Ny stridsrapport från StarCraft 2

Robot
Medlem
Ny stridsrapport från StarCraft 2

Underbart!

Medlem

Fan vad sugen! Fantastisk Battle report, fyfan, går verkligen ut på taktik och överraskning också, speciellt när han gömmer sina sånnadär rull bombare, och lurar protossen över dem och anfaller, magnifikt!


signatur

The King is Back

Medlem

grymma spelare, jag är inte lika offensiv som dom. fast man måste väl egentligen vara det om man ska vara sådär bra.

Medlem

Samma här, jäkligt offensiva, men dem är ju säkerligen skit duktiga också, när man ser proffsen spela gör dem så också, sj är man mycket mer defensiv.


signatur

The King is Back

Medlem

Jag gillade inte Starcraft.. men jag måste säga att när jag titta på den här videon så blir jag lite sugen på tvåan heh

Medlem

De som lirar här är verkligen inte bra, kan väl jämföras med vanliga personer som lirar nån gång då och då. Sen känns matcherna väldigt utplanerade då de har ett väldigt litet antal enheter för att kunna visa deras specialattacker osv. I matchen här hade de väl som mest runt 70-80 supply, medan riktiga matcher lär gå upp till supplylimit på 200/200 ifall spelarna inte kör några rush taktiker.

Medlem

de nya skotten från Stalkers och Phoenix ser ju sjukt löjliga ut, förhopningsvis bara placeholders..

Inaktiv
Skrivet av Keit:

De som lirar här är verkligen inte bra, kan väl jämföras med vanliga personer som lirar nån gång då och då. Sen känns matcherna väldigt utplanerade då de har ett väldigt litet antal enheter för att kunna visa deras specialattacker osv. I matchen här hade de väl som mest runt 70-80 supply, medan riktiga matcher lär gå upp till supplylimit på 200/200 ifall spelarna inte kör några rush taktiker.

Vad du får ta hänsyn till är att de som redan har blivit indoktrinerade in i SC universumet inte behöver att flörtas med -- Detta är riktade till personer som kanske inte har spelat SC innan. Att slänga en 2 timmar lång match med tråkig paper, scissor, stone taktik är inte roligt att titta på. Detta däremot: Mumma!!

Medlem

Nej blir fasen mindre o mindre sugen på o testa det här spelet för varje ny video man ser. Förstår inte vad det är som gör Starcraft så speciellt? =/

Diablo 3 däremot... det längtar man efter.

Medlem

Jag måste vara den enda personen i Sverige som inte är ett dugg intresserad av Starcraft


signatur

Game long and prosper

Medlem

1 observer så hade tossen kört över zergen på 5 min? allt han gjorde gick ju ut på burrow hela matchen

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av Keit:

De som lirar här är verkligen inte bra, kan väl jämföras med vanliga personer som lirar nån gång då och då. Sen känns matcherna väldigt utplanerade då de har ett väldigt litet antal enheter för att kunna visa deras specialattacker osv. I matchen här hade de väl som mest runt 70-80 supply, medan riktiga matcher lär gå upp till supplylimit på 200/200 ifall spelarna inte kör några rush taktiker.

Vad du får ta hänsyn till är att de som redan har blivit indoktrinerade in i SC universumet inte behöver att flörtas med -- Detta är riktade till personer som kanske inte har spelat SC innan. Att slänga en 2 timmar lång match med tråkig paper, scissor, stone taktik är inte roligt att titta på. Detta däremot: Mumma!!

ni låter båda som riktigt okunniga med dessa kommentarer.

Medlem

Såg ett demo en gång i tiden där det var en snubbe som vann matchen Protoss-Zerg med i princip bara Reaver+Shuttle(mosa inkomsten), riktigt läckert imo. De här var väl nice för att visa lite abilities.

Observern hade väl blivit mos? Har för mig att i Starcraft så var det iaf ingen bra idé att flyga in över Spore Colonies(har iofs inte ögnat igenom filmen så noga)?

Edit: Vill förtydliga att jag knappt kör över B.net och enda multiplayern jag fick tag i var på skogslanen, the old times without internet och senare var 30 pers på ett 0.5 ADSL rena lyxen.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Ser riktigt bra ut.
Längtar som fan tills det kommer ut.

Medlem
Skrivet av Keit:

De som lirar här är verkligen inte bra, kan väl jämföras med vanliga personer som lirar nån gång då och då. Sen känns matcherna väldigt utplanerade då de har ett väldigt litet antal enheter för att kunna visa deras specialattacker osv. I matchen här hade de väl som mest runt 70-80 supply, medan riktiga matcher lär gå upp till supplylimit på 200/200 ifall spelarna inte kör några rush taktiker.

Erm är nog rätt sällan en match mellan "proffs" ligger på 200/200 supply limit... Brukar vara slut långt före man kommer så långt. Ta och titta på lite Starcraft I matcher från turnerningar i korea t.ex.

Men ja dessa Battle Reports är nog lite designade just för att visa hur vissa abilities funkar och hur man kontrar. Känns liksom lite för perfekt ibland. Men å andra sidan är det inte riktigt så perfekt det skulle kunna vara


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Håller med om att Battle Reportsen troligtvis är regisserade. Det händer bara saker på en plats hela tiden, och taktikerna är lite för perfekta ibland. Är det bara jag som tycker att protoss enheter känns lite veka? De känns mer maskin och mindre mystik än vad de erbjöd i Starcraft 1.

Inaktiv

För er som inte vill använda blizzards egen downloader:

Extractad torrent (connectar till blizzards egen swarm) - http://tinyurl.com/nvtf6z

Medlem

Angående teorin om att matcherna skall vara regisserade: Vad jag har läst till mig så sitter de och testar spelet för fullt hela tiden, och de gör Battle Reports av de allra bästa matcherna. Så personligen så tror jag faktiskt att det här är en genuin match. Möjligvis skulle de kunna ha kommit överens om vilka taktiker de skulle köra innan matchen.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

De är ju inte direkt helt vanliga personer som bara satt sig och börjat spela SC2, det ser man ju, men knappast lika bra som de bästa.. tror dock inte det riktigt är poängen de vill visa ändå.

Det ser riktigt trevligt ut, gillade verkligen de där barrier-sakerna.

Medlem

tror inte heller det är regisserat, men som sagt, dom plockar nog ut dom bästa matcherna som körts av väldigt många, då det verkar som att dom spelas in. ger kommentatorerna en chans att fundera på vad som ska visas och sägas.

Medlem

Det här är inga pros, det är Blizzards egna anställda som spelar. Kolla in http://www.gomtv.net/ för att se hur pros spelar. Det är en otrolig skillnad vilket märks väldigt tydligt när de gör flera saker samtidigt.

On topic:
Starcraft 2 är nog det spel jag ser fram emot mest, har nog aldrig väntat så länge på ett spel som detta och ju mer jag ser från det desto värre blir det att vänta. Hoppas de fortsätter förse oss med dessa Battle Reports=).

Medlem

YouTube:a lite på Starcraft OSL eller Starcraft ace match så kommer ni nog hitta mycket bra engelska kommentatorer på några fina koreanska matcher.

Medlem

Jösses, måste nog vara min överdosering av Dow2 men det såg ganska tråkigt ut.

Inaktiv
Skrivet av pattern:

YouTube:a lite på Starcraft OSL eller Starcraft ace match så kommer ni nog hitta mycket bra engelska kommentatorer på några fina koreanska matcher.

Sök på "CuteBoy[gm] Starcraft" eller "ZeuS Warcraft" (Zeus är iofs vanligt nick så finns andra) så hittar ni matcher som David Kim spelat tidigare. Det är han som spelar Protoss i Battle Report 3.

Medlem

Det är nog mycket roligare om man inte rushar utan får grejja lite istället innan man börjar fightas.

Hoppas dom inte plockat bort shared base bara, det är fan det roligaste av allt.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag måste vara den enda personen i Sverige som inte är ett dugg intresserad av Starcraft

Men ändå kan du inte hålla dig från att kommentera. Intressant.

Medlem
Skrivet av Keit:

De som lirar här är verkligen inte bra, kan väl jämföras med vanliga personer som lirar nån gång då och då. Sen känns matcherna väldigt utplanerade då de har ett väldigt litet antal enheter för att kunna visa deras specialattacker osv. I matchen här hade de väl som mest runt 70-80 supply, medan riktiga matcher lär gå upp till supplylimit på 200/200 ifall spelarna inte kör några rush taktiker.

Det är väl just därför matchtiderna i snitt ligger på 15-20 min. Eller så inte.

Det är sällan det går till late game när proffs möter varandra. Och dom som spelar i battle reports är många gånger bättre än average-spelaren och David Kim är ett gammalt Starcraft-proffs från Korea. Men annars hade du bra koll.

Medlem

Jag gillar inte att man kan spamma sönder arbetare på samma kristaler.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Det här är inga pros, det är Blizzards egna anställda som spelar. Kolla in http://www.gomtv.net/ för att se hur pros spelar. Det är en otrolig skillnad vilket märks väldigt tydligt när de gör flera saker samtidigt.

David Kim är som sagt ett gammalt Starcraft-proffs och är förvisso anställd av Blizzard som Balance Designer för SC2.

12
Skriv svar