Windows 7 billigare än Vista

Medlem

Trevligt! Blir nog ett byte från Vista till 7 vid release.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av dawah:
Skrivet av Massy:
Skrivet av Hipshot:

Undrar varför vista ens kom ut. Xp säljer bättre, fungerar bättre, spelas bättre, gillas bättre och har typ använts i 8 år.

98,9% skitsnack. Nämn något som fungerar sämre i Vista, finns betydligt mer som fungerar bättre än sämre.

1. Tiden det tog att starta och stänga ner operativsystemet.

2. Alla oprovocerade bluescreens.

Sedan jag bytte till Windows 7 har datorn inte haft en enda bluescreen (kört det i över 6 månader nu) samt att det startar snabbare än något operativsystem jag tidigare kört.

Omg vilket skitsnack, har kört vista i 2 år och kör win 7 nu. Hade fler bluescreens i XP än jag någonsin haft i vista. Under dessa två åren har jag haft 2 bluescreens, pga trasigt grafikkort visade det sig...

Bland inte ihop mjukvarufel med handhavandefel *suck*

Medlem

Varför byta när xp funkar så fint i dagsläget ..
Ne skämt å sido..
Får väl se när man uppgraderar Op


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ett av de mest ironiska exemplen är ju att det emulerar Winsows XP för att funka bättre med äldre mjukvara och dylikt Ett stort plus i kanten jämfört med Vista i min värld, om det nu funkar som det ska dvs

Sen när Emulerar Win7 WinXP?

Inaktiv
Skrivet av dawah:

Anledningen till att XP säljer bättre är för att Vista är värdelöst.

Skrivet av dawah:

Ingen har sagt någonting illa om windows 7.

De som tycker Vista suger men Windows 7 är bra borde försöka öppna ögonen och sluta se allt i svart eller vitt. Måste vara jobbigt för dem att ha en binär smak. De verkar dessutom väldigt lättstyrda av vad som skrivs på nyhetssajter.

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Ett av de mest ironiska exemplen är ju att det emulerar Winsows XP för att funka bättre med äldre mjukvara och dylikt Ett stort plus i kanten jämfört med Vista i min värld, om det nu funkar som det ska dvs

Observera att det bara finns i Professional och Ultimate utgåvorna. Det används inte som standard, utan man kan slå på det om det verkligen behövs. Dessutom behöver det en CPU med stöd för det. Se länken nedan för exempel på att många Intel CPU inte kan köra XPM.
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=946

De flesta behöver ändå inte detta, det är väldigt få produkter som inte fungerar på Vista eller Windows 7 idag.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av Ill-k:

En annan ska iaf ALDRIG mer köpa ett operativsystem från microsoft...
Köpte vista för 3000:- Har i stort sett aldrig funkat med min dator.
Grafikkort slutar svara ramminnet cpar massor. Sedan jag bytte tillbaka till xp har det funkat felfritt!

Satt med support i två månader utan att kunna lösa problemet...(dock trevlig och bra support)

Nae aldrig mer kasta pengarna i sjön på det viset!

Tycker alla som köpte Vista borde få windows 7 gratis med tanke på att vista inte var klart för fem öre...

Vista var helt klart, och att du hade problem berodde nog snarare på dig eller din dator.

Jag och tusentals andra människor körde in 64-bitars versionen för att sedan aldrig ha problem med. Har ej haft några som helst problem med Vista förutom en blåskärm en gång på grund av en drivrutin men Vista gav mig ett förslag för en ny drivrutin vid nästa uppstart och sedan dess har allting rullat på.

Tycker det är riktigt märkligt att alla tycker det är så häftigt att hata Vista. Självklart så kommer det kräva mer systemresurser och det borde vara lika självklart som att det krävs mer att köra XP än Win98.

Har lidit av bra mycket fler problem med XP än Vista. Speciellt när man ska installera operativsystemet så krävdes det att man skapade en egen bootbar skiva eftersom man hade en sata-disk som XP ej hittade.

Utvecklingen går framåt men ni kan sitta kvar och gnälla likt de gjorde med Windows 98 när det gällde att hoppa över till XP.

Jag förstår inte varför det verkar så coolt att tycka att dom som inte gillar Vista tror att dom är coola. Vad fan är det för påhitt? Det är du/ni som inte förstår vad det är vi klagar på. Det som är så hemskt med Vista är inte felmeddelanden eller saker som inte funkar, utan att det är helt enkelt kasst designat, fullt med skräp som man inte vill ha på sin dator, restriktioner och tjatiga "säkerhets"-system som går dig på nerverna, dumma begränsade auto-guider för för minsta lilla inställning du vill göra, idiotiskt utspridda system-inställningar, en massa oförklarligt tänkande i bakgrunden som slöar ner allt (Även om man har stängt av auto-caching och schemalagd "underhållning" osv), etc, etc. Jag kan fortsätta i flera timmar med vettiga anledningar till att inte gilla Vista!

Sen är det väl som sagt självklart att nya operativsystem drar mer resurser, och det är ju väntat. Men om dom också presterar betydligt sämre i spel och program är så är det ju bara löjligt. Man hade ju hoppats på att Vista hade gjort bättre nytta av 64-bit processorer, fördelning på processor-kärnor, den större mängden RAM, osv, i jämförelse med XP. Men istället slukar det resurserna själv till något onödigt, och låter ens spel och program lida vidare. Där har vi nog den största anledningen till varför många hellre sitter kvar på XP, tills dom verkligen tjänar något på att uppgradera.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av dawah:

Anledningen till att XP säljer bättre är för att Vista är värdelöst.

Skrivet av dawah:

Ingen har sagt någonting illa om windows 7.

De som tycker Vista suger men Windows 7 är bra borde försöka öppna ögonen och sluta se allt i svart eller vitt. Måste vara jobbigt för dem att ha en binär smak. De verkar dessutom väldigt lättstyrda av vad som skrivs på nyhetssajter.

Vem är det som ser saker i svart eller vitt? Du menar att folk inte har rätt att tycka att Vista suger alternativt att de är helt oförmögna att dra egna slutsatser om en programvaras egenskaper.
Nä du, det du kom med var minsann inte mycket till gråskala... Snarare personliga påhopp.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Det är bara pinsamt att läsa alla kommentarer om att windows 7 och vista suger, undrar om ni ens prövat, eller om ni prövade beta av något slag. Sluta vara bakåtsträvare, windows 7 är så grymt mycket bättre än XP, går aldrig tillbaka.

precis...Kört Windows 7 sen Februari, bäst operativsystem jag använt ! love it.

Medlem

Jag är genuint intresserad om det finns någon grund för en del klagomål mot Vista i dagsläget. Så jag klippte ut några kommentarer från Bravo's inlägg och vill egentligen bara få det förklarat så jag förstår. Så inga förolämpningar eller annat tack.

Bravo:
Det är du/ni som inte förstår vad det är vi klagar på. Det som är så hemskt med Vista är inte felmeddelanden eller saker som inte funkar, utan att det är helt enkelt kasst designat,

Fråga:
Om det är det grafiska så är det bara att ställa om så får du XP-utseende. Eller vad menar du med design?

Bravo:
fullt med skräp som man inte vill ha på sin dator,

Fråga:
Vad då för skräp?

Bravo:
restriktioner och tjatiga "säkerhets"-system som går dig på nerverna,

Fråga:
Om det är UAC du pratar om så slår man lätt av det. Som det sagts tidigare i tråden. Har du fortfarande klagomål så förklara gärna bättre.

Bravo:
dumma begränsade auto-guider för för minsta lilla inställning du vill göra,

Fråga:
Vad då för guider?

Bravo:
idiotiskt utspridda system-inställningar,

Fråga:
Det här förstår jag inte alls. Vilka inställningar är utspridda? Menar du att de sorterat upp kontrollpanelen efter kategorier? Är det det man inte gillar så klickar man en (1) gång på "klassisk vy" så ser det ut som i XP. Eller har du andra klagomål på utspridda inställningar?

Bravo:
en massa oförklarligt tänkande i bakgrunden som slöar ner allt (Även om man har stängt av auto-caching och schemalagd "underhållning"

Fråga:
Oförklarligt tänkande? Kan du precisera?

Anledningen att jag valde ditt inlägg Bravo är att du faktiskt försökte förklara istället för att bara säga "sämst" eller "skit".
Så snälla förklara så att även lilla jag förstår!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Själv har man ju varit win 7 beta testare sedan februari den första versionen som var ute build 7000 var lite buggig men efter att fixat en nyare version (build 7100) så verkar det faktist flytta på väldigt bra.

Inaktiv

håller med dig weyland


signatur

ToMZoN

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vem är det som ser saker i svart eller vitt? Du menar att folk inte har rätt att tycka att Vista suger alternativt att de är helt oförmögna att dra egna slutsatser om en programvaras egenskaper.
Nä du, det du kom med var minsann inte mycket till gråskala... Snarare personliga påhopp.

Om du läser igen så skrev jag på sådant sätt att jag inte anklagade honom direkt utan bara skrev generellt.

Men det är riktigt att jag inte gillar attityden med "om något inte är grymt bra så suger det fett", vilket jag sett hos många som talar sig varma om Windows 7 men hatar Vista. Det är så otroligt onyanserat.

Sen är det lustigt att du alltid verkar komma med anklagelser och annat så fort man tycker något som inte passar dig. Det är snarare du som kommer med angreppen.

Inaktiv

kom igen nu, Microsoft har ju till och med halvt medgett att Vista var ett framstressat Windows 7 LIGHT typ. Jag har kört XP, Vista och 7 och Vista sticker verkligen ut med hur dåligt den fungerar...


signatur

to play, or not to play...

Medlem
Skrivet av Philster:
Skrivet av Mr. Bravo:

Ett av de mest ironiska exemplen är ju att det emulerar Winsows XP för att funka bättre med äldre mjukvara och dylikt Ett stort plus i kanten jämfört med Vista i min värld, om det nu funkar som det ska dvs

Sen när Emulerar Win7 WinXP?

Finns en emulator för xp inbygt i pro och ultimate.

http://news.cnet.com/8301-13860_3-10229125-56.html


signatur

Officiell gnällig surfitta med grammatiska svårigheter

Medlem

Körde länge XP på alla burkarna här hemma (3 st) men när jag fick för mig att testa Age of Conan bidde det till att uppgradera spelburken till Vista, det flöt på mycket bättre än i XP innan Funcom optimerat koden lite bättre. Har funkat helt klockrent i ett år - endast en blåskärm då grafikkortet lade av så det är förståeligt. Ser inte några egentliga fördelar jämfört mot XP som också putrar på bra på de andra 2 burkarna men det blir nog ett köp av W7 iallafall, bara för att spana på't - sen är det ju alltid kul med nya saker! Sluta vara så anti, ff!


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Har en gammal burk så jag vinner inget på att köra vista som drar på tok för mycket, men iochmed win7 så lär jag uppgradera.. har kört xp alla år och det räcker för det jag gör, drar lite minne man kan ha mycket saker uppe och ändå det inte segar ner..

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag är genuint intresserad om det finns någon grund för en del klagomål mot Vista i dagsläget. Så jag klippte ut några kommentarer från Bravo's inlägg och vill egentligen bara få det förklarat så jag förstår. Så inga förolämpningar eller annat tack.

Fråga:
Om det är det grafiska så är det bara att ställa om så får du XP-utseende. Eller vad menar du med design?

Svar: Med "designat" så menade jag rent allmänt, med de följande punkterna som exempel. Många saker förstår jag inte ens varför dom har ändrat på sen XP. Jag tycker helt enkelt att många funktioner, navigationer och dylikt är mer besvärligt än vad de brukade vara.

Fråga:
Vad då för skräp?

Svar: Onödiga små program, tjänster, verktyg och dylikt som man aldrig använder, plus att många av dom ändå går i bakgrunden hela tiden och drar resurser. Visserligen så hade jag samma bild av XP innan jag tillslut gick över från Windows 2000 (Som enligt mig är det allra bästa operativsystemet av Microsoft någonsin. Bantat, enkelt och resurs-snålt med allt det nödvändiga man behöver). Men Vista är ett extrem-fall i jämförelse.

Fråga:
Om det är UAC du pratar om så slår man lätt av det. Som det sagts tidigare i tråden. Har du fortfarande klagomål så förklara gärna bättre.

Svar: UAC bland annat, ja. Men det är så mycket mer. Kollar man på tex nätverks-inställningar och dylikt så är det så mycket mer begränsat än XP. Istället för att enkelt kunna gå in och klicka runt bland inställningarna så får man upp en guide som ska ställa in allt åt dig, utifrån de frågor du får svara på. Man får alltså inte någon enkel tillgång till inställningarna i sig, och kan inte ställa in saker och ting exakt som man vill utan att på ett eller annat sätt kringgå guiden, om det ens är möjligt.
Sen är ju den där hela nya konto/admin-historien ett allmänt drygt system för användarna, vilket vi ständigt får höra om på forum. "Vill du verkligen öppna denna filen?", "Detta kan vara ett virus, är du säker?", "detta är ett osäkert nätverk!", "Skaffa ett antivirus program/brandvägg, NU!", och tjolahopptjolaha. Visst är det en god tanke i grunden, och visst går det att delvis bli av med efter lite pill, men som sagt otroligt drygt.

Fråga:
Vad då för guider?

Svar: Läs ovan. Guider i sig är det väl inget fel på egentligen. Men jag tycker att man enkelt ska få komma åt de manuella inställningarna också, om man nu vill det.

Fråga:
Det här förstår jag inte alls. Vilka inställningar är utspridda? Menar du att de sorterat upp kontrollpanelen efter kategorier? Är det det man inte gillar så klickar man en (1) gång på "klassisk vy" så ser det ut som i XP. Eller har du andra klagomål på utspridda inställningar?

Svar: Inställningar för allt ifrån konto-behörigheter till energisparnings-funktioner, schemalagda aktiviteter och annat liknande. Man kommer åt dom delvis från de gamla vanliga ställena och kontrollpanelen, men det finns massor av gömda sub-menyer och dylikt som man inte kommer åt utan att behöva sitta och leta sig fram under längre stunder, just pga att dom ligger på orimliga ställen eller under konstiga knappar/flikar. Nu har jag svårt att dra exempel på detta, då jag inte kommer ihåg exakt vilka inställningar det handlade om eller var jag hittade dom. Men vissa i tråden har redan påpekat samma sak och vet nog vad jag menar.

Fråga:
Oförklarligt tänkande? Kan du precisera?

Ja, även om man bara sitter och surfar eller arbetar med photoshop eller dylikt så stor ofta hårddisken och tänker som tusan, även om man till synes inte har några tjänster igång. Samma sak gäller processorn ibland när man vid random tillfällen kikar in på Task Manager. Särskillt hårddiskens belastning märks ofta av i arbetet, då det slöar ner prestandan en aning. Även om man kikar på alla program och tjänster som är igång i task manager så ser man sällan något som drar någon speciell prestanda. Jag förtår inte vad tusan det handlar om, men jag vet att det stör mig, och jag vill inte veta av det. Jag vill ha koll på vad mitt operativsystem gör, och vilka program som används.

Nu kommer säkert många och säger "Äsch, skitsnack. Jag har använt vista i evigheter utan några sånna problem", och då säger jag, "jaha, kul för dig". Det handlar väl helt enkelt om vad man gör framför datorn, vilka program man kör, vilka inställningar man föredrar, vilken hårdvara man använder, osv osv. Alla upplever inte samma saker, eller så bryr ni er helt enkelt inte. Jag är i alla fall van vid att ha full koll på mitt system och vill få ut så mycket prestanda av det som möjligt. Jag har vissa krav på inställningar jag vill komma åt, och är fullt medveten om vad som är säkert och inte säkert att göra. Därmed så är alla dessa bebis/pensionär-funktioner bara störmoment, och även om det så klart går att rensa och tweaka Vista till en godkänd nivå, så är det verkligen inte något jag har lust att göra varje gång jag formaterar om datorn. Som jag sade tidigare så tycker jag att Vista är designat för idioter, där möjligheterna och friheten har blivit lidande, och de mer avancerade användarna mulade med grus. Detta samtidigt som att prestandan blev raka motsatsen till en positiv förbättring.

Så, jag ser alltså ingen som helst anledning till att nergradera mig till Vista från XP

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av dawah:

Anledningen till att XP säljer bättre är för att Vista är värdelöst.

Skrivet av dawah:

Ingen har sagt någonting illa om windows 7.

De som tycker Vista suger men Windows 7 är bra borde försöka öppna ögonen och sluta se allt i svart eller vitt. Måste vara jobbigt för dem att ha en binär smak. De verkar dessutom väldigt lättstyrda av vad som skrivs på nyhetssajter.

Utveckla gärna.

Inaktiv
Skrivet av dawah:

Utveckla gärna.

Gjorde det i ett senare inlägg, men kan fortsätta lite mer om du vill.

Jag har sett en hel del som är lyriska över Windows 7 samtidigt som de hatar Vista. Det är lite lustigt med tanke på att Windows 7 bygger på och är väldigt likt Vista. Visst har de lyckats får Windows 7 att bli effektivare, men det handlar mest om att inte dra så mycket RAM. Sen har det en ny taskbar, men det är väl inte tillräckligt för att höja ett nytt OS till skyarna.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det är ungefär som när ett nytt spel släpps. Spelet fungerar för 99,8% av alla användare. Tyvärr är det den där halvprocenten som hörs mest och säger att det "suger" och är "bajs" och... så vidare.

Så fort någonting är det minsta olikt det man haft tidigare så är det "fel" och "dåligt".

Det konstiga är också att folk gnäller o klagar så in i helvete när det är något fel. Men hur många är det som hyllar o lovordar saker?

Nej just det... det är oftast bara allt negativt som man får höra. Det är bra konstigt.

Medlem

Jag får intrycket av att många ogillar Vista på grund av att det inte ser exakt ut som det operativsystem de använt tidigare. Minsta förändring betyder att man måste lära om, och det är dåligt tycker många.

Själv så tycker jag att det mesta är lättare att hitta. Sökfunktionen som många missar och fler möjligheter att lägga upp virtuella mappar och sådant gör det ännu enklare att hålla orning på saker och ting i Vista.

Det som en del upplever som "designat för idioter" är enligt mig ett tydligare och klarare sätt att presentera information.

I princip alla dessa klagomål på design blir ogiltiga, tycker jag, om man väljer att köra i "klassiskt" läge. Det gör man med fem (5) musklickningar och kan sedan glömma bort det.
Då ser det ut som det alltid gjort. Även om det för mig är som att få händerna bakbundna när jag sätter mig vid XP så är det tycke och smak såklart.

Många av klagomålen på prestanda och var alla inställningar "gömts undan" känner jag igen från när gamla operativsystem lanserats. XP speciellt fick en hel drös kritik för dålig prestanda och slukande av resurser.

I Vistas fall tror jag många prestandaklagomål bottnar i att drivrutinstillverkarna inte hade fixat sina drivrutiner vid lanseringen.

Själv var jag skeptisk till att gå över till win3.11 eftersom jag tyckte DOS var så snabbt och enkelt att använda. Win 3.11 var designat för "idioter" och den direkta kontrollen undangömdes under ett prestandaslukande skal. "Usch" tänkte jag då. Men med tiden vande jag mig och har sedan dess valt att "lära om" och att förändringar i sig inte behöver vara någonting dåligt.

Irriterande varningar i Vista? Ja, vill man inte ha alla säkerhetsinställningar så slår man enkelt av det. Jobbigt att slå av? Nej!

Konto/admin rättigheter. Får man en fråga kan man för det mesta klicka i en ruta "fråga inte igen".

Om man formaterar om regelbundet så föreslår jag att skapa en image av disken. Då installeras allt, alla program, valfritt OS, med alla inställningar precis som man vill ha det, varje gång.

Sedan tycker jag det är en bra utveckling att man kan skapa konton med olika rättigheter. Något som borde vara en självklarhet i ett modernt operativsystem.

Sedan är det självklart att gammal programvara kan påverkas eftersom den inte skrivits till det nya OS'et, men all ny programvara blir säkrare efter som det inte är vilda västern för alla användare.

Hur som helst så är Vista stabilt och krashar i princip aldrig, något som hände mer under XP för mig (och ännu mer under winME/98/95/DOS).

Nåväl, jag ser nu fram emot Win7 som jag gärna vill ha på nästa dator, för att inte tala om all ny hårdvara som förändrats sedan jag skaffade min nuvarande. Utvecklingen går framåt! Goda tider, strålande tider!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Tybalt:

Det är ungefär som när ett nytt spel släpps. Spelet fungerar för 99,8% av alla användare. Tyvärr är det den där halvprocenten som hörs mest och säger att det "suger" och är "bajs" och... så vidare.

Så fort någonting är det minsta olikt det man haft tidigare så är det "fel" och "dåligt".

Det konstiga är också att folk gnäller o klagar så in i helvete när det är något fel. Men hur många är det som hyllar o lovordar saker?

Nej just det... det är oftast bara allt negativt som man får höra. Det är bra konstigt.

Ja, åtminstone ger det en missvisande bild av verkligheten.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Enligt den här nyheten så kommer Windows 7 inte bli så billigt i Europa.
http://www.neowin.net/news/main/09/06/29/windows-7-in-europe-...

Citat:

According to Computer World, things are not looking good for European fans of Windows 7 and Internet Explorer. Microsoft has decided to remove Internet Explorer from versions of Windows 7 to be sold in Europe, the company is not offering an upgrade path from Vista. Also, although international exchange rates vary, the prices of Windows 7 do not look good for people paying in euros or pounds.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vem är det som ser saker i svart eller vitt? Du menar att folk inte har rätt att tycka att Vista suger alternativt att de är helt oförmögna att dra egna slutsatser om en programvaras egenskaper.
Nä du, det du kom med var minsann inte mycket till gråskala... Snarare personliga påhopp.

Om du läser igen så skrev jag på sådant sätt att jag inte anklagade honom direkt utan bara skrev generellt.

Men det är riktigt att jag inte gillar attityden med "om något inte är grymt bra så suger det fett", vilket jag sett hos många som talar sig varma om Windows 7 men hatar Vista. Det är så otroligt onyanserat.

Nej, tycker inte alls att du skrev något generellt. Du talade om exakt vem du riktade din kritik mot - alla som ogillar Vista.

Men jag förstår att det finns människor som borde stanna upp en sekund och tänka efter. Tänker då mest på de som kör piratkopierade OS och som oftare stöter på långt fler problem för att sedan sprida myter runt om sig om hur kasst något är.
Det är samma kål som sprider lögner om hur dåliga spel är när de lirar betor eller crackade spel som buggar/crashar.

Skrivet av Buio:

Sen är det lustigt att du alltid verkar komma med anklagelser och annat så fort man tycker något som inte passar dig. Det är snarare du som kommer med angreppen.

Ja, så är det nog för de flesta. Gillar de inte något kommer en reaktion, ett svar.

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Nej, tycker inte alls att du skrev något generellt. Du talade om exakt vem du riktade din kritik mot - alla som ogillar Vista

För att vara exakt så var det mot de som älskar Windows 7 men hatar Vista vilket är en stor skillnad. Jag förtydligade att det är lite underligt enligt mig då Windows 7 i grund och botten är ett förfinat Vista.

Att ha den åsikten är förstås full fritt, men då har jag friheten att tycka det är dumt osv. Oavsett så tycker jag du är väldigt snabb med diverse anklagelser. Försök hålla dina inlägg på en vettig nivå.

Medlem

Öh, jag fick ett erbjudande från Microsoft att köpa Windows 7 för 56$ kanske ska slå till då..

Skrivet av Buio:
Skrivet av ostmjuk hamster:

Nej, tycker inte alls att du skrev något generellt. Du talade om exakt vem du riktade din kritik mot - alla som ogillar Vista

För att vara exakt så var det mot de som älskar Windows 7 men hatar Vista vilket är en stor skillnad. Jag förtydligade att det är lite underligt enligt mig då Windows 7 i grund och botten är ett förfinat Vista.

Att ha den åsikten är förstås full fritt, men då har jag friheten att tycka det är dumt osv. Oavsett så tycker jag du är väldigt snabb med diverse anklagelser. Försök hålla dina inlägg på en vettig nivå.

Jag tycker om Vista, det är skönare än xp, dock långsammare, det är detta jag gillar mer i windows 7, samt Aktivitetsfältet. Plus att det kommer bli direct x11. m.m. Nytt är alltid bättre.

Dessutom är det ju många som ratar Vista bara för att det inte ser ut som Xp, det är ju lite dumt då det går att ladda hem ett nytt theme bara.

Medlem

Jag gillar Vista, funkar helt felfritt hela tiden, kanske pga att man har ett äkta som går att uppdatera, Men jag har aldrig stött på något problem alls med det, och någon speciell prestandaförlust har man inte heller kännt av direkt. Bara lite segt att starta/stänga av ibland bara.

Har dock även kört Windows 7 och det känns riktigt härligt, redan i första betan som kom ut. Även där har det varit felfritt hela tiden, Har läst om många som har haft problem med Betorna, Men kanske är det deras datorer bara som är på gränsen till att dö eller nått.

Edit: Segt att det inte är extrapris på Ultimate verisionen av W7..
Och jag vill ha med IE i mitt windows!

123
Skriv svar