bra antivirus program.

Medlem
bra antivirus program.

thjo!
min mor tjatar på att hon vill ha ett antivirus program, och jag tänkte fråga här om vilket av högen man skall skaffa sig.
har själv ingen aning då jag kör med "det man inte vet om lider man inte av"


signatur

R.I.P The_maxx

nj
Medlem

AntiVir PersonalEdition Classic har jag kört i några månader och tycker det fungerar helt okej för att vara ett gratis antivirus. Är lite saker man får ställa in till att börja med, för det har bla ljudvarningar när den hittar något misstänkt inställt som standard, men ingen ljudfil så det kommer ett tjut från PC-speakern istället (det är två inställningar, Scanner -> Scan -> Action for concerning file samt Guard -> Scan -> Action for concerning file finns inställningarna).
Nackdelarna är att det ibland har en tendens att få falska träffar, samt att om jag kör en scan av hela systemet så kan det hända att den inte reagerar på något, men kör jag sedan en defragmenteringen av hårddisken så kan ett virus helt plötsligt hittas...

Medlem

Jag använder AVG Free och det tycker jag funkar riktigt bra iaf. Finns även gratis anti-spyware att ladda hem. Dock så är det bara testperiod på resident shield, men det går fortfarande att uppdatera och söka efter spyware.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Köp AVG Internet Sercurity, riktigt bra program som fixar allt utan att sega ner datorn.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Jag har också nyligen bytt till AVG Free. Men går det att få bort att den uppdaterar visrudatabasen varje gång man startar datorn? Kan inte jag manuellt uppdatera den lite då och då?
Jag stör mig på att det ploppar fram hela tiden.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

För mig går det att ställa in AVG att den ska uppdatera vid en viss tidpunkt. Men på Free versionen tror ja inte det funkar...

Om du ha "Scheduler" på AVG så kan du lägga till där iaf.


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Stäng av Scheduled tasks i AVG free, så får du updatera den manuellt.


signatur
Medlem

Cammo.. Sweet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Har kört med F-secure några år o det fungerar väldigt bra, ett annat känt är väl nod32.

Inaktiv

Kaspersky 7.0, dagliga updateringar och känner ingen enormt många virus/trojans/spyware etc... Ni måste testa det!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jag är också en glad användare av AVG fee och har använt det i ett par år - mycket nöjd.

Medlem
Skrivet av nj:

Nackdelarna är att det ibland har en tendens att få falska träffar, samt att om jag kör en scan av hela systemet så kan det hända att den inte reagerar på något, men kör jag sedan en defragmenteringen av hårddisken så kan ett virus helt plötsligt hittas...

Det är lite lustigt men jag har samma problem med mitt AVG. Egentligen inte mkt till problem men ändå lite irriterande att den inte hittar någonting vid en total scan av hårddiskarna (även i komprimerade filer), trots att den hittar saker när man defragmenterar hårddisken. Dock hittar den bara saker om man defragmenterar med windows egna defragmenteringsverktyg (inte exempelvis med dirms)

Medlem
Skrivet av Boulund:

Det är lite lustigt men jag har samma problem med mitt AVG. Egentligen inte mkt till problem men ändå lite irriterande att den inte hittar någonting vid en total scan av hårddiskarna (även i komprimerade filer), trots att den hittar saker när man defragmenterar hårddisken. Dock hittar den bara saker om man defragmenterar med windows egna defragmenteringsverktyg (inte exempelvis med dirms)

Jag vet precis vad du menar... Jag undrar lite hur bra AVG fungerar egentligen. Nu är det NOD32 som gäller igen, litar mer på det. Testa själv! Det finns en testversion som man kan använda i upp till en månad innan man måste bestämma sig. http://www.eset.com/

m1
Medlem

Känner igen det ni skriver, fungerar verkligen AVG? Jag har använt det ett år eller så nu, och den har aldrig varnat om ett enda virus. När man ser folk kommentera att det finns virus i vissa nedladdningsbara filer (som dom hittar med andra antivirusprogram) så hittar inte AVG nånting även om man pekar på just den filen, självklart med nyaste uppdateringarna.

Men jag får hålla med IceMan, det man inte vet om lider man inte av

Inaktiv

falska träffar är mycket vanliga. att någon random snubbe påstår att en fil innehåller ett virus betyder inte ett smack, mer än att hans virusscanner hade en dålig dag, planeterna stor i fel konstellation eller att heurestiken är lite kinkig.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Skulle ladda hem en font från en länk igår och AVG varnade mig, filen karantänades och deletades.
Har också fått virus varning vid avinstallation av ett program. Så det fungerar här tycker jag.

Medlem

Körde AVG alltid förut, men gått över till AntiVir.

Medlem

Måste hoppa in och rekomendera NOD32, har kört de i år och älskar de. Diskret och bra, dagliga updates. Dock kostar det, men det går ju alltid att komma runt på ett eller annat vis... *host*


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

W2k
Medlem

Jag kör Avira AntiVir Personal Premium. Snålt med resurser, billigt i inköp, effektivt och stör mig inte. AntiVir placerar sig dessutom konsekvent på första plats i tester, se t ex den här.

Norton, McAffee och F-Secure (de tre "stora") är i min erfarenhet bara skit. De kanske hittar virus, men de är uppenbarligen programmerade av idioter. Glad att se att ingen i den här tråden har rekommenderat dem.

NOD32 är det många som gillar, men det är inte särskilt effektivt. Se testet ovan.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

jag hade nod 32 men fick en gång ett virus som tog bort nod32.exe sen dess har jag kört avg free det har funkat bra


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Comodo Anti-Virus och Firewall Pro, gratis.
[http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1969225,00.asp
Recension(Firewall)]

1
Skriv svar