Tips om nytt graffekort?

Medlem
Tips om nytt graffekort?

Hej!
Nu börjar det bli dags för mig att ta tag i mina kontanter och köpa mig ett nytt grafikkort. Eftersom att jag gärna skulle vilja kunna spela de senare spelen laggfritt Med tanke på att cod4 laggar en hel del på lägsta inställningar:up:

Min budget är väl c:a 2000kr maximum.
Skulle vara fina fisken om det kom några snabba svar

Inaktiv

ATI 4850, billigt och snabbt. Då kommer du under 1500. Annars ligger konkurrenterna ett par hundralappar över 2000 kr.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Om nu CoD4 laggar på minimum så är det nog inte grafikkortet som är den enda faktorn, vad har du i datorn?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Skriv vad du har för grejer för är processorn inte heller bra kommer den flaska vid köp av ett kraftfullt grafikkort.

Medlem

Graffekortet är ett NVIDIA GeForce 7600GT 256MB
Proccesorn: AMD Athlon 64 processor 3500+, MMX, 3DNow, ~2,2GHz

RAM: 2048MB

Om detta nu kan vara till ngn hjälp

Medlem

Okej, ja processorn är riktigt kass, det är ett problem, grafikkortet tror jag inte är den faktorn som gör att spelen laggar mest utan processorn. Singlecore 2.2GHz = lagg.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

4850 definitivt:)

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Okej, ja processorn är riktigt kass, det är ett problem, grafikkortet tror jag inte är den faktorn som gör att spelen laggar mest utan processorn. Singlecore 2.2GHz = lagg.

Ok hade funderat om det var processorn oxå men
Då är det väl dax att börja leta en ny då ^^ Tack för de snabba svaren

1
Skriv svar