Bethesda snart klara med Fallout 3 DLC

Robot
Medlem
Bethesda snart klara med Fallout 3 DLC

Kul för Ps3-ägarna som gillar spelet. Själv så tröttnade jag efter en dryg timmes spelande. För repetivt spelsystem och för grått landskap enligt mig, men tilläggen kanske ändrar det?

Medlem

Dom gnäller i alla fall inte att det är så svårt att göra till ps3, bara annorlunda

Inte som ett annat bolag, "host" valve

Inaktiv

För grått landskap? finns det någon annan färg på ragnarök?

Medlem

Nog för att "annorlunda" bara är ett diplomatiskt sätt att hävda hur svårt det är att utveckla till PS3, skönt att se att så många utvecklare vågar hävda att PS3 är jobbig att utveckla mot och protestera över knepiga utvecklingsplatformar - när man som kreativ person gång på gång får käpparna i hjulet eftersom platformen man utvecklar till inte verkar gjort att utveckla till.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Är det inte så att tack vare MS så kör 360 DX vilket inte PS3an gör och det är då lättare för datorspelsutvecklare som är vana vid DX att göra spel till 360?

en gissning bara... är det så, så är det inte mycket att göra åt för sony lär ju knappast köpa DX licens av microsoft nu eller i framtiden...

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Är det inte så att tack vare MS så kör 360 DX vilket inte PS3an gör och det är då lättare för datorspelsutvecklare som är vana vid DX att göra spel till 360?

en gissning bara... är det så, så är det inte mycket att göra åt för sony lär ju knappast köpa DX licens av microsoft nu eller i framtiden...

Fallout 3 använder ju dock Gamebryo som tar hand om hela grafikdelen, så de behöver inte bry sig om Direct3D for PC & 360 eller OpenGL för PS3an, det är redan fixat.

Och den andra delen av DX som används för controllerna osv är relativt simpla och inte svåra att skriva om till andra APIn.

Medlem
Skrivet av Flesheater:

Dom gnäller i alla fall inte att det är så svårt att göra till ps3, bara annorlunda

Inte som ett annat bolag, "host" valve

De menar ju typ likadant, bara att de väljer andra ord att få fram det. Som i detta fall låter det mycket positivt. Men i valves fall lätt de väldigt negativt.
Det tyder nog på att skaparna bakom fallout har än bättre presstalare

Medlem

faan har lagt säkert 200 timmar på spelet.
kör endast need for speed och commodore 64 spel nu
faaaan va ett gött lir !


signatur

\m/ DOOOOOOM METAL \M/

Medlem


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem
Skrivet av Flesheater:

Dom gnäller i alla fall inte att det är så svårt att göra till ps3, bara annorlunda

Inte som ett annat bolag, "host" valve

Håller med dom är bra dom


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

problem ligger i att sony gillar hitta på egna grejjer utan att tänka sig för som till ex umd å minidisc eller vad det hette. dom gorde likadant med ps2 å psp. hittade på ett helt eget kod språk mer eller mindre å invecklad maskinvara utan att tänka på att det ska vara helst lätt å inte kosta satan å utveckla till..

Medlem

Tröttnade själv snabbt på Fallout 3 också. Samma trista grå landskap och trista karaktärer. Men sen en annan långtråkig eftermiddag bestämde jag mig för att ge spelet en chans till och herrejävlar vilket bra spel det är. Man måste nog dessvärre ge det minst 5 timmar men sen är det fantastiskt!

Medlem

Efter att ha spelat Point Lookout så har jag en ny favorit bland de hittills fyra DLC som finns tillgängliga. Underbar känsla och stämning!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar