emot Diablo3 trots att jag från början tyckte tvärtom.

hopppas de lyckas...men det kanske inte funkar lika bra med ett starcraft nu som det gjorde då...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Propy:

men jag vet inte varför men jag börjar bli trött på sc2 redan nu. Det kommer ju aldrig, är i episodform och ser faktiskt inte så speciellt ut. iaf inte så som sc var när det kom.

SC2 är fantastiskt likt första spelet. Det är som en "Starcraft Remake". Men Blizzard brukar producera, och de är mästare på att göra spel utan nytänk som ändå är enormt roliga att spela.

Medlem

Ser ut som kartan Donald Trump har på sitt kontor, hmm...

Medlem

Uppföljaren till världens bästa strategispel!! Måste boka spelet när det närmar sig release!

Någon som vet ifall man kan spela som alla lagen på internet och skirmish även med första spelet som kommer bara ha Terran kampanjen???


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Ja, det kommer man.

Citat:

Will we still be able to play multiplayer matches of StarCraft II with all three races?

Yes! From the beginning, StarCraft II will be a fully featured multiplayer game, and all three races will be available for competitive play.

http://www.starcraft2.com/faq.xml

Medlem

Har för mig jag fick ett printat i original SC, möjligtvis kan det ha funnits i manualen.

Får kolla i kartongen när jag besöker föräldrarna nästa gång.

Medlem
Skrivet av Buio:

SC2 är fantastiskt likt första spelet. Det är som en "Starcraft Remake". Men Blizzard brukar producera, och de är mästare på att göra spel utan nytänk som ändå är enormt roliga att spela.

jo visst gör de bra spel, men jag får liksom känslan att de är rädda för att ändra på för mycket och att de inte riktigt vet vad de vill göra...de ändrar ju på enheter hela tiden...

men det kan ju också vara jag som har ändrats under dessa år och gillar andra typer av strategi...

men man får väl vänta och se, kan ju vara så att det blir riktigt bra...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Ja, denna gång ser de ut att vara extremt konservativa. Kanske beror det på att Starcraft har en hardcore grupp som spelat/r det och att de siktar in sig på att göra dem nöjda först och främst. Det ser man också på battle reports som riktar in sig mot den gruppen.

Jag har kört lite Starcraft igen, och slås av hur likt SC2 är förutom grafiken. Blir lite pixelgröt i fullskärm med 640x480 på en stor TFT.

Medlem
Skrivet av Buio:

Trevligt att få se mer av SC2. Men det är bara byggträdet, det fanns i SC också. Dvs vad behöver för att få bygga x och y. Jag fick dem som printade handout i SC battlechest.

Jag köpte spelet när det kom (ett av få spel jag köpt samma dag) och fick också med en sådan samt att jag kunde välja mellan tre omslag på kartongen=).

On topic:

Sådan här träd är inget nytt och mer eller mindre alla spel i den här genren använder sig av dom men detta är inget som man själv kan se. Vad trädet visar är vad som krävs för att man ska kunna bygga något eller vilka uppgraderingar som måste ha gjorts innan en viss enhet kan produceras. Kan inte vara lätt att balansera detta så att en sida inte helt plötsligt blir avsevärt bättre än den andra tack vare en viss uppgradering. De lyckades fenomenalt bra med SC i denna aspekt och gjorde även så med att balansera raserna mot varandra. Få spel även idag kan mäta sig med Blizzards över 10 år gamla spel när det kommer till att se till så en sida inte är avsevärt mycket bättre än de andra.

1
Skriv svar