Max Payne 3 - första bilderna

Medlem

Gud vilken sämst miljö! Ska alla spel förr eller senare sluta i regnskogen?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av gike:
Skrivet av Glas:

Att folk alltid ska vara så trångsynta och pinsamt barnsliga varje gång något sånt här händer. Efter typ 3 bilder så sitter man redan framför datorn och bölar som om världen skulle gå under, och varför? För att karaktären inte befinner sig på EXAKT samma ställe som han gjorde för 12 år sedan? För att Rockstar använder sig av karaktärsutveckling och inte släpper exakt likadana uppföljare med uppdaterad grafik som många andra speltillverkare?

Dåså, varför inte bara använda motorn som användes till Max Payne 2 och bara ge honom fler folk att skjuta. Det skulle väl vara häftigt? Exakt samma miljö, en karaktär som orealistiskt nog inte utvecklats ett skit på hela 12 år, varken psykiskt eller fysiskt. Det skulle äga.

Förstår helt ärligt inte hur man kan vara så befriad från intelligens att man klagar och gnäller på något som man bara sett ett fåtal bilder på. Förstår heller inte hur man kan vara såpass jävla insnöad på att allt ska vara exakt likadant år efter år. Fast å andra sidan, ni kanske inte heller har utvecklats på 12 år?

Hoppas inte alla tar åt sig. Vissa kunde ju åtminstone framföra sin åsikt utan att börja gråta.

Du verkar behöva en jämförelse för att förstå. Tänk dig att de gör en uppföljare till Gudfadern 3 (med helt nya skådespelare förstås).

Alla överlevande har flyttat till en kåkstad i Sydamerika. De ägnar nu dagarna åt att smuggla knark samt springa på väggarna och skuta med kulsprutor och utföra kung-fu.

Man kan säga att det är populärt med action filmer i matrix stil idag hur mycket man vill och att personen har utvecklats. Det kan var en hur bra actionfilm som helst, fast de flesta skulle hata den i alla fall eftersom det inte är likt Gudfadern.

Om man däremot kallade filmen "Bullets of the slum" och tog bort alla referenser till Gudfadern så skulle det kanske bli en jätte bra action film.

Är inte riktigt samma sak. Vi vet ju noll om detta spel också, kan ju bli skit bra. São Paulo är ju grymt stor stad, blir nog inte så man springer runt i djungeln

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Tompa:

Vad jag sett har det inte sagts ett ord om nån djungel. Sao Paolo är en rätt fet stad.

Det hela är mycket enkelt.
Palmer -> Jungel.

Palmer -> Trelleborg

Jh
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Det hela är mycket enkelt.
Palmer -> Jungel.

Hehe, så rätt så.. Och det suger!


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Kan säkert bli helt okej, San Paolo är juh som sagt en ganska stor stad, så det är nog inga problem att få in en ganska mörk "underground" knarkmoje där.. Men jag hoppas som fan att dom behåller samma storyberättande med serietidnings stilen och samma mörka "jävla skit" känsla som i gamla Max Payne.. Får väl utgå ifrån att alla banor och miljöer inte kommer se exakt likadana ut, och Rockstar har säkert klurat fram någon sjukt bra anledning till varför Max hänger i Brasilien

-hoppas- ><

Medlem

Ser helt klart ut som ett snyggt spel. men frågan är som sagt om det kommer bli alldeles för olikt Max Payne. Har de en bra story som övertygar oss varför dessa drastiska förändringar har gjorts så kan det bli lyckat. Annars fruktar jag att det blir ett actionspel i mängden.

Personligen skulle jag föredra en "older-looking Max Payne". Skulle kunna vara utan dessa muskler och flinten. En gråhårig, normalbyggd surgubbe skulle behaga mig!

Medlem

haha, rätt bra den där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Såg den på ett annat forum. Sjukt bra.

Fan va alla gnäller ...Var glada för att det kommer en 3:a ens o verkar det dåligt: KÖP DET INTE


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fan va alla gnäller ...Var glada för att det kommer en 3:a ens o verkar det dåligt: KÖP DET INTE

Varför skall man vara glad om det kommer en 3a när den ser helt mongo ut, kommer spela som gears of war och blir anpassat till konsol?

Det är ungefär som att säga: "Var glad över att det kommer en Terminator 4, tänk om det inte hade kommit någon alls."


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

+ 100

Och varför får vi inte gnälla? När allting som kommit ut om 3an hittills har varit ett steg i en riktning som jag personligen tycker är helt fel. Det är klart att man som utvecklare inte ska göra samma spel om och om igen, men i detta fallet har dom ändrat de saker som för mig verkligen var Max Payne.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Brutus2kk:

Vart fan är tunnelbanan, de stora lagerlokalerna, vart fan är house of horror?

De finns i 1:an och 2:an. Spela dem om du längtar tillbaka.

Det gör jag faktiskt lite då och då, men när jag hörde att MP3 skulle komma blev jag sjukt glad och tänkte "Fan va kul att återvända till samma sorts miljöer fast nya och samma sorts spelberättande och modern grafik"

så såg man bilderna och insåg att Max Payne har fått en grappling hook och hoppar mellan flygplan på bahamas

Jag gnäller och tänker fortsätta göra så!

Max Payne 2 är ett utav de bästa spelen jag spelat och tycker det är synd att man ska till en sådan radikal förändring bara för att vara "unika".

Felet är ni småkids som sitter och mastar till djungeläventyr och indiana jones 4 som enligt mig sög hästballe.

Så låt du mig va sur och upprörd för det har jag all rätt att vara oavsett vad du tycker eller tänker.

Medlem
Skrivet av Glas:

Att folk alltid ska vara så trångsynta och pinsamt barnsliga varje gång något sånt här händer. Efter typ 3 bilder så sitter man redan framför datorn och bölar som om världen skulle gå under, och varför? För att karaktären inte befinner sig på EXAKT samma ställe som han gjorde för 12 år sedan? För att Rockstar använder sig av karaktärsutveckling och inte släpper exakt likadana uppföljare med uppdaterad grafik som många andra speltillverkare?

Dåså, varför inte bara använda motorn som användes till Max Payne 2 och bara ge honom fler folk att skjuta. Det skulle väl vara häftigt? Exakt samma miljö, en karaktär som orealistiskt nog inte utvecklats ett skit på hela 12 år, varken psykiskt eller fysiskt. Det skulle äga.

Förstår helt ärligt inte hur man kan vara så befriad från intelligens att man klagar och gnäller på något som man bara sett ett fåtal bilder på. Förstår heller inte hur man kan vara såpass jävla insnöad på att allt ska vara exakt likadant år efter år. Fast å andra sidan, ni kanske inte heller har utvecklats på 12 år?

Hoppas inte alla tar åt sig. Vissa kunde ju åtminstone framföra sin åsikt utan att börja gråta.

Jävla tjat om 12 år. De hade inte ens behövt utspela sig 12 år efter. Bara en ursäkt för R* att kunna ha sin flintgubbe med skägg i ngn satans favela. Solen skiner aldrig på Max Payne, ALDRIG.

Medlem

jag hoppas innerligt att FZ driver med mig just nu Om så är fallet, not cool guys.. not cool..

Medlem

Visst, en ny slags "Max Payne"; som inte har något med den första att göra, blir det typ Police Academy nu då?

Medlem

Jag gillar inte scenbytet särskilt mycket.....och att han är skallig.
Doftar lite Sam Fisher.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Jävla tjat om 12 år. De hade inte ens behövt utspela sig 12 år efter. Bara en ursäkt för R* att kunna ha sin flintgubbe med skägg i ngn satans favela. Solen skiner aldrig på Max Payne, ALDRIG.


- Nu skulle man i och för sig inte förväntat sig någonting mer än detta när det handlar om just Vancouver aka en av de sämsta utvecklarna någonsin. Vi lär även se hemska kontroller till PC - i en konvertering ett år efter konsolsläppet. Samt hemsk bilduppdatering.

"Jag kan helt enkelt inte göra annat än att in i det sista hoppas på att Rockstar Vancouver gör en uppföljare värdig de tidigare spelen. En uppföljare som utvecklar serien positivt och skriver ut historian på ett sätt som känns naturligt."

och

[/i]"Ingenting av det kommer dock att hända och jag kommer än en gång sitta besviken framför min skärm och inombords skrika på Rockstar Vancouver över hur grovt de misslyckats. "[/i]

Detta skrev jag några dagar efter att jag hört om spelet i mitten av mars. Tyvärr så verkar det som att jag hade rätt - Såklart.

Medlem

Han ser ut som Kapten Picard


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Bah!


signatur

tjenare!

Medlem

Nu blir jag ledsen här ju. Max Payne är ett av mina favoritspel, och det här ser inte ut som Max Payne överhuvudtaget.

Jävla Rockstar.

Medlem

ojj nejj, max payne har ju för fan inte skägg ölmage å inte är han legosoldat i brasilien -.-


signatur

-Lux Veritatis mecum-

Gen
Medlem

Oh my god! They killed Max!

Skriv svar