ArmA 2-demo släppt

Medlem
Skrivet av Black7:
Skrivet av Uniqe:

Vad är detta, kommer upp när jag ska installera demot.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/WTH.JPG

Har samma problem

Vista Ultimet 64bit

Om du har Steam så installera demot där igenom. Den fixar alla "prerequisites" (program som saknas t.ex DX) som krävs.

Annars stod lösningen i ett tidigare inlägg.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Är spelet värt att köpa?

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Är spelet värt att köpa?

Rubriken på denna tråd är "ArmA 2-demo släppt".

Kanske läge att testa demot och avgöra själv. Det är ju tycke och smak som avgör.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tybalt:

Så du har använt track ir... hur länge?

Själv får jag kramp i fingrarna av att hålla ned ALT-knappen i ofp och arma2. Kanske nackspärr är att föredra?

varför ens använda alt knappen? Har aldrig ens behövt göra det.

ÖÖhm... för att det ger en markant fördel (och inlevelse) i spelet.

Vet du vad alt-knappen gör i ofp eller arma?

Ja självklart vet jag det spelade det spelet när du hade blöja. Fortfarande ingen mening att använda TrackIR i spelet. Slöseri med slantar.


signatur
Medlem

Halvcoolt spel, men satan vad trasigt det är

Man vet att ett företag inte har testat sin produkt när man har buggar på första tutorial-banan (ai'n från byn som man får övningsmörda anföll instruktören vid antitank-stagen, utan att jag närmat mig den över huvud taget, spelet hängde sig och låste alla kontroller när jag körde falskärmsstagen)

har även stora problem med motion-blur, som dom tydligen har lagt in som random gimic utan att faktiskt testa hurvida det går att se något överhuvud taget annars

Vapnen på ryggen lägger sig över ansiktet när jag lägger mig på marken (alltså, inte vapnen i handen utan de andra, och inte på ett "realisktiskt sätt")

Skiter i att köpa, väntar på flashpoint2 och hoppas att dom iaf testar sin produkt innan relese ^_^

Kul också att se alla idioter på här som sitter och försöker försvara skitig mjukvara med "användarfel!"

Medlem
Skrivet av Grizzly:

Halvcoolt spel, men satan vad trasigt det är

Man vet att ett företag inte har testat sin produkt när man har buggar på första tutorial-banan (ai'n från byn som man får övningsmörda anföll instruktören vid antitank-stagen, utan att jag närmat mig den över huvud taget, spelet hängde sig och låste alla kontroller när jag körde falskärmsstagen)

har även stora problem med motion-blur, som dom tydligen har lagt in som random gimic utan att faktiskt testa hurvida det går att se något överhuvud taget annars

Vapnen på ryggen lägger sig över ansiktet när jag lägger mig på marken (alltså, inte vapnen i handen utan de andra, och inte på ett "realisktiskt sätt")

Skiter i att köpa, väntar på flashpoint2 och hoppas att dom iaf testar sin produkt innan relese ^_^

Kul också att se alla idioter på här som sitter och försöker försvara skitig mjukvara med "användarfel!"

Har inte stött på någon av de buggar du namnger. Utom att motion-blur är störigt. Fast det kommer säkert patchas snart.
Är du säker på att du har senaste direktX 9 och har uppdaterat alla drivrutiner.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja självklart vet jag det spelade det spelet när du hade blöja. Fortfarande ingen mening att använda TrackIR i spelet. Slöseri med slantar.

Det har användning om man flyger då det kan var väldigt bra att snabbt kunna se vad som händer vid sidan av flygplanet/helikoptern.

S_Z
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tybalt:

Så du har använt track ir... hur länge?

Själv får jag kramp i fingrarna av att hålla ned ALT-knappen i ofp och arma2. Kanske nackspärr är att föredra?

varför ens använda alt knappen? Har aldrig ens behövt göra det.

ÖÖhm... för att det ger en markant fördel (och inlevelse) i spelet.

Vet du vad alt-knappen gör i ofp eller arma?

Ja självklart vet jag det spelade det spelet när du hade blöja. Fortfarande ingen mening att använda TrackIR i spelet. Slöseri med slantar.

Jag använder alt-knappen flitigt, både i fordon och till fots. Utmärkt när man vill ha koll på sin omgiving utan att släppa siktet från där man vet fienden befinner sig/bör komma ifrån.

Att kunna kolla runt ordentligt när man flyger är ju en stor fördel, speciellt vid helikopterlandningar. Har själv ingen track-ir men jag kan verkligen se att den komma till nytta där samt som Tybalt säger öka inlevelsen.

Medlem
Skrivet av Neoxus299:

Är spelet värt att köpa?

Du får testa demot...

Jag har inte upplevt eller störts av några av de buggar som folk beklagat sig på här. Gillade du ofp och armed assult så kommer du att gilla arma 2.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

kan någon hitta en guide till mission editor jag har inte riktigt fattat hur den funkar.

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Tybalt:

Så du har använt track ir... hur länge?

Själv får jag kramp i fingrarna av att hålla ned ALT-knappen i ofp och arma2. Kanske nackspärr är att föredra?

varför ens använda alt knappen? Har aldrig ens behövt göra det.

ÖÖhm... för att det ger en markant fördel (och inlevelse) i spelet.

Vet du vad alt-knappen gör i ofp eller arma?

Ja självklart vet jag det spelade det spelet när du hade blöja. Fortfarande ingen mening att använda TrackIR i spelet. Slöseri med slantar.

Jag använder alt-knappen flitigt, både i fordon och till fots. Utmärkt när man vill ha koll på sin omgiving utan att släppa siktet från där man vet fienden befinner sig/bör komma ifrån.

Att kunna kolla runt ordentligt när man flyger är ju en stor fördel, speciellt vid helikopterlandningar. Har själv ingen track-ir men jag kan verkligen se att den komma till nytta där samt som Tybalt säger öka inlevelsen.

Exakt s_z!
Eftersom jag bara körde på expert i ofp och nu i arma2 så kan man inte få översikt i 3e person eller något orealistiskt kommandoläge med en kamera i skyn. Klart att man vill titta sig omkring.
Dessutom så är risken för upptäckt mindre om man bara rör huvudet istället för hela kroppen.

För övrigt tycker jag dofilus gör bort sig ordentligt med sina agressiva, patroniserande och förolämpande inlägg. Troll? Skulle dessutom inte bli förvånad om jag är äldre än honom.

Edit: Om dofilus profil stämmer så är jag ett decennium äldre än honom. Hur var det med blöjan där?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fullversion är släppt på Steam nu!


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Fullversion på steam för 47,99€..... 47,99 € = 521,632048 svenska kronor.

På webhallen kostar den 400.

Nu får det vara nog med steam tycker jag

Ontopic: thumbs upp för arma2

Medlem
Skrivet av Eriand:

Fullversion på steam för 47,99?..... 47,99 ? = 521,632048 svenska kronor.

På webhallen kostar den 400.

Nu får det vara nog med steam tycker jag

Ontopic: thumbs upp för arma2

Jopp! Steams vanliga stöldpriser. Lätt att man inhandlar DVD istället (även om det verkar vara lite väntetid på det just nu då de verkar vara slut i Sverige ) eftersom det är över 100:- billigare, man får en riktig instruktionsbok istället för PDF, och man har faktiskt en riktigt skiva istället för att behöva ladda ner över 8GB spel (som man ändå lär bränna på DVDer bara för snabb installation om man behöver formatera eller något)

Medlem
Skrivet av Purjoo:

Sluta stödja speltillverkare som behandlar sina kunder som efterblivna. Man ska inte pröjsa för trasiga produkter. Bohemia är dock säkert tacksamma när horder av gratis-testare rapporterar in alla miljoner buggar och dessutom får betalt för det. Det kostar dem visserligen goodwill att släppa ut skräp, men å andra sidan har de ju förbrukat det kontot redan.

Det här spelet är bortom all räddning, precis som ArmA var. Den gången blev jag faktiskt blåst men inte den här gången. Pengarna räcker helt enkelt inte till att fixa allt som är trasigt. Därför släpper de den ett halvår för tidigt och hoppas det ramlar in tillräckligt för att lappa ihop skräpet. Bohemia kan uppenbarligen inte stava till kvalitet, men de s.k kunderna vet ju inte bättre.

Jag brukar försöka skriva sansade inlägg här på forumet men ibland felar jag.

VAD F-N SNACKAR DU OM?


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av FortuN:

Har spelat även den tyska versionen, dock inte på internet som ni förstår

Varför skulle vi förstå det??? Jag har ägt spelet sedan det släpptes i Tyskland 29 maj. Du är inte rolig om du trodde det.

För övrigt, stort tack till Bush, Inkompetent, S_Z och alla ni andra som orkar informera om OFP/ArmA/ArmA 2 samt ge teknisk support på ett tydligt och strukturerat sätt.

P.S. Inkompetent, vet du möjligtvis när ACE 2 släpps? D.S.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Finns inget releasedatum för ACE2 än, men en liten fågel viskade "några veckor" i mitt öra. Det alphatestas för tillfället. Skulle väl gissa på slutet av Augusti för att ge utrymme åt oförutsedda komplikationer.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Finns inget releasedatum för ACE2 än, men en liten fågel viskade "några veckor" i mitt öra. Det alphatestas för tillfället. Skulle väl gissa på slutet av Augusti för att ge utrymme åt oförutsedda komplikationer.

Tackar! Ser fram emot detta nåt enormt


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Samma här!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

nu har utvecklarna släppt en video tutorial hur man använder editorn. om ni inte har testat det så borde ni göra det direkt. klippet är hursomhelst en bra start. finns på deras officiella sida eller http://www.arma2.se/


signatur

[http://www.arma2.se/] det svenska Armed Assault communityt

Skriv svar