Lockpick Entertainment går i graven

Robot
Medlem
Lockpick Entertainment går i graven

Vilka, utvecklarna av vad?

... Aldrig hört om innan..

Medlem

Jag måste missat det spelet för 2 år sen. Kan inte komma ihåg att jag hört något om det.

Medlem

Aldrig hört om dom innan


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Hur kan ni inte ha koll på de svenska speltillverkarna, om inte annat så har ju spelet lanserats två gånger och det har varit minnst två nyheter på fz.se om det.

Spelet är jäkligt skoj faktiskt, som ett Utopia med RTS klient till där du kan bygga på dina trait trees era efter era.

Spelet samt Lockpick användes som slutstadie för spelutvecklar-utbildningen i Skövde har jag för mig.

Medlem

@Sevenix

Flera av våra produktioner har kommit från spelprojekten på Högkolan i Skövde, av diverse ambitiösa studenter (som flera nu har riktiga kanonjobb på företag som CCP eller Grin).

- "Lockpick fades, but Dreamlords is forever!"

Medlem

Jag kikade när spelet släpptes till rätt schyssta recensioner med plus för originalitet osv, provade också spelet men hade inte direkt tid att sätta mig in. Synd att vad som verkar vara ett riktigt passionerat gäng måste skingras. lycka till och hoppas alla får jobb osv.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så millivanilli, vad hittar du på nu då efter Lockpick

Medlem

Dreamlords?! :S

Hm. Kanske var därför de gick i graven.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Kanske ska prova det på tisdag. Hade tillgång till betan men ides aldrig prova det. *Dåligt samvete*

Medlem

aldrig hört talas om dom ....dont give a shit iallafall


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Kovski:

Så millivanilli, vad hittar du på nu då efter Lockpick

Ska fördjupa mina kunskaper inom animation, genom att läsa Animationsprojekt på Högskolan i Skövde. Sen ska jag kika lite på jobb, bland annat i Malmö. Får se ifall det finns något i dessa hårda tider.

Inaktiv

Har aldrig hört talas om dem.

Tyvärr känns det som alla spelföretag går i konkurs. Tråkigt

Medlem

Okända för mig också. xD

Medlem

många som inte hört talas om er (bland kommentararna). rätt skumt, med bland annat nyheter på fz med mera. går iofs på skövde så kan vara därför. men endå
too bad dock.

1
Skriv svar