EA: Vi lanserade för många nya spel

Robot
Inaktiv
EA: Vi lanserade för många nya spel

Alla spel kan inte bli storsäljare. Synd att inte Mirror's Edge sålde bättre, men tror ändå vi får se mer av det i framtiden.

Medlem

Tvåan är redan i görningen vad jag har läst, och sen som du säger: Alla spel kan inte bli storsäljare! Det e fel o tro något annat...

Medlem

Skippa Mirror's Edge och satsa mer på Dead Space!


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Skippa Mirror's Edge och satsa mer på Dead Space!

Jepp Dead Space klart det bästa SP spelet på år och dagar.

Medlem

Snart kommer det väl 4-5 olika Need For Speed (minns inte hur många, eller när de skulle släppas, men det har ju i tidigare fall varit runt november, skulle inte förvåna mig om alla kommer samtidigt)... Finns väl inget mer mjölkande företag än EA, urk. Och att folk sen stöder det är ju skrämmande...

Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Nocturne:

Skippa Mirror's Edge och satsa mer på Dead Space!

Jepp Dead Space klart det bästa SP spelet på år och dagar.

Usch nej. Dålig styrning etc gör inte ett bra spel.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av Nocturne:

Skippa Mirror's Edge och satsa mer på Dead Space!

Jepp Dead Space klart det bästa SP spelet på år och dagar.

Usch nej. Dålig styrning etc gör inte ett bra spel.

Dålig styrning? Jag hoppas verkligen inte att du syftat på när man går in i zero gravity?

Håller med om att Dead space var en av dom bättre singel player upplevelserna på länge.

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Snart kommer det väl 4-5 olika Need For Speed (minns inte hur många, eller när de skulle släppas, men det har ju i tidigare fall varit runt november, skulle inte förvåna mig om alla kommer samtidigt)... Finns väl inget mer mjölkande företag än EA, urk. Och att folk sen stöder det är ju skrämmande...

Eh, har du helt stoppat huvudet i marken under de senaste året? EA har bytt inriktning sedan de fick sin nya chef, och låter sina understudios få betydligt mer frihet.

Det är snarare Activision/Blizzard som mjölkar sönder allt.

Medlem

Skillnaden när man lanserar nya och fräscha upplevelser är väl att man måste lägga lite annan marknadsföring kring spelet, eller åtminstone mer än vad man normalt skulle behöva. Nu kan man faktiskt tycka att de lade ned rätt ordentlig PR kring Mirror's Edge (ack, ett fint lir), men ett sådant spel kan man tycka skulle gå lättare hem hos andra som inte bara vill sitta med Dead Space (som ja, hade kass kontroll, imo ). Fast då måste man nog i min hypotes göra saker lite annorlunda.

I mina ögon försökte de sälja in Mirror's Edge till den ordinära grabbskaran, och där är det tydligen bara så många som nappar. (I sin tur, med mindre bokstäver, hade säkerligen DICE kunnat ha en betydligt mindre betoning på ett väldigt arkadigt och klassiskt spelupplägg. Vilket också skulle hjälpt att sälja det.)


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Men seriöst var det någon här som trodde att Mirrors Edge skulle sälja mer än 4 ex?

Medlem

Att EA släpper för mycket spel? No shit Sherlock, kolla bara på Battlefield serien Kommer typ 2 nya BF om året xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jo tänk er bara den 'shitload'en med expansions Sims 3 kommer att få xD

Samma sak med Sims 1 och 2, de borde ha gjord en eller två STORA expansioner med de alla mindre sakerna i.

Medlem

ah live and learn

Medlem

Frank Gibeau, årets marknadsförare?
Ärligt talat, kom han fram till det nu?....
Jag kan se det framför mig när han står framför whiteboardtavlan med sina grafer och diagram.
"hmm, undra om vi BÖR GÖRA KLART SPELET INNAN VI SLÄPPER DET?"

Medlem

Mirror's Edge var väl ypperligt kvalité caelestis?
Dead Space "provade jag hos en polare". Var inte imponerad alls efter 2 timmars spelning så "jag gick hem".


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

testade PC versionen av dead space och var inte heller direkt imponerad. Hatar spel där man inte kan binda om eller binda alla knappar som man vill. Så jag gav upp...

Ja EA borde verkligen börja tänka på kvalite istället för kvantitet. Se bara på alla BF spelen och för att inte tala om sims med oändligt många expansioner... nu är det väl spores tur...

Activision/blizzard skulle jag väl inte påstå att de mjölkar direkt... kommer ju knappast 3 nya wow spel / år, mellan starcraft 1 och två är det väl sådaär 12 år... och skulle ID/activision pumpa ut quake spel lika ofta som Dice/EA pumpar ut BF spel hade vi nog varit på quake 100 vid det här laget.

kort sagt så lanserar de väl knappast för många nya spel... snarare alldeles för mycket av samma titel...

Att inte det går ihop kan ju till och med en treåring räkna ut... vilka genier de där stollarna på EA... kommit på det redan...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Eller så kan anledningen till att EA säljer färre spel vara att många börjat bojkotta dom efter sin blunder med drakonisk DRM. Att The Sims 3 säljer bra eller sportspel beror nog mer på att dessa personer inte bryr sig så speciellt mycket om ifall de äger en produkt eller hyr den. Att EA verkar tro att det handlar om tjänster visar tydligt på att de missuppfattat anledningen till att många bojkottar dom.

När jag köper ett spel så är det för att betala utvecklarna för ALLT arbete som dom de lagt ner fram till spelet släpps och då räknar jag också med att spelet är komplett. När allt fler företag medvetet låter delar av ett spel vara "låsta" så anser jag detta vara ren och skär ocker. Jag har inget emot dlc som kommer ett tag efter men när det släpps samma dag så råder det ingen tvivel om att utvecklarna/utgivaren medvetet håller på detta för att tjäna ännu mer pengar.

Jag kan utan problem bojkotta en sådan utvecklare av ren princip. Det sorgliga är att detta aldrig hade skett från första början om folk inte accepterat det så villigt som de verkar göra. Ni, och inte bolag som EA, kommer vara anledningen till att spel inte längre är något man "äger" utan något som man hyr.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

---
Activision/blizzard skulle jag väl inte påstå att de mjölkar direkt... kommer ju knappast 3 nya wow spel / år, mellan starcraft 1 och två är det väl sådaär 12 år... och skulle ID/activision pumpa ut quake spel lika ofta som Dice/EA pumpar ut BF spel hade vi nog varit på quake 100 vid det här laget.
---

Eum.... guitar hero? 14 st är inte att mjölka?

Medlem

De har säker tillsatt en utredning om varför det har gått sämre och sämre som kostar en förmögenhet, jag hade kunnat tala om för dem kostnadsfritt: Om man pissar ut spel efter spel efter spel varje år, nästan samma som året innan och halvfabrikat, ja, då blir det också sämre och sämre....

Bojkotta EA

Medlem
Skrivet av noxi:
Skrivet av nudelsdesign:

---
Activision/blizzard skulle jag väl inte påstå att de mjölkar direkt... kommer ju knappast 3 nya wow spel / år, mellan starcraft 1 och två är det väl sådaär 12 år... och skulle ID/activision pumpa ut quake spel lika ofta som Dice/EA pumpar ut BF spel hade vi nog varit på quake 100 vid det här laget.
---

Eum.... guitar hero? 14 st är inte att mjölka?

Guitar hero/sing star är lätt att mjölka utan att tumma på kvaliteten eftersom det i princip bara är att lägga in nya låtar... Dessutom skulle man nästan bli lite besviken som kund om det inte kom fler låtar?

Medlem
Skrivet av caelestis:
Skrivet av noxi:
Skrivet av nudelsdesign:

---
Activision/blizzard skulle jag väl inte påstå att de mjölkar direkt... kommer ju knappast 3 nya wow spel / år, mellan starcraft 1 och två är det väl sådaär 12 år... och skulle ID/activision pumpa ut quake spel lika ofta som Dice/EA pumpar ut BF spel hade vi nog varit på quake 100 vid det här laget.
---

Eum.... guitar hero? 14 st är inte att mjölka?

Guitar hero/sing star är lätt att mjölka utan att tumma på kvaliteten eftersom det i princip bara är att lägga in nya låtar... Dessutom skulle man nästan bli lite besviken som kund om det inte kom fler låtar?

Så för att folk vill ha det så räknas det inte som att mjölka, men folk köper ju alla sims expansioner och ser glada ut så då kan ju inte det heller vara mjölka isf?

1
Skriv svar