Bioware och Mythic slås ihop

Robot
Medlem
Bioware och Mythic slås ihop

Vore fett om BioWare kunde jobba ihop med Mythic för WAR? Inte för att jag spelar WAR, men det skulle bli intressant.

Medlem

Mgnuh, kan inte EA hålla tassarna borta och sluta slå ihop saker hela tiden?

Medlem

Skyll inte på EA nu, inte för tillfället. Men, jag håller också med, EA lägger sig i, i alldeles för mycket.

Medlem

Jag är inte riktigt för att Bioware of Mythic slås ihop. Detta för att de är två olika företag som SKA göra olika typer av spel.

Jag är ett stort fan av Bioware och skulle inte tveka att få ett jobb hos dem, men mythic är jag mer tveksam över då de gjort så pass många och ogenomtänkta designval på senaste tiden.

Bioware har i regel varit relativt fläckfria och det vore synd att förändra något som redan fungerar så bra.

Dock vet nog företagen bättre än vi vad som är mest lämpligt, så det är dumt att spekulera för mycket. Förmodligen är grundindén bra för samtliga parter, men jag är orolig över resultatet.

Medlem

Intressant, det kan bli ganska bra om Bioware får hjälp av Mythic med Old Republic, Mythic har ju trots allt en hel del erfarenhet av MMO-genren medans Bioware mest är vana vid single-player.

Framtiden får helt enkelt utröna vad som kommer hända!


signatur
Medlem
Skrivet av Dabrinko:

Mgnuh, kan inte EA hålla tassarna borta och sluta slå ihop saker hela tiden?

Näe, det är ju deras motto att förstöra saker.

Som när de slog ihop Westwood och andra studios nära LA och formade en ny EA LA studio. Vet ju bra bra det var för C&C och hur glada ex-Westwood folket var över det när de lämnade stället för att starta Petroglyph Games.

Medlem

Igår utspelades följande dialog på warhammer alliance forumet:

Quote:
Originally Posted by Azhul

The community needs a letter from Mr. Denton re: WAR's future ASAP.

Responce:
Andy_Mythic

The Community should get this tomorrow in the Form of the Executive Producer's letter from Jeff Hickman.

Så vi kan förvänta mer info ang Mythics framtid idag.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Sedan skulle jag vilja påpeka att Mythic i warhammer alliance forumen dementerar att det handlar om en "merge", utan bara är en "sammarbetsgrupp".

Original meddelandet från Mythic lyder enligt följande:

"Today we have important news to share with the community. EA is restructuring its RPG and MMO games development into a new group that includes both Mythic and BioWare. This newly formed team will be led by Ray Muzyka, co-founder and General Manager of BioWare. With this change, Ray becomes Group General Manager of the new RPG/MMO studio group. BioWare?s other co-founder, Greg Zeschuk will become Group Creative Officer for the new RPG/MMO studio group. Rob Denton will step up as General Manager of Mythic and report to Ray. BioWare?s studios remain unchanged and continue to report to Ray.

Mark Jacobs, current General Manager of Mythic will leave EA on June 23, 2009. We thank Mark for his contributions at Mythic and wish him the very best going forward. Mark played a major part in the success of Mythic with his contribution as General Manager and Lead Designer of WAR.

Mythic retains a strong team led by Rob who co-founded Mythic in 1995. Rob played a critical role in the development of Dark Age of Camelot. In his previous role as COO, he was responsible for all day-to-day management of the studio including all development, operations and support."

Att EA sparkade Mark Jacobs och lade kontrollen och utvecklingen av Warhammer Online helt i händerna på Bioware, tror jag personligen inte är något positivt för Mythic. Bioware är i full gång med att utveckla sitt första och enda MMO någonsin, och det om något tror jag kommer att innebära att Mythic i längden blir åderlåtna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Slashneed:

Intressant, det kan bli ganska bra om Bioware får hjälp av Mythic med Old Republic, Mythic har ju trots allt en hel del erfarenhet av MMO-genren medans Bioware mest är vana vid single-player.

Framtiden får helt enkelt utröna vad som kommer hända!

Tror sällan att Mythic kommer ha något med Old Republic projektet att göra, då spelet i princip börjar bli klart. Det finns inget för dem att tillföra och det vore endast dumt att blanda in fler parter i detta läge.

Jag tror det handlar om ett nytt projekt, som redan är på gång att startas. Jag skulle tippa på ett MMO i Neverwinter Nights anda, om de nu har IP:t kvar för det.

Medlem

Sen sammarbetsgrupp inför ett gemensamt projekt, precis som Bioware och Lucarsarts har med SWTOR, låter mer troligt än en företagsmerge.

NIB
Medlem

Marc Jacobs blir ju inte sparkad annat än snett uppåt, då han går till en tung post inom EA istället.

Medlem
Skrivet av NIB:

Marc Jacobs blir ju inte sparkad annat än snett uppåt, då han går till en tung post inom EA istället.

Du får väldigt gärna verifiera din källa för det påståendet, med tanke på att det officiella meddelandet från EA bla lyder:

"Mark Jacobs, co-founder and current General Manager of Mythic will leave EA on June 23, 2009."


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Håller med Milliwayz, låt dom göra sina spel på varsitt håll.


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Vem har sagt att det här påverkar spelen negativt? Har ingenting emot det annars...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar