Velvet Assassin

Medlem

De gamla "goa" spelen kommer aldrig att bräckas hur mycket de än försöker, vi kommer aldrig bli riktigt nöjda, man få se det för vad det är helt enkelt...

Medlem
Skrivet av depthless:

De gamla "goa" spelen kommer aldrig att bräckas hur mycket de än försöker, vi kommer aldrig bli riktigt nöjda, man få se det för vad det är helt enkelt...

Så som tetris?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Tompa:

CastorFiber: plus och minus är till för att lyfta fram ett par saker lite extra ur texten, varken mer eller mindre. Spelet är en ganska trött historia, Eric lyfte fram två positiva saker. Håller du inte med om att en kvinnlig huvudrollsinnehavare är bra är det inte svårare än att du bortser från det.

Tack för att du förklarar för mig att jag kan bortse från detta... Jag trodde möjligheten att kommentera artiklarna var till för diskussion? Jag trodde det var hela grejen med forum.

Man kan diskutera vad man vill så länge diskussionen är svart!

Eller vänta nu, är verkligen citatet rätt?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Eller vänta nu, är verkligen citatet rätt?

Haha, jag har aldrig hört det innan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Citatet kanske syftar på Henry Fords uttalande om T-Forden?

Citat:

Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Citatet kanske syftar på Henry Fords uttalande om T-Forden?

Citat:

Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.

Om så är fallet så fattar jag vad du menar, G.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Citatet kanske syftar på Henry Fords uttalande om T-Forden?

Citat:

Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.

Japp det gjorde jag, skulle kanske slängt in ett istället för dock.

In på topic ; Jag tycker själva spelidén låter riktigt fräsch iallafall, fick mig att börja och tänka direkt på Max Payne (vilket kan bero på att morfin är en oerhört stor del av det spelet det med), fast i det här spelet så fryser dom fast helt, medans i Max Payne så är det slow motion som gäller.

Planeras det att komma ett demo i överskådlig framtid, eller har det kanske tillochmed kommit ett?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Som corporaln0ll skrev så är spelet i sig välidgt underhållande. dock bara stundvis. och som fz nämde så är fienderna stundvis dumma även på de svårare nivåerna och svårighetsgrader. jag skulle gett det en 3:a dock


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Redaktör
Skrivet av CastorFiber:

Tack för att du förklarar för mig att jag kan bortse från detta... Jag trodde möjligheten att kommentera artiklarna var till för diskussion? Jag trodde det var hela grejen med forum.

Det har hänt förr att småsaker fått oproportionerligt stor betydelse. Du diskuterade samma enskilda ord fem gånger, tyckte det kunde vara läge att förklara hur vi ser på saken.


signatur
Inaktiv

"Det råder ingen brist på vare sig smygarspel..."

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!?

Medlem

Det de flesta tycks ha missat att spelet i sig är ett okej spel... om man inte spelat smyspel innan. Dock om man kört theif och splintercell spelen. Så är velvet inte ens värt en 2:a typ. Kass AI repetivt... Misslyckat helt enkelt.

Lite som att släppa Doom 3 och sedan släppa doom 1 och påstå att Doom 1 är mer tekniskt utvecklat och unikt/är bättre och revolutionerande för spelgenrenen osv...

Så jävla trött på utvecklare som höjer sina produkter till skyarna och sen kan de inte ens prestera ett medelmåttigt spel... Bah!

Velvet har dock helt ok grafik, men grafiken är ju inte allt...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Lara Croft, Bloodrayne, Kate Archer...

Könsdiskussioner inom spel är bara för underhållande. Antingen klagas det på att det är för många manliga protagonister, annars så är de kvinnliga FÖR kvinnliga med FÖR perfekta former som gamers sitter och dregglar efter. Det är per definition alltid nått som är fel! ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tycker personligen det finns lagom med starka kvinnliga roller i spel, men det är kanske för att jag inte bara sitter å nöter anabol pumpade soldater fps hela tiden.

Inte för att jag tycker det är värt att tjafsa om, men jag har verkligen svårt att komma på särskilt många spel som är så jävla mans dominerade och inte är skit gamla.

Sedan att man kanske inte allt för ofta direkt tar kontroll över dom är väll en annan historia, men det gör väll inte deras roll mindre viktig för det? Jag snackar inte bara dom "goda" här.

Och när jag syftar på starka kvinnliga roller snackar jag inte om former, inte för att jag tycker att det ska behöva nämnas, även fast dom KAN ha det, fattar inte vad det är att bråka om.

Skrivet av SkinVision:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Ja just det! För recensenten kanske bara tyckte det var kul med en kvinnlig huvudkaraktär som omväxling för jag kan inte komma på en enda jag spelat förutom just Lara Croft...

Därav ett +

Inget fel i det

You look like you need a monkey!

Haha ja visst ja men spelade inte mycket av det .. Tack också Castorfiber du har rätt det finns ett par att välja mellan... Börjar nog bli senil:P


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

jag tycker det verkar rätt bra


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av Kazutoyo:

Splinter Cell är en måttstock för hur ett smygarspel ska göras? Håller inte riktigt med där, men jag är väl bortskämd med bandesignen i Thief 1&2 där man kan smyga runt i väldigt stora banor lite hur man vill medan Splinter Cell är det bara att följa skyltarna från punkt A till punkt B som vilket FPS som helst.

Tycker det är synd att inte ett ord yttras angående bandesignen i denna recension, då det enligt mig är en väldigt viktig ingrediens huruvida ett smygspel är bra eller inte. En annan viktig del är hur fiendernas AI reagerar. Är dom överkänsliga eller helt blinda när man står framför dom osv, men det tas inte upp heller.

Istället får vi veta att spelet är en dröm. Jaha.

Kan inte göra annat än att hålla med, otroligt fattig recension. Jag brukar inte klaga på recensionerna eftersom de varierar i längd och stil beroende på vem som skriver det men den här känns bara otroligt fattig och framstressad.

Påminner om vissa arbeten jag skrev i 9an kvällen innan "doom's day" och jag bara snabbt skrev ihop något där jag var otroligt noga med att inte gå in alltför djupt på något.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Man vet att spelet suger om dom skriver "Kvinna i huvudrollen " under plus.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Hade hon haft stora tuttar och urringat så hade det kanske blivit 3/5.

de värsta är att du antagligen har rätt


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

12
Skriv svar