Playstation 3 slim lagom till hösten?

Robot
Playstation 3 slim lagom till hösten?
Medlem
Playstation 3 slim lagom till hösten?

Det vore ju som tusan, beställde en PS3a i förrgår. Nej de får allt vänta med sin prissänkning i nått halvår nu

/ LordDaimos

Medlem

Hehe... daimos

Hur som helst så är prissänkning klart bra för oss som redan har en ps3. Dess fler som skaffar ps3 dess fler och bättre program och spel släpper de förhoppningsvis.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

3000 kr går min gräns, så jag får väl vänta ett tag.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

öööh.. ska dom ta bort Xbox 360 pro ?
Ska dom inte ha kvar nån lågpris 360 med hd längre då eller vad ?
För försvinner Xbox 360 pro då blir det ju bara 360 arcade utan hårddisk och den dyra 360 elite kvar ju.
Låter väldigt underligt.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

öööh.. ska dom ta bort Xbox 360 pro ?
Ska dom inte ha kvar nån lågpris 360 med hd längre då eller vad ?
För försvinner Xbox 360 pro då blir det ju bara 360 arcade utan hårddisk och den dyra 360 elite kvar ju.
Låter väldigt underligt.

Dom tjänar mer pengar på tillbehören som många köper till arcade versionen. Som hårddisk osv osv...

sen blir nog kanske prissäkningen på elite så pass låg att den helt enkelt ersätter PRO modellen då.

det finns mycket att säga om denna nyhet hehe

Medlem

Sony sänker priset med 1000kr, affärerna sänker priset med 500kr...Nu har affärerna tjänat 500kr extra per såld konsol. Konsumenterna förlorar.

Medlem
Skrivet av Bockis:
Skrivet av Hizzi:

öööh.. ska dom ta bort Xbox 360 pro ?
Ska dom inte ha kvar nån lågpris 360 med hd längre då eller vad ?
För försvinner Xbox 360 pro då blir det ju bara 360 arcade utan hårddisk och den dyra 360 elite kvar ju.
Låter väldigt underligt.

Dom tjänar mer pengar på tillbehören som många köper till arcade versionen. Som hårddisk osv osv...

sen blir nog kanske prissäkningen på elite så pass låg att den helt enkelt ersätter PRO modellen då.

det finns mycket att säga om denna nyhet hehe

Kostar inte hårddisken drygt 1200 kr?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av Bockis:

det finns mycket att säga om denna nyhet hehe

offtopic: Grattis till ditt första inlägg, två år efter registrering.

ontopic: Behöver man hårdisk egentligen? Spelen laddar snabbare, är det något annat?

Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av Bockis:

det finns mycket att säga om denna nyhet hehe

offtopic: Grattis till ditt första inlägg, två år efter registrering.

ontopic: Behöver man hårdisk egentligen? Spelen laddar snabbare, är det något annat?

klart man behöver hårddisk, var ska annars alla uppdateringar, eventuella expansioner, mappstilläg inköp av arcade eller xbox klassiker spel medmera vara om inte på en hårddisk ?

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Det vore ju som tusan, beställde en PS3a i förrgår. Nej de får allt vänta med sin prissänkning i nått halvår nu

/ LordDaimos

Det är som vanligt

Man kan alltid vänta lite till, samma sak när man ska köpa ny hårdvara till datorn, men då kommer man aldrig sluta vänta


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

3000 kr går min gräns, så jag får väl vänta ett tag.

Elgiganten i Jönköping hade invigning av en utökning av butiken i torsdags. De tog faktiskt bara 3000 för en ps3 och det verkade finnas gott om dem kvar när jag drog vid 21 (de hade öppet till 22 och inte så mycket folk kvar då). Så inte helt omöjligt att få tag i dem för det priset. De hade 3300 på webshoppen igår men verkar höjt till 4000 igen.

Inaktiv

på elgiganten kan man köpa PS3 80GB för 3300!


signatur

Älskar tv-spel!

Medlem

Kan säga att detta stämmer in väl på vad jag fått höra på jobbet. Dessutom kommer Sony köra med 160GB slim i höst. Dessutom ser det ut som att en mjukvara uppdatering som inkluderar PS2 kompilatet för alla versioner är på gång detta år. Sony har nyss ansökt om ett patent för detta syfte. Mycket smaskigt i år med andra ord.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Vore bra om nya slim inte avgav så mycket värme, bastu här med den och pcn på.

Inaktiv

Ps3 Slim + Prissänkning i höst. Förhoppningsvis under 3000kr.

Xbox 360 Pro försvinner, Och ersätts av Elite versionen (120gb)
och den kommer då att kosta runt 2400kr. Arcade kommer antagligen glida ner till runt 1200kr.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Då man redan har en PS3 och inte tänker slänga slantar på en anorektisk låda så hade det suttit fint med en prissänkning på någon 360 istället, vill helst inte köpa Arcade (pga. att jag måste köpa en hårddisk), men samtidigt hade det var kul att ha en till nästa GTA-expansion


signatur
Medlem

Låter jävligt bra alltså!
Can't wait!

Medlem
Skrivet av Vitriolos:

Vore bra om nya slim inte avgav så mycket värme, bastu här med den och pcn på.

Jag har inte igång pcn när jag har ps3an igång, surfar lika bra på ps3an

Medlem

Skönt att dem sänker PS3, men hoppas dem sänker kraftigt. Annars blir det aldrig något köp för min del.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Mja... på El-giganten hade de precis PS3or för 3290 kr. Jag köpte en bara för att försäkra mig om att få en, men jag funderar på att lämna tillbaka den om ryktena stämmer då jag inte har öppnat den ännu. Jag har nu cirka 20 dagar på mig att retunera den så förhoppningsvis kommer något svar gällande detta?

1
Skriv svar