John Romero kommenterar id-försäljningen

Robot
John Romero kommenterar id-försäljningen
Medlem
John Romero kommenterar id-försäljningen

John Carmack och grabbarna på ID har mitt fulla förtroende , dem vet vad dem sysslar med när det gäller affärer och spel & levererar alltid kvalité över kvantitet.

go id!

Inaktiv

Quake motorn var ju guds gåva, men jag har aldrig gillat doom spelen, eller quake för den delen.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Varför bryr sig folk om vad Romero säger längre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Medlem

Senaste ID-spelet jag verkligen gillade var nog Doom2. Men de verkar kunna grafikmotorer.

Medlem

Tom hall, Romero, warren spector. Trion av genier som alla gick ner med Ion Storm :'(

De har goa idéer och fan de borde rycka upp sig, för även om de kanske inte gjort några bra spel på åratal, tiotal, så är de fortfarande i min bok helt briljanta.

Medlem

John Romero... lol.. Daikatana som han gjorde var ju bra
har han överhuvudtaget gjort nåt vettigt sen han slutade/ blev kickad från ID ?

Medlem

Romero... att han får uppmärksamhet i media är fan ett skämt.


signatur
Medlem
Skrivet av Kovski:

Tom hall, Romero, warren spector. Trion av genier som alla gick ner med Ion Storm :'(

Warren Spector som släppte helt briljanta Deus Ex under Ion Storm, ett av de bästa spelen någonsin?

Nog att uppföljaren var undermålig. Men Deus Ex var hans magnum opus, hans skötebarn, och som det äger.

Medlem

DX äger mycket riktigt!

Nog för att Romero snackar mycket lustigheter, men det är ju just därför det kan vara roligt att läsa det han säger; det är ju likadant med andra personligheter som Uwe Boll och Bill Roper.

Haha, kan inte sluta skratta när jag ser den där bilden, ser ut som Adam Sandler som är med i en ny 70-tals rock-komedi!

Medlem
Citat:

Haha, kan inte sluta skratta när jag ser den där bilden, ser ut som Adam Sandler som är med i en ny 70-tals rock-komedi!

Haha, tänkte exakt samma sak när jag såg bilden

Medlem
Skrivet av Hannu87:

tung frilla

Shit alltså, den där frillan smeker allt som nu lever och som någonsin kommer att existera

Medlem

ID Software guru snubbar för mig och många andra FPS älskare av det gamla kornet. Hoppas detta medför bättre storyn till deras spel som annars e bra men saknar riktigt bra storyn som får en fängslad.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Hannu87:

tung frilla

Shit alltså, den där frillan smeker allt som nu lever och som någonsin kommer att existera

5 kg, minst.

Medlem

Romero ändrade sig visst... "my initial reaction was harsh. sorry."

Medlem
Skrivet av zauii89:

John Carmack och grabbarna på ID har mitt fulla förtroende , dem vet vad dem sysslar med när det gäller affärer och spel & levererar alltid kvalité över kvantitet.

go id!

Låg standard. 8)

Medlem

Hahaha hur ser dom ut?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Dem ser ju inte helt kloka ut.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:

John Carmack och grabbarna på ID har mitt fulla förtroende , dem vet vad dem sysslar med när det gäller affärer och spel & levererar alltid kvalité över kvantitet.

go id!

Låg standard. 8)

gode tid, verkligen lågstandard!

Medlem
Skrivet av Kovski:

Tom hall, Romero, warren spector. Trion av genier som alla gick ner med Ion Storm :'(

De har goa idéer och fan de borde rycka upp sig, för även om de kanske inte gjort några bra spel på åratal, tiotal, så är de fortfarande i min bok helt briljanta.

I och för sig är väl kanske inte 2 miljoner användare något att skryta med, men Tom Hall är fortfarande Creative Director hos Kingisle.
www.kingsisle.com.
Det är bara synd att kommentarerna och bildvalet också är 9-10 år gamla, kanske dags att göra som de har gjort. Gått vidare med nya projekt, istället för att klamra sig fast i det förgångna

Medlem

John Romero? haha låter som en porrfilms tjärna


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar