Inget New Game Plus i Mass Effect 2

Robot
Inaktiv
Inget New Game Plus i Mass Effect 2

Då återstår att se hur det fungerar när man för över sin karaktär från ME1 till ME2 om man har en på max level och allt.

Medlem

Max level förs inte över, finns att läsa i deras egna FAQ på den officiella sidan. Endast valen man gjorde förs över.

Medlem

Trist. =/


signatur
Medlem

Fortsättning eller inte. Död eller inte. Karaktärer hit och dit.

Mer Mass Effect FTW!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Men alla vet ju att Shepard INTE är död, vi fick ju veta det för typ 1 månad sedan...

Inaktiv
Skrivet av Neoxus299:

Men alla vet ju att Shepard INTE är död, vi fick ju veta det för typ 1 månad sedan...

Det betyder inte att han/hon inte dör under ME2.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Som vanligt idioti.
Nu hoppas jag (även om det inte alls blir så - så klart) att spelet säljer så dåligt så att de inte utvecklar en tredje uppföljare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Som vanligt idioti.
Nu hoppas jag (även om det inte alls blir så - så klart) att spelet säljer så dåligt så att de inte utvecklar en tredje uppföljare.

Varför hoppas du det?

Medlem

Hoppas att man kan nå max lvl under en enda genomspelning då.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Cut the bullshit och ge oss ett nytt KOTOR istället.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av SlimJim:
Skrivet av Hipshot:

Som vanligt idioti.
Nu hoppas jag (även om det inte alls blir så - så klart) att spelet säljer så dåligt så att de inte utvecklar en tredje uppföljare.

Varför hoppas du det?

För att kan bita sig själva i fötterna för att ge ett spel sämmre valmöjligheter för att bana väg för en uppföljare de absolut inte kommer göra om spelet innan säljer inget.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hagman:

Max level förs inte över, finns att läsa i deras egna FAQ på den officiella sidan. Endast valen man gjorde förs över.

Den level man har när man slutar ME1 förs inte över för att de har gjort om hela systemet för karaktärsutveckling. Dock har någon på Bioware sagt på forumet att det kommer ge något i ME2 att importera en save där sheppard har högre level.

Medlem

Hur funkar det att gå från ME1 till ME2, om man spelat ME1 plus? Får man valen från första genomspelningen eller andra?

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Som vanligt idioti.
Nu hoppas jag (även om det inte alls blir så - så klart) att spelet säljer så dåligt så att de inte utvecklar en tredje uppföljare.

Vår lokala bakåtsträvare i farten igen!

Jag tycker detta är bara till det bättre. Alla har inte tid att sitta och nöta ett spel i 300 timmar.

Medlem

Detta är väl självklart? Bra desginval. Bioware, ni är mina största idoler!

Jag blir gång på gång imponerad över hur bra designval Bioware faktiskt tar. Jag kan med handen på hjärtat säga att på Bioware sitter några av de mest talangfulla spelutvecklare, speciellt designers, i världen.

Kunde inte bry mig mindre om New Game+ men anledningen till att de inte har med det är bara skitsnack.

Och Bioware i samma mening som "talangfulla" och "designers" är bara skämmigt. De gör upplevelser, inte spel.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Hur funkar det att gå från ME1 till ME2, om man spelat ME1 plus? Får man valen från första genomspelningen eller andra?

Du kan välja, det görs automatiskt en save i slutet av varje genomspelning och vad jag har hört så kommer alla dessa gå att välja.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Kunde inte bry mig mindre om New Game+ men anledningen till att de inte har med det är bara skitsnack.

Och Bioware i samma mening som "talangfulla" och "designers" är bara skämmigt. De gör upplevelser, inte spel.

Anledningen är verkligen inte skitsnack. Har du någonsin utvecklat spel? Nej? Varifrån får du att det är "skitsnack"?

Sen är det väl en petitess eller tolkningsfråga huruvida det är spel eller upplevelser de gör. Spelupplevelser skulle jag snarare påstå

Bioware har, rent speldesignmässigt, lyckats mycket bättre i snitt än många andra kända spelföretag. De enda som jag tycker lyckas bättre med sin speldesign är Blizzard Entertainment, som på många sätt är näst intill fläckfria i sin design. Priset till detta är dock att det tar lång utvecklingstid, men för mig är det helt klart värt väntan.

Det är skitsnack av den väldigt enkla anledningen att de ifall de velat hade kunnat spara karaktären som den var när spelaren klarade det första gången, dvs. bara karaktärer som lirat kampanjen en gång får tas över.

Och speldesignmässigt, nej, de är verkligen inte bra. Till viss mån kan jag köpa att folk gillar upplevelserna de bjuder på, men många av designvalen är otroligt dumma i spelen. Verkligen inte att jämföra med Blizzard. Här är en pärla från en designer på Mass Effect:

Citat:

As you play through ME1 you unlock bonuses via achievements that actually make your character more powerful. Consequently, the hardest difficulty becomes "easier".

If we give access to insanity on the first playthrough, we need to show that it is possible to beat the game with all classes without any bonuses from achievements. We can't release a difficulty level where it's impossible to complete.

Dvs. de låter en låsa upp en högre svårighetsnivå som i praktiken blir enklare än när man spelade spelet första gången. Så designar man inte konsekventa system, så designar man clusterfucks.

Medlem

Du är helt ute och cyklar tyvärr. Du har ingen aning om hur deras utveckling fungerar och det är itne bara att slänga in en massa features hit och dit bara för att det låter enkelt. De har alldeles säkert en jättebra anledning till att de väljer på detta att göra på detta sätt.

Kan du ge exempel på designvalen du tycker är dåliga så att man åtmistone kan diskutera saken?

Jag personligen tycker att de dåliga designvalen, i kontrast till övriga bra titlar i samma genre världen över, är så otroligt små eller få att jag inte stör mig på dem. Men smaken är väl som baken?

Du har ingen aning om hur speldesign fungerar så jag tycker inte du ska gapa så mycket. Angående ditt exempel så är mycket troligtvis den svåraste svårigheten helt ospelbar utan några bonusar, mycket tack vare deras spelbalans. Detta innebär att svårighetsgraden ÄR designad utifrån förutsättningarna att man redan har flera av de olika bonusarna, och svårighetsgraden är därmed inte "enklare" än vad den borda vara utan den är precis så som den är designad att vara. Sedan om man tycker att svårighetsgraden är för lätt, för att man är en duktig spelare, är en annan sak.

Skrivet av peak_performance:

Det är skitsnack av den väldigt enkla anledningen att de ifall de velat hade kunnat spara karaktären som den var när spelaren klarade det första gången, dvs. bara karaktärer som lirat kampanjen en gång får tas över.

Och speldesignmässigt, nej, de är verkligen inte bra. Till viss mån kan jag köpa att folk gillar upplevelserna de bjuder på, men många av designvalen är otroligt dumma i spelen. Verkligen inte att jämföra med Blizzard. Här är en pärla från en designer på Mass Effect:

Citat:

As you play through ME1 you unlock bonuses via achievements that actually make your character more powerful. Consequently, the hardest difficulty becomes "easier".

If we give access to insanity on the first playthrough, we need to show that it is possible to beat the game with all classes without any bonuses from achievements. We can't release a difficulty level where it's impossible to complete.

Dvs. de låter en låsa upp en högre svårighetsnivå som i praktiken blir enklare än när man spelade spelet första gången. Så designar man inte konsekventa system, så designar man clusterfucks.

Har ingen lust att dra ut det här särskilt länge - men ifall de har någon bättre anledning till att inte ha med NG+ än de nämner i nyheten får de gärna förklara den också. Den de ger i den är nämligen den jag kommenterar, och den är som sagt skit. Inte för att jag bryr mig som sagt.

Och en svårare svårighetsgrad ska inte vara lättare än en lägre - har man spelat spelet en gång och blivit bra på det bör man snarare utmanas ännu mer i en senare omspelning, vad är annars poängen med att starta ett nytt spel?

1
Skriv svar