ATI Tray Tools - TV-Out

Medlem
ATI Tray Tools - TV-Out

Rawr!

Har ett litet problem med TV-Out inställningen i ATI Tray Tools. Skärmen jag använder ihop med datorn är en 21" CRT på vilken jag använder upplösningen 1600x1200. TVn är en 20" CRT (tjock-tv) som har 1024x768 som maxupplösning.

Problemet är att när jag går till TV-out (spelar ingen roll om jag använder TVn som primary eller clone) så ändras upplösningen automatisk till 1024x768 även på datorskärmen. Det är rätt störande eftersom det vänder upp och ned på allting på skirvbordet, dvs. platserna på alla fönster (explorer, Firefox, MSN m.m.) ändras.

Jag undrar nu om det finns något sätt att köra TV-out utan att upplösning ändras på datorskärmen. Om man ska köra clone kanske det blir svårt, men jag tycker att man borde köra TVn som primary och när man sedan återgår till datorskärmen återgå det även till inställningarna (framförallt upplösningen) man har ställt in för den.

Någon som har någon lösningen?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

nj
Medlem

När jag använde ATT för att ställa in TV-ut så använde jag inte någon TV-ut funktion, utan istället extend desktop. Då kunde jag ställa in en upplösning på skärmen och en på TV:n.
Det du får göra då är att dra saker från din primära skärm (som standard bildskärmen) till den sekundära skärmen, för du får inte samma bild på båda.

Medlem

Ah, tack! Fungerar mycket bättre.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar