D3DWindower - spela äldre spel i fönsterläge

nj
Medlem
D3DWindower - spela äldre spel i fönsterläge

Snubblade över det här lilla programmet när jag letade efter ett sätt att köra äldre spel, som är gjorda enbart för fullskärm, i fönsterläge då 640x480 inte ser så vackert ut på en TFT gjord för 1280x1024.

Programmet finns att ladda ner härifrån (det är den översta länken där det står DirectX?????????1.88).
Hade i början lite problem med att få det att fungera ordentligt då programmet är helt på japanska och när jag sökte efter info för det så hittade jag bara asiatiska sidor.
Lyckades dock efter en massa rotande hitta den här forumtråden som gav en bra beskrivning på hur jag skulle gå tillväga för att starta spel via programmet;

Skrivet av xcom05:

Here are the steps :-

1. created a XCOM shotcut on the desktop.
2. Run D3Dwindower.
3. Click the "+" button, locate the xcom shotcut.
4. Click the "Play" button.
5. Double click the xcom shotcut, enjoy playing XCOM in windowed mode. smile.gif

If you have the mouse cursor problem, try this:-
Before running the game, in D3Dwindower, click the button beside the computer icon, click the last tab and tick the bottom left box.

You can also change the "window" resolution :-
In D3dwindower, there are two boxes with number 0, change the value to
any resolution you like. For e.g. 640 and 480.

Bara för att försäkra min småparanoida sida om att det inte var någon fara med att nyttja D3DWindower så laddade jag upp den till VirusTotal som kontrollerar med över 30 olika antivirus och ingen gav något utslag.

Inaktiv

OK tackar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Testade att ladda ner d3dwindower från den länkade hemsidan men VirusTotal ger två utslag nu (analysresultat).

Enligt Microsoft innehåller lzh-filen TrojanSpy:Win32/Agent och enligt Sophos är det Sus/Madcode-A. Informationen om de två kändes inte helt lugnande tyvärr så Divine Divinity får vänta ännu ett tag såvida ingen annan kan intyga att det inte är någon fara.


signatur
1
Skriv svar