Blizzard om svårigheterna med konsol-MMO

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Det är FYRA MMO spel på gång till PS3 (Agency, DC universe, Free Realms och FF 14 online). Känns som att Blizzard är fast i pc träsket.

Kan ju vara så att Blizzard har helt andra krav vad gäller deras spel. Om du kollar på WoW som mer eller mindre är en sömlös värld, du behöver inte se en loading screen var femte sekund som i många andra MMOs.
Jag är inte så kunnig men jag kan tänka mig att detta är möjligt eftersom spelet läses in från hårddisken och inte skivan.

Vidare kan jag tänka mig att Agency (förmodligen även de andra spelen) har många loading screens och iaf jag klarar inte av att se loading screens bara för att jag går igenom en dörr (som händer i tex AoC, DDO mfl).


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Konsoll är överskattat. Punkt!

Medlem

Konsolers hårdvara är dåligt byggd för MMO. Speciellt när det gäller ram-minne.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Luciphear:

"Inget tangentbord, ingen mus", Playstation 3 stödjer dessa utmärkt?

Vad skulle i så fall vara vitsen att spela det på konsol om man ändå behöver bord för tangentbord/mus.
Säg inte att TV är anledningen att spela på konsol, då de allra flesta redan kopplat in sin dator till TV:n för filmtittandets skull.

Nej, TV-spelskonsoler blir mer och mer meningslösa IMO.

Det är väl snarare tvärtom, att PCn blir mer meningslös? Det enda du kan göra på en PC som du inte kan göra på en konsol idag är att använda redigerings och designprogram samt programmera, men installerar du Linux på PS3 lär nog de också gå. Surfa, spela och mediauppspelning, vilket är de PCn används till mest funkar kanon på konsol, iaf PS3, så när nästa generation kommer så lär PCn bli ännu mer utsatt.

Medlem

Hoppas iaf på att blizzard inte vill börga göra spel på konsoller .. Räcker att behöva vänta på dem som det redan är ^^ ..

Men men vill man ha top lir så ...

Skulle kunna tro att nextgen konsoller har runt 1Tb i HDD .. Vf min bilstereo har jue en extern HDD på 160 Gb Och den lyssnar man bara på musik me


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv
Skrivet av Jimpa_31:

Hoppas iaf på att blizzard inte vill börga göra spel på konsoller .. Räcker att behöva vänta på dem som det redan är ^^ ..

Blizzard kommer att börja göra spel på konsoller förr eller senare. Problemet för dem är att de är så långsamma med sin utveckling att de kanske inte hinner innan en ny generation konsoller släppts.

Ett spel som skulle passa bra på konsoll är Diablo 3. Speciellt då de fortfarande hållit på enkelheten att styra spelet. Det enda de måste ordna är ett enkelt sätt att hantera inventory och items. Jag tänker på om man grindar och sen har ett inventory fullt med items, gems osv. Att sitta med joystick och hantera det lär bli segt.

12
Skriv svar