Red Faction: Guerrilla

Robot
Red Faction: Guerrilla

Efter en magnifik inledning med det första Red Faction gavs vi en högst medelmåttig andra del. Nu är del tre här - kan den reparera vad tvåan raserade?

#battlefield-bad-company


Inaktiv
FZ testar Red Faction: Guerilla

sneglat på detta, kanske blir ett köp trots allt:) Förstöra är alltid kul:)

Medlem

kanonspel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oj är det verkligen så bra? Aja får kolla på det nångång i framtiden när man har pengar o det ligger på rea.

Medlem

nja vet inte tyckte ettan var kanon tvåan sisådär och trean eller va de e ser för futurisk ut


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Spelet får överlag bra kritik tycker jag, dock säger alla att det är enformigt. Till vilken grad är frågan men tycker att sandbox spel inte är värst spännande. Nu vet jag faktiskt inte om detta är det men det står ju åtminstone "gigantisk värld".

Medlem
Skrivet av Divion:

Spelet får överlag bra kritik tycker jag, dock säger alla att det är enformigt. Till vilken grad är frågan men tycker att sandbox spel inte är värst spännande. Nu vet jag faktiskt inte om detta är det men det står ju åtminstone "gigantisk värld".

Mycket i spelet har man byggt kring förstörelse. Något som är väldigt tillfredsställande, dock är det inte lika tillfredsställande att förstöra byggnader i spelets ca 20 timmar. Hoppas det klarnade lite för dig;)

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Mycket i spelet har man byggt kring förstörelse. Något som är väldigt tillfredsställande, dock är det inte lika tillfredsställande att förstöra byggnader i spelets ca 20 timmar. Hoppas det klarnade lite för dig;)

Japp, man tackar.

Medlem

Hehe, äntligen ett sandbox-spel där man, precis som i sandlådan där hemma när man var liten, kan förstöra allt.

Det var ju löjligt kul att förstöra saker i demot, så det här blir nog ett köp, fast jag väntar nog in PC-versionen när den kommer i slutet av veckan.

Medlem

Hm. Demot var ju snudd på värdelöst!

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Hehe, äntligen ett sandbox-spel där man, precis som i sandlådan där hemma när man var liten, kan förstöra allt.

Det var ju löjligt kul att förstöra saker i demot, så det här blir nog ett köp, fast jag väntar nog in PC-versionen när den kommer i slutet av veckan.

Tidigare var det ju sagt så, men tyvärr kommer PC-versionen istället i slutet av augusti som det ser ut nu.

Medlem

Jag är fortfarande skeptisk efter att ha läst allt, ettan var lagom revolutionerande, tvåan var ett steg tillbaka. Många år senare, med många nya spel på marknaden som t ex crysis, så kommer dom med ett spel som gör samma sak som dom andra gör, fast med allt och bättre, men man har fortfarande tappat dynamisk terräng som var minst halva charmen med första.

16 player MP låter också ganska mesigt, och kan en ny game mode verkligen lyfta ett spel så högt? Jag menar, det är säkert väldigt kul ett kort tag, men att hacka på byggnader låter som ett ganska simpelt jobb i slutändan.

Medlem

Riktigt kul spel, klart köpvärt
Lite varierade uppdrag även i singleplayer som racing på tid, försvara, ta över, kidnappa etc.

Medlem

Tycker MP-delen faktiskt är riktigt kul.

Ses väl där ute med hammaren i näven.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Spelade demot och även om man kan förstöra allt så ser det förjävla fult ut i mina ögon... Och har det ingen ground destruction? I så fall kan man ju inte förstöra "allt" i vilket fall som helst.

Utöver det kändes det för mycket sandbox och bara allmänt flummigt att springa runt och slå folk med en slägga medans de pepprar på en med MGs.

Ne, fail fail...och fail. 4/5 känns väldigt generöst.

Medlem

Spelet är i princip bara en enda stor techdemo känns det som.. Otroligt enformigt..

Lite som Just Cause led av. Fast där pruttade man runt o befriade byar.

Gameplayet är som:

  • Ny Zon

  • Gör tillräckligt med activities för att få max moral (rep) med Red Faction.

  • Förstör targets för att få EDF att tappa fotfästet och därmed låsa upp storymisions.

  • gör storymissions

  • Sista missionet i varje Zon låser upp nästa.

  • Rinse, Repeat..

Och visst världen må vara stor... stor och TOM.. det e lite som planeterna i Mass Effect, stor karta med ett par intressanta ställen på bara i övrigt bara massa sand o berg överallt.

Och evigt respawnande fiender.. Ush.
Man kan liksom inte röjja in i en bas o döda allt för att sedan riva den i lugn o ro, nejdå, det spawnar fram fler o fler och tuffare fiender tills man smiter därifrån och lyckas skaka dom av sig.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det kanske blir ett köp demot var ganska underhållande.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Spelet är i princip bara en enda stor techdemo känns det som.. Otroligt enformigt..

Lite som Just Cause led av. Fast där pruttade man runt o befriade byar.

Gameplayet är som:

  • Ny Zon

  • Gör tillräckligt med activities för att få max moral (rep) med Red Faction.

  • Förstör targets för att få EDF att tappa fotfästet och därmed låsa upp storymisions.

  • gör storymissions

  • Sista missionet i varje Zon låser upp nästa.

  • Rinse, Repeat..

Och visst världen må vara stor... stor och TOM.. det e lite som planeterna i Mass Effect, stor karta med ett par intressanta ställen på bara i övrigt bara massa sand o berg överallt.

Och evigt respawnande fiender.. Ush.
Man kan liksom inte röjja in i en bas o döda allt för att sedan riva den i lugn o ro, nejdå, det spawnar fram fler o fler och tuffare fiender tills man smiter därifrån och lyckas skaka dom av sig.

Som du kanske läst i recensionen så håller jag icke med dig på alla punkter. Världen må vara mindre befolkad än i t.ex GTA IV etc, men detta har ju sina randiga själ. Men nog sjutton är den inte lika tom som i Mass Effect. Respawns kan man ju diskutera,har hittills inte stött på att de spawnar på platts utan enbart att förstärkning kommer så länge du har mycket uppmärksamhet.

Medlem

Det är rätt skoj, har ett litet offline multiplayer läge (varför nämns detta nästan aldrig i era artiklar! för mig är tv spel till för att spela tillsammans i soffan! Jag vet att alla kanske inte håller med mig men man kan ju åtminstånde nämna vilka möjligheter det finns) med att man går i rundor och förstör så mycket som möjligt.

Annars så är det ett skoj spel i single player. lite enformigt och man kan inte spränga några som helst berg utan endast byggnader och bilar (och människor då )

Medlem

Mycket bra spel, hade dock varit bättre om det var ett FPS som dom tidigare Red Faction spelen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vilka spelsätt hade multiplayern?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Världen må vara stor, men man kommer passera liknande platser om och om och om igen. Vad sägs om att köra förbi lite röda stenar? Eller varför inte lite röd sand? Eller kanske röda klippor? Att vara allmänt destruktivt är alltid skojj, men miljöerna är tok tråkiga efter någon timma :(.

Medlem
Medlem

AN ARCHOS


signatur

iObject!

Medlem

tredjepersons = blä


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Är själv intresserad av det här spelet, mycket tack vare multiplayer delen. Blir nog ett köp när jag har råd, kanske...får se hur stort spelet blir över Live


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av GDJb:

Hm. Demot var ju snudd på värdelöst!

Måste hålla med. Förvisso så hade man rätt roligt med släggan (och bränsletankarna) men redan efter att ha spelat demot så var jag less på förödelsen. En stabil story hade kunnat rädda spelet men även där föll det visst kort. Multiplayer, ja det kanske är något men själv föredrar man singelplayer större delen av tiden.

/ LordDaimos

Medlem

"Du åker från punkt A till punkt B där du sedan begår massmord för att sedan återvända till punkt A. Känns det igen?"

Haha, skön recension!!

Medlem
Skrivet av Nemo:

"Du åker från punkt A till punkt B där du sedan begår massmord för att sedan återvända till punkt A. Känns det igen?"

Haha, skön recension!!

Haha ja det lät lite roligt när man läste det


signatur

Game long and prosper

Medlem

tvåan var faktiskt helt värdelös. mycket tack vare att de i stort sätt tog bort det där att man kunde skjuta sönder allting. typ långa hål in i berget osv. hoppas denna är bättre då.
men det verkar ju som det alla fall

12
Skriv svar