(Problem) Koppla datorn till TV!

Medlem
(Problem) Koppla datorn till TV!

Hallu. Har ett litet problem som många förmodligen haft men tänkte kolla om någon kunde hjälpa. Försöker koppla tvn till datorn så jag kan kolla på tvn med svideo. Jag har kopplat i sladden och ställt inställningar på Clone på nview. Jag får ingen bild men det verkar funka ändå. Hur går det ihåp sig, jo, Det verkar som datorn i tvn ligger på kanal svideo01, detta vet jag igenom att tvn har en funktion som gör så att du kan Frysa en bild från nuvarande kanal, när jag går in i den funktionen så ser jag en liten bild av skrivbordet dvs det funkar, men om jag tar bort frys funktionen så borde hela skrivbordet synas på hela kanalen men det gör det inte, det är bara en blå ruta. Hur kommer detta sig? Jag har ändrat till 800x600, 16bitars.

uppskattar tiden någon vill ta.

Medlem

Prova att ändra till 640x480.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

Kan inte ändra till så lågt, bara 800. Kan på peka att jag använder en scart sladd.

Medlem

Underlättar om man får veta vilket grafikkort du har.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Super deluxe mega graffcard 2k - Geforce 6800 GT v.666.

Om man tittar på dom vanliga analoga kanalerna så kan man samtidigt ta upp en liten ruta i högra kanten som visar svideo01 och där ser man bilden ifrån datorn, men om du väljer att trycka på kanalen svideo01 så blir det blå/svart/tom ruta, man kan ju tänka sig att det beror på upplösningen då eller färgerna men icke. Du kan därimot ha denna lilla svideo01 ruta uppe i högra kanten samtidigt som du har svideo01 kanalen på och då syns det en stor klar bild men då är den lilla rutan ivägen istället och kan inte få bort den, om jag tar bort den så blir det blå ruta på hela kanalen igen.

knepigt

Inaktiv

Använder du scart ska du använda scartkanal.

I övrigt brukar det om sladden inte fungerar bli svartvit bild, vilket inte är problemet än.

Inställningar i program kan vara nödvändigt. PalB etcetera.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Ok ska testa det.

Nej verkar inte funka. Det enda problemet jag har igentligen är bara att TVn vägrar visa bild om jag inte har den minimerade rutan uppe.

Medlem

Jag fixade detta genom att helt enkelt köpa ny sladd. Istället för scart köpte jag svideo uttag på båda ändarna och kollade in den i TVns front, funkade direkt.

1
Skriv svar