ArmA 2 uppdaterat

Inaktiv

Om man inte har en trackir så kan man hålla i alt-knappen och använda musen men du kan då inte styra samtidigt som med trackir.

Medlem
Skrivet av S_Z:

BIS må inte vara kända för att släppa de mest buggfria spelen men deras hängivna support är svårslagen.

De satt och kämpade med denna patch och la upp den på arma2 sidan vid två-tiden på fredagsnatten. Många av dom (till och med CEOn ibland) "hänger" på forum och svara på frågor och försöker hjälpa till.

Sånt gillar jag skarpt och är anledningen till att jag inte är orolig över lite buggar, jag vet att BIS kommer göra allt för att fixa dom. Som de alltid har gjort...

Måste hålla med där.. Arma 2 är faktiskt det enda spelet där jag haft direktkontakt med utvecklarna när jag lämnat in en bugg-rapport.

Oftast lämnar man in sin bugg-rapport och hoppas utvecklarna läser den. Men när dom kontaktar en personligen med frågor angående rapporten. Ja, inte nog med att det visar ett otroligt engagemang från deras sida. Det får en som spelare att verkligen vilja hjälpa till och lösa problemet.

Sen angående buggarna som finns i ArmA, de flesta problem just nu är på grund av nått spelaren själv gjort fel. Det kan till exempel vara att spelaren skapat en karta och strukturerat nått script fel som resulterat att servern eller klienter crashat. Trots att felet ligger hos spelaren så jobbar dom stenhårt för att se till att spelet ska klara såna problem.

Betryggande är också, jag vet att dom kommer inte bara ge upp. Dom kommer fortsätta patcha spelet tills det är näst intill helt bugg-fritt. Därefter kommer dom fortsätta bygga på spelet. Så ArmA 2 kommer garanterat inte bli ett spel som rinner ut i sanden utan kommer fortsätta att bli bättre och bättre hela tiden. Klart värt att köpa.

Medlem

Mack quakewars var det samma, dock så var man med i closed beta, fast jag fick känslan av att dom även där hade ett nära sammarbeta med communitin

Medlem

Systemkrav?? Systemkrav?? ...... Systemkrav??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Redaktör

Systemkraven står i speldatabasen:

Citat:

* Windows XP / Vista
* Dual-Core CPU
* 512 MB RAM
* Graphics card with 256 MB-VRam and Shader Model 3.0 support


signatur
Medlem
Skrivet av Remus:

Systemkrav?? Systemkrav?? ...... Systemkrav??

Minimum specs:

*

Dual Core CPU (Intel Pentium 4 3.0 GHz, Intel Core 2.0 GHz, AMD Athlon 3200+ or faster)
*

1 GB RAM
*

GPU (Nvidia Geforce 7800 / ATI Radeon 1800 or faster) with Shader Model 3 and 256 MB VRAM
*

Windows XP
*

DVD (Dual Layer compatible)
*

10 GB free HDD space

Recommended specs:

*

Quad Core CPU or Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz, AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster)
*

2 GB RAM
*

GPU (Nvidia Geforce 8800GT / ATI Radeon 4850 or faster) with Shader Model 3 and 512 MB VRAM
*

Windows XP or Windows Vista
*

DVD (Dual Layer compatible)
*

10 GB free HDD space

Medlem

Har de släppt en scenarioeditor till detta? Det var den plus mods som höll mig fast i operation flashpoint.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har de släppt en scenarioeditor till detta? Det var den plus mods som höll mig fast i operation flashpoint.

Om du menar missioneditorn så ingår den i spelet precis som i ArmA och OFP.
Det finns även en 3D-editor inbyggd där man lättare kan placera saker på banan, tyvärr är den inte helt färdig än och går endast att komma åt genom att trycka ALT+E i huvudmenyn.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Systemkraven står i speldatabasen:

Citat:

* Windows XP / Vista
* Dual-Core CPU
* 512 MB RAM
* Graphics card with 256 MB-VRam and Shader Model 3.0 support

På steam säger de följande:

Minimum:

OS: Windows XP or Windows Vista
Processor: Dual Core CPU (Intel Pentium 4 3.0 GHz, Intel Core 2.0 GHz, AMD Athlon 3200+ or faster)
Memory: 1 GB RAM
Graphics: GPU (Nvidia Geforce 7800 / ATI Radeon 1800 or faster) with Shader Model 3 and 256 MB VRAM
Hard Drive: 10 GB free HDD space

Recommended:

OS: Windows XP or Windows Vista
Processor: Quad Core CPU or fast Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Fast GPU (Nvidia Geforce 8800GT or ATI Radeon 4850 or faster) with Shader Model 3 and 512 or more MB VRAM
Hard Drive: 10 GB free HDD space


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar