Robot
Anno 1404

Medeltiden handlade inte bara om att slå varandra i huvudet med påkar och gå i kyrkan, det fanns tid till utforskning också. Related Designs kan det här med att hitta alternativ till våld utan att göra det trist, och att få dig att förstå beroendet av utveckling.

#sid-meiers-civilization-revolution


Medlem
Anno 1404 recenserat

Varför var dom tvungna att skippa multiplayer?! Är det någon som vet varför dom inte inkluderade det?

Man får helt enkelt hoppas på att det släpps i en patch längre fram. Mer intressant dock: Ett Anno bättre än 1602, det här måste prövas.


signatur

Jag hatar dig - Love Lagerkvist

Medlem

Älskar det här spelet.

Hoppas det blir regn snart så man får spela det lite mer... tänker inte sitta inne om det är soligt. xD

Medlem

Det är väl inte alltför ofta, men får fullständigt hålla med recensenten på samtliga punkter. Därmed en god recension.

Flerspelarkravet från oss spelare har inte heller fått någon som helst respons från utvecklarna, men de kan inte vara så pass insnöade att de inte märker skriet efter detta. Trots att de är tyskar. ^^

BTW. FAN att man inte kollade närmare på Limited Edition, först så här i efterhand har jag fått veta att musiken var inbakad på bonus dvdn. Då sådant i oftare fall är utskrivet antog jag alltför lättvindigt att bonusmaterialet skulle bestå av mindre intressanta ting. ACK. Gief!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Glöm inte heller den 72 sidor tjocka artwork boken, kompassen eller fröna


signatur

Jag hatar dig - Love Lagerkvist

Inaktiv

Som tidigare nämnt i andra diskussioner kring det här spelet; att skippa multiplayer funktionen är som att skjuta sig själv i foten. Överallt har jag läst om entusiaster av spelet som avbokat 1404 just av denna anledning, mig inkluderad och flickvännen inkluderad.

Spelet är för övrigt helt fantastiskt! Har snöat in i timtal på demot...jag och tjejen såg verkligen fram emot att spela det här i multiplayer, men icke.

Medlem

Köpte Limited Edition, toknöjd. Kommer lägga upp en youtube film där ni får se hur den ser ut IRL.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Fasen att man inte vann det här =(

Det verkar tokbra och skall plockas upp när jag hittar det i någon butik!

Inaktiv

Tur att man vann det här då

Medlem
Skrivet av Herr_Pyromatic:

Glöm inte heller den 72 sidor tjocka artwork boken, kompassen eller fröna

Vackert orginalljudspår (och inte en ep-kompilation av diverse inte fullt relevant, halvkass musik) känns ändå som den viktigaste komponent att finnas med i en begränsad utgåva. Det eller en making-of.
Gigantiska lådan, fröna eller kompassen (okej, lite coolt ändå) vet jag snarare inte var jag ska göra av. Artböcker är väl också najs tillskott, men mer bonus, särskilt i ett sådant här spel. Menar mest att vetskapen om musiken hade skjutit över marginalen och gjort +200kr "fett" mer värt. IMO! ^^

Apropå det, någon som vill sälja sin bonus-dvd? hehe...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Jag längtar tills jag har Collectors Edition hemma (Finns ett par exemplar kvar här i hemmastaden, jag är antagligen den enda som spelar Anno) så jag kan lyssna igenom soundtracket.

Personligen skulle jag önska att de hade med 1602:s Greensleeves-Version i något av de framtida Anno-spelen. Antagligen en av de bästa versionerna av den låten någonsin och lugnt den bästa låten i hela 1602.


signatur

Jag hatar dig - Love Lagerkvist

Jot
Medlem

sämst med DRM och skräpet med (begränsade) aktiveringar.. hade varit givet köp annars


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Medlem

Trist med DRM men ändå ett givet köp. Det intressanta med det hela är ju att spelet funnits ute i snart en vecka och det finns fortfarande inte ute på fildelningsnätverken så i detta fall verkar det ju faktiskt fungera hyfsat som det är tänkt

Den fina kistan man fick spelet i gör sig väldigt bra på vardagsrumshyllan tillsammans med lunchlådan från Fallout 3 Underbart spel också, överträffar Anno 1701 på samtliga punkter förutom multiplayer (får hoppas på en patch eller expansion som löser det) vilket är en stor bedrift, kommer att sjunka ner många timmar i detta spel under semestern!

/ LordDaimos

Medlem

Spelet verkar sjukt intressant, och jag ska nog köpa det när jag känner att jag har råd. Kanske den här månaden om jag inte kan hålla mig i skinnet,

Det finns för övrigt på play.com för £24.99, dock ingen specialutgåva från vad jag ser

Medlem

Synd att det tagit bort multiplayer men vad jag saknar mest är information om alla ändringar som gjorts i spelet. Känns som väldigt mycket är trial and error som tex när man ska uppgradera alla hus man har, tog ett tag innan jag förstod att man inte kan uppgradera alla stugor man har utan man måste alltid ha en viss procent kvar av husen i de lägre folkgrupperna i den totala summan hus man har. Så.. manual tack!

Medlem

Jag köpte inte det här spelet (trots att jag spenderat timmar i demot och andra anno spel) pågrund utav den förbannade DRM:en. Kan de aldrig sluta DRM skydda deras jävla spel.

(Jag blev lite arg när jag fick höra om DRM:et och det skippade multiplayer läget)

Medlem

Helt klart värt pengarna


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

DRM är bara störande när det inte funkar som det ska, visserligen är just det här ett dåligt exempel på drm men jag har inte haft några problem med start eller att spela hittills. Så länge det inte ballar ur och tror att man har försökt kringå det så är DRM acceptabelt. Missa inte Anno 1404 på en princip sak, för bra spel för det

Medlem
Skrivet av multie:

Synd att det tagit bort multiplayer men vad jag saknar mest är information om alla ändringar som gjorts i spelet. Känns som väldigt mycket är trial and error som tex när man ska uppgradera alla hus man har, tog ett tag innan jag förstod att man inte kan uppgradera alla stugor man har utan man måste alltid ha en viss procent kvar av husen i de lägre folkgrupperna i den totala summan hus man har. Så.. manual tack!

Håller med om manualen, lite mer tryckt material hade jag nog förväntat mig än det tunna häftet som följer med.

Multiplayer är inte direkt något jag saknar, men självklart en bonus om det kommer i en patch i framtiden.

Laddningstiderna är lite långa ibland, men det är ett mindre problem.

Allt annat är suveränt, grafik, animationer, ljud, musik, gameplay, kan varmt rekommendera det till er som gillar city building. Det kommer att bli många timmar framför datorn med det här spelet.

Inaktiv

Jag gillar ANNO 1404 j.....t mycket!! Den Stora nackdelen e att man har INTE lagt ner något mer omfattande arbete på manualen. Jag önskade att man kunnde läsa om de olika karaktärena i spelet och om de olika byggnaderna man kan använda.
I Stronghold 2 kunnde man läsa om allt och alla som fanns med i spelet.
Här har man "skippat" det helt och hållet. Usch,säger jag!!

Medlem

Variation av texturer i staden är väl måttligt varierande, men ser ändå ut som ett riktigt mysigt spel

Medlem
Skrivet av mrful:

Jag köpte inte det här spelet (trots att jag spenderat timmar i demot och andra anno spel) pågrund utav den förbannade DRM:en. Kan de aldrig sluta DRM skydda deras jävla spel.

Som jag skrev längre upp i tråden så verkar det faktiskt ha haft en positivt effekt i detta fall då spelet inte finns ute för nerladdning ännu. Tack vare aktiveringslösningen så behöver du inte heller ha skivan i för att spela spelet vilket innebär att du lätt kan installera det på upp till tre datorer och spela på dem samtidigt (även om just biten med att spela på alla tre samtidigt bryter mot licensen). Med lite tur så patchar de bort DRM-funktionerna i en senare version också (vilket UBI ska ha gjort för en del spel).

Förutom aktiveringsgränsen så känns det som ett ganska snällt skydd, fick skriva in min nyckel vid första uppstart och sen har allting bara flytit på.

/ LordDaimos

Medlem

Wow! Ser oneklig vackert ut! Ett köp!
Önskar att det fanns multiplayer. Skulle vara kul.

Medlem

Köpte spelet för någon vecka sedan, och det är verkligen beroendeframkallande, riktigt vacker spel


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Jag körde demo på 1aqn när det var nytt och var helt såld men sen blev det inget mer anno, tveksam det här är bra släpps så mpnga skitspel idag, 1 av 100 är mer än penga lock.

Medlem

Aja, dom loosade mig och mina polare som kunder pga multiplayermisstaget. Det en sak att sitta inne när det är fint väder ute, men det är fan riktigt trist när man dessutom gör det helt "själv".

Medlem

Trist att de inte säljer ett helt spel utan bara tre installationer. I annat fall hade jag köpt det här spelet direkt.

Inaktiv

Grymt spel. dock tycker jag att patriarkerna samt adelsmännen är lite väl kräsna av sig.

Medlem

Blev sugen på detta... hm... om jag skulle skaffa något av de gamla spelen till nedsatt pris, vilket skall jag välja?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar