ArmA 2-demo släppt

Medlem
Skrivet av galth:

tänkte testa demot nu i kväll, och funderar lite över om det är någon skillnad på "flyt" optimering, mellan demot och hela spelet,,
Blir väl så efter patcharna, men om det är stor skillnad i nuläget?
finns det tex lika mycket inställningar för grafiken i demo versionen?

Demot var till för någon timme sedan nyare än fullversionen med fullt stöd för bland annat AA.

En ny patch har släppts till fullversionen nu:

Citat:

We decided to release an updated patch 1.02 build 58134, please visit
http://www.arma2.com/support/updates...4.html?lang=en

for more information about the patch and available download options.

Few notes:

* our main reason to release an updated 1.02 version is newly implemented full support for anti-aliasing in this build that we believe increases visual quality significantly without any major performance impact

* this patch is compatible with all previously released versions (1.00, 1.01 and 1.02)

* all versions 1.02 remain compatible in multiplayer and also savegames from various versions 1.02 are compatible so the transition process to this updated version 1.02, build 58134 should be as seamless as possible for all users

Change log for build 58134 from the previous patch 1.02:

* Fixed localVRAM detection on Vista x64 systems with 8 GB RAM and more
* Enabled MSAA in Video options
* Fixed possible crash in Radio target reporting for NULL target
* Fixed DOF always enabled on game start.
* Added safeguard againg frequent reset into RequestFlushMemory as well.
* Improved Cannot create surface Rpt messages.
* Relaxed reset recovery conditions to that "profylactic" reset happens less often.
* HC command - enabled page selection
* Commandline parameter -netlog available in retail version again
* Editor fix: modules info serialization
* Fix: weapon fire effects in MP

Medlem

funderar även på hur konsolerna ska klara av detta spel :S efter det man läst om det,, verkar ju så krävande att till och med Hulken ligger och gråt *unkar i duschen vid bara minnet av det!

Medlem
Skrivet av galth:

funderar även på hur konsolerna ska klara av detta spel :S efter det man läst om det,, verkar ju så krävande att till och med Hulken ligger och gråt *unkar i duschen vid bara minnet av det!

Som vanligt så lär ju konsollerna köra spelet i mycket lägre grafik än vad som är möjligt på PC

Om ni upplever suddig bild, men har 3d resolution på 100+%, så prova att stänga av postprocessing helt och hållet. Då blir ni av med alla grötiga blur och bloom effekter.

I övrigt så hade jag en stark känsla av att detta spelet inte skulle bli någon hit på FZ Ni ger det inte en ordentlig chans, ni söker inte upp problemen ni har (Spelet har ju varit ute i över en månad redan egentligen, och communityn är flitig på att fixa saker och ting på ett eller annat sätt), ni vet ingenting om vad spelet är kapabel till och vad som ingår (Kolla editorn, wizard-funktionen, alla spelsätt i multiplayer, mod-möjligheterna, spelvärldens storlek, etc), och många verkar ha helt fel inställning och väntar sig ett nytt BF2.

Aja, inte för att jag lider av att ni missar ett riktigt bra spel Men det är ändå synd. Ni som verkligen sett fram emot spelet, men stör er på småsaker, ta er lite tid och kolla upp, och försök igen
De enda givna bristerna i ArmA 2 som jag upplevt är att det är krävande, vilket man inte kan gå runt, och så måste man vänja sig vid mus-känsligheten, men det tar inte särskillt många timmar. Ligger man på 30+fps hela tiden så är det inte särskillt farligt.

Inaktiv

Så mycket krascher som jag haft blir det inget köp för mig.
Spelet skulle kunna vara riktigt bra och det finns potential men så som det funkar nu är det kasst. De som snackat om att Bohemia inte kan släppa färdiga spel har verkligen rätt.

Medlem
Skrivet av arsonisten:

Så mycket krascher som jag haft blir det inget köp för mig.
Spelet skulle kunna vara riktigt bra och det finns potential men så som det funkar nu är det kasst. De som snackat om att Bohemia inte kan släppa färdiga spel har verkligen rätt.

Det skulle ju också kunna vara så att felet ligger på din sida.

Jag har spelat fullversionen i långa CTI-pass utan krascher.

Medlem

Jag lyckas inte installera demot. Först saknades filer. Den här gången startar inte ens installations programmet. Den gratis alfa versionen av Stalker var lättare att få igång än det här demot.

Medlem

Nu har installations programmet fryst mitt skrivbord. Tror jag får ta och starta om datorn.

Medlem
Skrivet av gike:

Nu har installations programmet fryst mitt skrivbord. Tror jag får ta och starta om datorn.

Du kanske har fått en korrupt fil? Testa o ladda ner via torrentlänken istället om du inte redan har gjort det.

Medlem

Men *suck* installera via STEAM så slipper ni leta filer och patcha manuellt.

Upptäckte att AIn är det som begränsar min fps till 20-30 fps. Ställde upp till 1920x1200 res. Ingen suddighet med i princip samma fps som med lägre inställningar.

Kan dock säga att det första jag slog av var AA och post effekter. Huvva!

Har nu vant mig vid siktet.. tog bara några timmars spelande.

Spelet har krashat en gång vilket inte är ovanligt med andra spel.

Jag var verkligen skeptisk (skaffade aldrig ARMA), men de gamla OFP-vibbarna har satt igång och nu blir det ett säkert köp.

Som sagt var, förvänta er inget cod4, CS bf2 eller något annat arkadspel. Arma2 är någonting speciellt...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

S_Z
Medlem
Skrivet av arsonisten:

Funkar utan problem men jag vet inte om jag tycker att det är speciellt bra. Ni som tycker att det är så himla bra vad är det som gör det så bra?
Jag ser inget extra alls med detta spel. Ur infanteri synpunkt får det stryk av BF 2. Har inte hunnit med några fordon än dock.

Arma2 (och Arma/OFP) är ett otroligt mäktigt, komplext och storskaligat spel.
Finns enligt mig inget annat spel kommer i närheten gällande simulering av infanteri, definitivt inte BF2, om det är realism man är ute efter.

Visst finns det andra bra realistiska tactiska shooters som tidiga R6, GhostRecon eller Swat4 t ex men inga av dom har i närheten samma storskalighet som Arma/OFP.

Du kan knopa ihop i princip vilka typer av uppdrag du vill med följande editor, friheten är enorm. Det är vad som gör Arma/OFP så otroligt bra i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Ffs får samma felmeddelande! Vill ju spela! Funkar inte med att uppdatera DirektX, och dirketx borde inte påverka en installation.

Medlem
Skrivet av Garga:
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Ffs får samma felmeddelande! Vill ju spela! Funkar inte med att uppdatera DirektX, och dirketx borde inte påverka en installation.

Du har väll fått en ofärdig fil. Ladda genom torrent eller steam.

Medlem

Demot kommer säkert vara kul. Har hört så himla mycket om det spelet. Nu får vi bara hoppas grafiken äger!

Medlem

Jag har problem med ArmA 2 demon och därför tänkte jag om någon kunde hjälpa mig. Spelet kraschar efter ungefär 10 min speltid.

Här är lite mer info om problemet:

Händelsenamn: APPCRASH
Programnamn: ArmA2Demo.exe
Programversion: 1.2.0.58127
Programtidsstämpel: 4a4219f4
Namn på felmodul: ArmA2Demo.exe
Modulens version: 1.2.0.58127
Tidsstämpel för felmodul: 4a4219f4
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 004991ec
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.256.6
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: 21ef
Ytterligare information 2: 8a4cb83c1fbe86ff0baf5594cea01a45
Ytterligare information 3: 8eb8
Ytterligare information 4: e9b5470dbb6272812ba79a098e49d604

Medlem

Är faktiskt impad av demot, bättre än vad jag trodde det skulle vara. Mycket skönare känsla på nåt sätt jämfört med ArmA. Blir helt klart ett köp

(Om det nu bara gick att få tag på nånstans. :evil:)

Medlem

Crash to desktop verkar vara temat för dagen...

Medlem

När det väl funkar är det en sjukt bra grafik. Det mest realistiska jag sett hittills i ett spel.

Medlem

Tycker det var ganska skoj. Jag hade i varje fall ingen större problem med buggar i demot. Förutom att man fastna i en sten en gång...


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Fick äntligen igång det och insåg bara en stund senare hur mycket jag suger på att flyga helikopter. Men kul var det.

Medlem

har kört demot i ett par timmar nu, "installerade det via steam" fungerade perfekt men man är lite klumpig ,, och plussar man till den efterblivna rösten man skänktes, så känner man sig lite som "Forrest Gump"

Medlem
Skrivet av galth:

har kört demot i ett par timmar nu, "installerade det via steam" fungerade perfekt men man är lite klumpig ,, och plussar man till den efterblivna rösten man skänktes, så känner man sig lite som "Forrest Gump"

Min uppdrag brukar utspela sig ungefär såhär. Radio: "Sniper on Left Flank" en halv sekund senare: "You died". Fast det börjar gå bättre nu. Klarar nästan första uppdraget på enklaste svårighetsgraden. Fast helikopter är jag fortfarande inte i närheten av att kunna styra.

Medlem

vad kör du med för data egenskaper Grafikkort CPU??

själv kör jag på high och very high inställningar
och bilduppdateringen far hit och dit hela tiden och ibland stannar spelet upp i typ 1 sekund för mig. 20-30fps ungefär som normalast.

Är det min CPU som får spelet att stanna upp eller något annat?

CPU: Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz
Grafikkort: ASUS EAH 4850 1GB
RAM 2GB:O

Medlem

Jag kör på normal och high. Jag tyckte det var bättre med lite sämre grafik och högre FPS. Fast jag skulle kunna höja det lite till.

Medlem

Dum fråga, är spelet släppt i Sverige än utöver STEAM och i så fall var?

S_Z
Medlem
Skrivet av gike:

Dum fråga, är spelet släppt i Sverige än utöver STEAM och i så fall var?

Ja, spelet släpptes den 19:e i Sverige men av någon anledning så verkar det bara varit webbhallen som fick in några ex då, och dessa försvann snabbt. De flesta gick nog redan åt till oss som förbokat.

Medlem

Hur grymt spel som helst, men inget för Call of Duty kiddsen. Blir ett definitivt efter sommarn.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Inaktiv

Sluta stödja speltillverkare som behandlar sina kunder som efterblivna. Man ska inte pröjsa för trasiga produkter. Bohemia är dock säkert tacksamma när horder av gratis-testare rapporterar in alla miljoner buggar och dessutom får betalt för det. Det kostar dem visserligen goodwill att släppa ut skräp, men å andra sidan har de ju förbrukat det kontot redan.

Det här spelet är bortom all räddning, precis som ArmA var. Den gången blev jag faktiskt blåst men inte den här gången. Pengarna räcker helt enkelt inte till att fixa allt som är trasigt. Därför släpper de den ett halvår för tidigt och hoppas det ramlar in tillräckligt för att lappa ihop skräpet. Bohemia kan uppenbarligen inte stava till kvalitet, men de s.k kunderna vet ju inte bättre.

Medlem
Skrivet av Purjoo:

Det här spelet är bortom all räddning, precis som ArmA var. Den gången blev jag faktiskt blåst men inte den här gången. Pengarna räcker helt enkelt inte till att fixa allt som är trasigt. Därför släpper de den ett halvår för tidigt och hoppas det ramlar in tillräckligt för att lappa ihop skräpet. Bohemia kan uppenbarligen inte stava till kvalitet, men de s.k kunderna vet ju inte bättre.

Va? ArmA bortom räddning? Bortsett från ArmA2 är ArmA den bästa shooter som någonsin gjorts! Visst led ArmA av mycket releasebuggar. Tack och lov är ArmA2, om än buggigt, inte lika buggigt som ArmA var.

Sen skulle jag vilja be dig peka på en enda shooter som släppts de senaste... fyra åren som inte var så buggig att den behövde ganska rejäl patchning efter release. Jag kan inte komma på en enda spelvärd shooter som inte var trasig vid release.

Medlem
Skrivet av Purjoo:

Sluta stödja speltillverkare som behandlar sina kunder som efterblivna. Man ska inte pröjsa för trasiga produkter. Bohemia är dock säkert tacksamma när horder av gratis-testare rapporterar in alla miljoner buggar och dessutom får betalt för det. Det kostar dem visserligen goodwill att släppa ut skräp, men å andra sidan har de ju förbrukat det kontot redan.

Det här spelet är bortom all räddning, precis som ArmA var. Den gången blev jag faktiskt blåst men inte den här gången. Pengarna räcker helt enkelt inte till att fixa allt som är trasigt. Därför släpper de den ett halvår för tidigt och hoppas det ramlar in tillräckligt för att lappa ihop skräpet. Bohemia kan uppenbarligen inte stava till kvalitet, men de s.k kunderna vet ju inte bättre.

Förutom att spelets installations fil var korrupt första gången jag laddade ner den (vilket inte är Bohemias fel) så har jag inte stött på en enda bug. Om man ska tro demot har jag spelat spel som har mycket mer bugar än så här. Sen när jag kollade deras forum så verkade dem inte. Bohemia har utvecklat tränings simulatorer och ArmA räknar ut saker som t.ex. vindens påverkan på kulorna. Så jag skulle inte säga att dem inte kan stava kvalitet.

Medlem

Håller med om att man inte skall stödja företag som släpper buggiga spel... MEN... det finns mig veterligt inget annat spel att köpa idag om man vill ha denna typ av realism. (bf2, cod, cs och alla andra arkadspel kommer inte i närheten)

Edit: För övrigt så släpps väldigt många PC-spel för tidigt och patchas efterhand. Tyvärr. :/


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar