Fråga om omformatering

Inaktiv
Fråga om omformatering

Hej
Jag ska omformatera datorn och jag vill behålla mina arbeten på datorn. Vilket alternativ ska jag välja?.;

Det är Windows xp pro

Medlem
Skrivet av hallbis:

Hej
Jag ska omformatera datorn och jag vill behålla mina arbeten på datorn. Vilket alternativ ska jag välja?.;

Det är Windows xp pro

Vilka alternativ kan du välja mellan?

Du bör ju helst av allt spara dina arbeten på en cd eller dvd skiva först (eller ngn annan backup enhet).

Om det nu är C som du ska formatera så kan man ju även flytta över sina arbeten till en annan disk om man nu har flera.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

Problemet är att jag inte ens kommer in på datorn. När jag startar datorn kommer det upp en ruta där det står ntldr saknas.

På windows xp skivan finns det ett alternativ där det står behåll aktuellt filsystem. Innebärdet alla filer/arbeten/fimer osv.?

nj
Medlem
Skrivet av hallbis:

Problemet är att jag inte ens kommer in på datorn. När jag startar datorn kommer det upp en ruta där det står ntldr saknas.

På windows xp skivan finns det ett alternativ där det står behåll aktuellt filsystem. Innebärdet alla filer/arbeten/fimer osv.?

Du kan ju börja med att testa lösningarna som finns på den här sidan för NTLDR-problemet.

Annars så är det bara att i installationen välja samma partition/hårddisk som Windows redan ligger på, välja att installera Windows där, när förfrågan om du vill formatera kommer upp så väljer du att inte göra något alls. Då kommer bara den gamla Windows-katalogen tas bort, Documents and Settings-katalogen däremot (där Mina Dokument, etc ligger) och allt annat som finns på partitionen/hårddisken kommer finnas kvar.

1
Skriv svar