Byt sida i World of Warcraft

Inaktiv

Trist. Jag har spelat sen EU open beta, från och till visserligen, men det är trist att de inför så mycket stora förändringar som de dessutom tar extra betalt för. Också ganska glad att ha klarat mig ur WoW-träsket. Väntar nu på nästa stora MMORPG istället

Medlem

vad då ond och god sida? de är vad kidsen tror, så är inte fallet.

Medlem

Bevisligen vill inte folket byta sida, därför bör de ju skita i att byta sida. Därmed så behöver folket inte bry sig om funktionen tillkommer. Är faktiskt förvånad över att ni orkar vara så negativa.

Spelare inte själv längre, men come on - det var ett tag sen de förstörde flavorn i spelet.

Så detta borde ju vara bara positivt? Om ni hade tänkt byta gratis så har ni väl rätt att vara sura. biatches!1!!!11!1one


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av spacetravler:

vad då ond och god sida? de är vad kidsen tror, så är inte fallet.

Nazisterna var inte heller onda. Men nånstans vill vi måla upp en referensmall mellan svart och vitt - människor goda, slemmiga gröna humanoider onda.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Fan va glad jag är att jag fick nog och drog ur pluggen när WotLK kom. Sunwell och prenerf M'uru/KJ blev en okay avslutning på alltför många år i Blizzard's World of Casualcraft.

Det här hade drivit mig till vanvett hehe.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det är väl skönt för oss icke WoW spelare att Blizzard suger ut pengar på WoW-spelarna. Då får vi nog se bättre spel i framtiden av Blizzard. Om dom ens kan bli bättre?

Medlem

Är ni helt pantade eller? Det här förstör inget. Det påverkar inte eran speluplevelse på något sätt, det är bara en möjlighet för de som vill att byta sida, för att kunna spela med kompisar kanske.

Tycker ni som säger att såna här tjänster förstör spelet kan gå o lägga er. Ni sluta spela för helt andra anledningar.

Inse faktum att det här är en bra tjänst, det är inge fel med att ett företag vill tjäna pengar.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

Tycker det är en bra grej. Blir lättare för guilder att rekrytera och folk kan byta sida om dom har mycke polare som spelar på andra sidan osv.

Inaktiv

bah vem bryr sig, det är Aion som gäller nu, eller D3!! RAAAWR

Medlem

För att vara ärlig, är ni sura på att ni dragit upp en gubbe på fel sida eller är ni bara riktigt snåla.
Jag har själv blivit utsatt för kompisar i annan faktion.
Jag tycker detta är bra samt jag ser inte hur det skulle kunna förstöra spelet. Väx upp egoister.


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Inaktiv

Byta sida? WTF... Det kommer ju bli obalanserat på vissa servrar.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Byta sida? WTF... Det kommer ju bli obalanserat på vissa servrar.

Precis. För spelets skull hoppas jag att Blizzard har väl genomtänkta regler för vem och vilka realmer som har möjlighet att byta ras.

Det är ett välkänt faktum att folk dras till folk, och eftersom balansen mellan alliance/horde redan är bortom räddning på flertalet realmar i EU, är det en märklig helomvändning Blizzard gör i denna fråga.

Risken är att fler realmar drabbas av fullständig obalans mellan fraktionerna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det skulle vara kul ifall Blizzard helt plötsligt stängde ner alla servrar för all framtid.. undra vart alla spelare skulle ta vägen..
Så blir det en stor grupp som registrerar sig från spel till spel å överbelastar allt

uhh Ontopic: Om en realm är obalanserad kanske de tillåter att bara hoppa från ena sidan till den andra men inte tillbaka


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. Personligen så tycker jag nog att det är en bra idé, fast lite försent kanske.

Och om det människor säger om att Blizzard mjölkas osv. för att få pengar till sitt nya MMO som människor är skeptiska över kan jag säga: Alla spel Blizzard har gjort har blivit "perfekta". Diablo, WoW, StarCraft, Warcraft och många fler som jag inte behöver rada upp. Sen finns det människor som säger helt annorlunda. Men som sagt så tycker jag personligen att Blizzard bara har gjort perfekta spel.

Så jag ser fram emot varje spel Blizzard har i görningen!

Medlem

Lustiga kommentarer hittills. Alltid underhållningsvärde på casual-utläggningar och liknande.

Ville bara påpeka att Horde/Alliance inte är goda eller onda. Men det funkade ändå bra i nyheten.

Medlem

Ojopj, så de förstööööör.... Ja idioter finns det, en MÖJLIGHET att byta faction förstör ju ingenting, förutom att fler alliancenötter kommer ramla in på hordeside i A-N nu om de inte behöver jobba upp en char från lvl 1 längre...
Men inte fasen pajar det spelet iaf.... Gnällspikar finns det gott om...
Mestadels "Leet-wannabe's" som gnäller om casualisering.... Bara sluta spela och good riddance då^^ Vissa har ju verkliga liv att tänka på också... testa det kanske nu när ni slutar spela?

Medlem

Men sluta whina för fan, det är ju helt klart att en ras inte kan bestämma vad man slåss för. Klart man skall kunna byta sida, man skall till och med välja när man börjar spela spelet vilken sida man skall ha.


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem

Som någon tidigare skrev gör blizzards riktiga kvalitets grejer och ger bra support därefter! Se bara på Warcraft 3 som fortfarande lite då och då får sig en omgång!

Om man jämför EA med Blizz är dom raka motsatsen, EA pumpar ut spel en del dock helt OK (FIFA o NHL) men mest ren dynga. Sen ger dom sjukt dålig support på sina spel.

Blizz känns som ett gäng man kan lita på, iaf gör jag de! Dom släpper väldigt få titlar men när dom gör de håller de högsta kvalite och spelglädje! Dom ger otroligt bra support på sina spel vilket är ett stort +!!

Ni som tycker Blizz mjölkar, jovisst de kan tyckas men de är sånna som jag som snällt betalar varje månad för att spela WoW och använder mig av deras andra betaltjänster som gör att vi kommer få se spel med ännu högre kvalite framöver. Är väldigt övertygad om detta.

!

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av Boomer:

Hade varit ganska intressant om man fått behålla sin karaktär exakt som den är bara att man byter allians. Det vill säga att man kan vara en Night Elf som springer runt och raidar med Horde.

Kan vara det mest korkade jag läst på länge, är du en av de där 15 åringarna som spelar bara för gear och inte bryr dig om lore eller någonting?

Förövrigt är jag glad över att jag sluta, alldeles för anpassat för casual är wow nu.

Jag spelar inte ens World of Warcraft, så vad sägs om att du drar någonstans?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Jag stödjer inte detta alls.
Om tex en server är full med alliancer och knappt några hordes(dvs. att horde ligger under med i princip allt på denna server) så kommer ju alla hordes nu att byta till alliance för att de vill vara med den "bättre" sidan. Spelet förstörs bara mer och mer...

Medlem

Haha, vad larviga ni är.

Kan ni spalta upp några bra argument till att detta förstör spelet ännu mer? Ni vill ju bara ha något att säga. Kan inte bara några av er vara lite nyskapande och klaga på något annat? Ingen bryr sig om att ni hade full epic gear och dödade hela AQ40 när det begav sig, men är så pass coola nu att ni slutat för att det blivit för enkelt. Hajar ni, INGEN BRYR SIG! För den första som sa det, sa det för typ 3 år sedan. Kom på något nytt istället och backa upp era uttalanden med något istället för att sticka in med era pseudoargument så att folk ska se hur balla ni är.

Det är väl skitbra att man kan byta faction. Jag personligen spelar på två servrar, en som horde och en som alliance. Jag hade verkligen inte tackat nej till att få flytta över den ena till den andras faction/server och det finns ingenting, verkligen INGENTING i det som är spelförstörande på något sätt.

Och eftersom spelet i stort sett går ut på att vara level 80 ser jag inget direkt problem med möjligheten att få göra en ny gubbe på/nära level 80. Nog för att det är en upplevelse att spela från level 1 FÖRSTA GÅNGEN, men man lessnar ju rätt snabbt på att nöta i två veckor för att kunna ha kul på riktigt.

EDIT: Och Blizzard kommer inte tillåta att man flyttar över horde till alliance på en server där alliance är 90% av befolkningen fattar ni väl.

Medlem

Som jag skrev lite längre upp, finns risken att fler realmar drabbas av fullständig obalans mellan fraktionerna, om inte Blizzard har mycket välgenomtänkta regler för hur detta skall genomföras.

Ni som säger att fraktion balansen inte påverkar spelet, behöver nog stanna upp ett tag och tänka till lite. Trots allt är det så att World of Warcraft består av mer än PvE. För även om spelet idag inte erbjuder någon world PvP, så påverkas Arenor och Battle Grounds i högsta grad av fraktion balansen och Blizzard får jobba för att erbjuda lösningar på problematiken.

De har precis introducerat Cross-Language Battlegroups, för att öka den tillgängliga poolen av alliance och horde spelare till Arenor och BGs. För vad innebär rent konkret en för stor obalans mellan fraktionerna?

* Längre kötider
* Ojämna matcher där ena sidan har fler startande spelare än den andra

Jag är säker på att ingen av oss uppskattar det ovan nämnda. Så väl genomtänkta regler (läs strikta) är av nödvändighet för att inte obalans problematiken mellan fraktionerna skall eskalera.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av natogundalf:

EDIT: Och Blizzard kommer inte tillåta att man flyttar över horde till alliance på en server där alliance är 90% av befolkningen fattar ni väl.

Det är inget jag skulle satsa pengar på. Blizzard har fram till idag inte lagt någon energi på att lösa den extrema obalansen på exempelvis Silvermoon, där horde idag står för mindre än 5% av befolkningen. Och det finns flera andra realmar i EU som har liknande befolknings statistik.

Men natuligtvis hoppas jag att jag har fel, för spelets skull.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

WoW är på DEKIS,där av alla dessa nya grejer och att alla UNGAR Wajnar apa

AION kommer ta över!!!! Samma spel fast lite annorlunda...Tjingeling Badring!!!!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Är ni helt pantade eller? Det här förstör inget. Det påverkar inte eran speluplevelse på något sätt, det är bara en möjlighet för de som vill att byta sida, för att kunna spela med kompisar kanske.

Tycker ni som säger att såna här tjänster förstör spelet kan gå o lägga er. Ni sluta spela för helt andra anledningar.

Inse faktum att det här är en bra tjänst, det är inge fel med att ett företag vill tjäna pengar.

Varför ska alla som inte tycker som du "inse fakta" och hålla med dig för annars är dom pantade?

Sånna här tjänster kan visst förstöra spelet då det finns många som gillar PVP delen i spelet och en sån här förändring kan förstöra balansen totalt på en server.

Skrivet av Zathaghil:

Ojopj, så de förstööööör.... Ja idioter finns det, en MÖJLIGHET att byta faction förstör ju ingenting, förutom att fler alliancenötter kommer ramla in på hordeside i A-N nu om de inte behöver jobba upp en char från lvl 1 längre...
Men inte fasen pajar det spelet iaf.... Gnällspikar finns det gott om...
Mestadels "Leet-wannabe's" som gnäller om casualisering.... Bara sluta spela och good riddance då^^ Vissa har ju verkliga liv att tänka på också... testa det kanske nu när ni slutar spela?

Hur kan du veta att det inte kommer att förstöra någonting.... vad har du för information som inte vi andra har, som gör att du vet att det inte kan bli en PVP obalans på servrar? Även om du skiter i PVP är inte alla andra "idioter"...

Skrivet av natogundalf:

Haha, vad larviga ni är.
Kan ni spalta upp några bra argument till att detta förstör spelet ännu mer? Ni vill ju bara ha något att säga.
-- en massa text --
EDIT: Och Blizzard kommer inte tillåta att man flyttar över horde till alliance på en server där alliance är 90% av befolkningen fattar ni väl.

Hur ska vi "fatta" det? För att Blizzard har varit så duktiga på att balansera servrarna innan?

Dela gärna med dig mer av din insider information som du tydligen har ifrån Blizzard över hur dom ska lägga upp det här, vilka servrar som får göra vad osv.

Inaktiv

Härligt slippa va äcklig jonas gardell alliance iaf! undead here i come.

Inaktiv

Asså vadå god och ond? Här trodde man fz kunde något om spel iaf. Nu nämner dom inte vilka som är goda och onda, men det vanliga antagandet är väl att Alliance är goda för att "de är ju människor", även fast människor i Warcraftvärden är typ rasistiska idioter hela bunten.

Nu har väl horde inte heller varit några änglar heller, men onda är dom då inte.


signatur

Lurkar runt på nätet och läser.

Medlem
Skrivet av noxi:

Varför ska alla som inte tycker som du "inse fakta" och hålla med dig för annars är dom pantade?

Sånna här tjänster kan visst förstöra spelet då det finns många som gillar PVP delen i spelet och en sån här förändring kan förstöra balansen totalt på en server.

Det finns inget som talar för att Blizzard skulle låta balansen gå åt skogen, tvärtom det talar emot. Det kommer säkerligen finnas ett system som begränsar denna service, lika så som realm transfer.

Därmed är det en bra tjänst oavsett? Right?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av QueloR:

Det finns inget som talar för att Blizzard skulle låta balansen gå åt skogen, tvärtom det talar emot. Det kommer säkerligen finnas ett system som begränsar denna service, lika så som realm transfer.

Jag skulle gärna se att du utvecklar din tankegång lite mer. Visa gärna konkret vad det är som får dig att säga att det inte finns något "som talar för att Blizzard skulle låta balansen gå åt skogen".

Så skall jag visa konkreta exempel på motsatsen. 8)


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Larvigt, ytterligare en spik i kistan om ni frågar mig.

Ja, det går som bekant fruktansvärt dåligt för Blizzard och deras kassako.

Sarkasm åsido, jag ser inget fel i att Blizzard öppnar upp fler möjligheter för sina spelare. De sätter en prislapp som folk uppenbarligen betalar, men sedan finns det alltid minoriter som tycker att det är slöseri med pengar, men de förlorar väl ändå ingenting på det? Bara ännu en möjlighet helt enkelt.

När det gäller lore så anser jag att Blizzard har gjort väldigt mycket för att utveckla universumet, men det är alla spelare som skiter fullständigt i det och springer så fort de orkar genom allt som har skapat någon form av hysteri att man skall ha bäst gear, högst reputation osv.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

123
Skriv svar