WoW har försenat Starcraft II

Robot
Medlem
WoW har försenat Starcraft II

Hahaha, hade jag inte trott

Medlem

Meh, det hade varit lättare att ta förseningen om man visste att de hade sysslat med något vettigt, men nu....


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Skägg.
10 Chambers

Tack vare det fick de också unlimited funds att putsa spelet så väl också.


signatur
Medlem

Meh, jädrans. :evil:

Som Sharpblade skrev, det hade varit lättare att ta om de hade pysslat med D3 istället för WoW...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Meh, jädrans. :evil:

Som Sharpblade skrev, det hade varit lättare att ta om de hade pysslat med D3 istället för WoW...

Varför bli sur?

Det blev inte ens officiellt förränns Blizzard WorldWide Invitational 2007...

Medlem

Klart man blir sur om man får reda på att ett spel man väntat på väldigt länge skulle ha kunnat släppas tidigare, kanske redan varit släppt, om det inte varit för något annat spel som man inte bryr sig om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Argh, här sitter man och väntar. Är dock glad över att Blizzard väntar med att släppa spelet så att allt blir klart istället för att rusha ut skiten som så många andra har gjort.

Det här kommer bli så jävla fint ser ni! Har inte spelat wow på säkert 8-9 månader och jag kommer nog vänta med att spela något nytt tills SC2 släpps. Fin fint!

Medlem
Skrivet av conthox:

Klart man blir sur om man får reda på att ett spel man väntat på väldigt länge skulle ha kunnat släppas tidigare, kanske redan varit släppt, om det inte varit för något annat spel som man inte bryr sig om.

Tänk på att den här förseningen leder till ett bättre spel. Då finns det ingen anledning o vara sur.

Medlem

Ja Exxo. Sådana inlägg skulle väl Blizzards väloljade PR-maskin aldrig ta fram ur tomma intet för att lugna massorna.

Medlem

om dom hade släppt Star craft 2 för flera år sedan, så tror jag inte att det hade sett ut likadant och säkert varit mindre levande.

Medlem

When it's done!
Nej, ursäkta. Nu var jag på fel nyhet, eller?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Citat:

De hade massor av jättebra erfarenheter de tog med sig [när de kom tillbaka], med deras kunskaper om hur de närmade sig map editor-problem, hur de jobbade med balansering - något vi sedan kunde utnyttja i balanserandet av de olika klasserna.

Värt att upprepa för mindre läsbenägna.

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Citat:

De hade massor av jättebra erfarenheter de tog med sig [när de kom tillbaka], med deras kunskaper om hur de närmade sig map editor-problem, hur de jobbade med balansering - något vi sedan kunde utnyttja i balanserandet av de olika klasserna.

Värt att upprepa för mindre läsbenägna.

Upprepa så mycket du vill, det spelar ingen roll. Den typen av saker klassas lätt som bullshit som dom säger bara för att man skall bli mindre sur på dom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tyck hur ni vill, men jag tror SC2-teamet har fått klart större budget att leka med tack vare WoW. Man lär sig alltid något från erfarenheter, goda som onda. SC2 hade inte varit vad den är idag tack vare WoW.

Sen om det blivit till det bättre eller sämre får ni tycka själva. Jag tror iaf inte att SC2 hade varit så bra som det är om det hade kommit för något/några år sedan.

Medlem
Skrivet av Maister:

Tyck hur ni vill, men jag tror SC2-teamet har fått klart större budget att leka med tack vare WoW. Man lär sig alltid något från erfarenheter, goda som onda. SC2 hade inte varit vad den är idag tack vare WoW.

Håller med helt. Tyck vad ni vill om WoW men Det spelet drar in minst en miljard kronor omsättning till Blizzard varje månad.

Medlem

Om det är något spel jag väntat på så är det Starcraft 2 och således borde jag bli upprörd över en sådan här nyhet. Men det är jag inte då allt jag sett från spelet verkar vara så himla rätt. Detta kommer garanterat bli den värdiga uppföljare jag väntat på i alla dessa år och om det blir det har det med lätthet varit värt varenda extra år som det tagit att utveckla spelet.

Blizzard är ett av få företag som koncentrerar sig på att släppa färdiga spel till skillnad från de flesta andra där det handlar mer om att få ut dom snabbt till butikerna för att sedan patchas för att bli "spelbara".

Visst kan man tycka att det är surt att de sket i att ge oss den uppföljare många av oss väntat på i flera år till förmån för WoW men då hade det spelet inte alls varit samma spel som vi snart kommer kunna spela. Eftersom Blizzard alltid prioriterat de som har låg prestanda så får ni även räkna med att spelet då hade varit avsevärt "sämre" rent grafiskt, antagligen hade det inte haft enheter som de vi sett, detta bör ni ha i åtanke om ni inte gillar att WoW prioriterades;).

Inaktiv

Hoppas att förseningen bidrar till ett bättre och slipat spel.

Avstängd

Jag kan tyvärr inte se att denna titel skulle gå i vinst i slutändan.
Inte så att Blizzard Activision inte har pengar, mera att titlarna i sig borde genera en vinst i slutändan.

Det har gått 6 år i utvecklingen, säg att de släpper 2010, dvs 7 år. 7år*12mån är 84 månader. Säg att genomsnittslönen för utvecklarna är 30k. Säg att de har samma vidriga avgiftssystem som i Sverige så att det kostar företaget dubbelt så mycket att betala ut lön, dvs 60k per månad, 60k * 84 5040000 per anställd i utvecklingsteamet. Säg att de är 20 pers som sitter och gör spelet, 5040000*10 = 100800000. Det är bara i löner. Nu står det i för sig att de lånade ut en handfull av människor 1 år, så låt säga att täcker upp alla andra kostnader som hyra, el osv.
100800000 (vilket är en liten överdriven siffra). Säg att de i sin tur kan plocka ut 200kr för varje såld kopia av spelet, det kostar ju att trycka upp spelet och frakta det osv osv då behöver de sälja 504000 exemplar. För att kunna betala ut hela utvecklingstiden.

Haha kanske de lyckas iallafall! Jag tar tbx det jag skrev. Borde fan satsa på att bli spelutvecklare finns massa pengar att tjärna här! Enda 504000 ex det är ju typ som hela Malmö, känns som en diaré avläggning i havet.

Medlem

"hur de jobbade med balansering - något vi sedan kunde utnyttja i balanserandet av de olika klasserna."

Detta låter oerhört oroväckande, får hoppas att det där inte var sant.

Medlem

WoW influenser. Hehe.. kanske de finslipar så långt att de släpper Starcraft som mmo istället för rts?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Loading:

om dom hade släppt Star craft 2 för flera år sedan, så tror jag inte att det hade sett ut likadant och säkert varit mindre levande.

Jag tror det hade sett precis likadant ut och varit precis lika levande.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Prioritera mera.. ;/

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag tror det hade sett precis likadant ut och varit precis lika levande.

Jag tror du har väldigt fel i ditt antagande. Kolla bara in hur Starcraft skulle ha sett ifall det hade kommit tidigare, influenserna från Warcraft är där väldigt tydliga;).

Medlem

Dem erkänner alltså att de mjölkar?

Medlem

Oj vad folk gnäller för absolut ingenting.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Oj vad folk gnäller för absolut ingenting.

Word

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Oj vad folk gnäller för absolut ingenting.

1
Skriv svar