Sony svarar på Activisions uttalanden

Robot
Medlem
Sony svarar på Activisions uttalanden

Härligt, bra sagt


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hela skiten luktar PR trick.

Medlem

Sedärja, Koticks kan alltså gå och dra något gammalt över sig


signatur
Medlem
Skrivet av burkmopp:

Hela skiten luktar PR trick.

exakt vad menar du med det?


signatur

hejsanhejsanhejsan

MFC
Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av burkmopp:

Hela skiten luktar PR trick.

exakt vad menar du med det?

all publicitet är bra publicitet?...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Med tanke på att alla spel de släppt till PS3 är miljon säljare så känns Activisions hot bara löjligt. Ett sätt att synas i media antar jag. Kanske ett sätt att göra PR för deras kommande spel i år?

Hur som helst, så har både EA, CapCom, Ubisoft, Konami, Namco Bandai och Wrap-Up tjänas mest på PS3. Detta enligt de senaste ekonomiska rapporterna.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

500:- och jag kan tänka mig att köpa en, så ointressant är PS3 tyvärr..


signatur
Inaktiv

Tror som sagt att Koticks inte hade varit dryg på ett tag nu och var tvungen att dra igång lite nytt drama.

Men vem bryr sig, jag skiter i guitar hero och rock band och allt sånt skit, spelar riktig gitarr ist, sen alla blizzard spel de ska spelas på PC endå.

Medlem
Skrivet av Brandter:

sen alla blizzard spel de ska spelas på PC endå.

Blackhawk/black thorn var mycket bättre på konsol.

Medlem

Inte för att vara elak mot Xbox360 användare, men jag känner faktiskt ingen med 360 som inte piratar sina spel.

Något som PS3 klarat sig ifrån, och alla som äger en PS3 köper dessutom inte vad som helst.
De är mer nogaräknade med sina pengar och tänker efter innan de handlar.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

precis, överallt med nya spel så finns dom redan nästan 1 vecka innan premiär i affärerna och alla med 360 som en majoritet har en chippad konsoll kan spela spelet.. helt sjukt ju.. ändå snackar dom skit om ps3 som åtminstone inte är hackad en och lär inte bli på ett bra tag heller.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Inte för att vara elak mot Xbox360 användare, men jag känner faktiskt ingen med 360 som inte piratar sina spel.

Något som PS3 klarat sig ifrån, och alla som äger en PS3 köper dessutom inte vad som helst.
De är mer nogaräknade med sina pengar och tänker efter innan de handlar.

Det där är något som dom borde vara helt sjukt stolta över.. Det måste vara första gången i världshistorien någon lyckats, inte illa. Dom tappar väl på sålda konsoler (många som dissar pg.a att det inte går att pirata) men tjänar på sålda spel..


signatur
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Inte för att vara elak mot Xbox360 användare, men jag känner faktiskt ingen med 360 som inte piratar sina spel.

Något som PS3 klarat sig ifrån, och alla som äger en PS3 köper dessutom inte vad som helst.
De är mer nogaräknade med sina pengar och tänker efter innan de handlar.

Ajsing på mig, här sitter jag med mitt nya Xbox360 som en polare sålde till mig för 1000:- när han skaffade Elite då den gamla RROD:ade, till denna har jag GTA IV(demo-exemplar från webhallen) och Street Fighter IV för att lira något när jag köpte konsolen, samt NHL2007 som jag hittade i realådan. Jag känner mig så sjukt slösaktig och olaglig samtidigt, särskilt när jag väntar på att Fable 2 ska gå ner till 299:-.

För övrigt hade det varit samma historia om en polare hade sålt sitt PS3 för 1000:-, samt att jag hade köpt the dark knight på blu-ray istället för DVD. Sedan köper jag LBP för att det har gått ner till 299:-.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av burkmopp:

Hela skiten luktar PR trick.

exakt vad menar du med det?

all publicitet är bra publicitet?...

Bingo.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

helt sjukt ju.. ändå snackar dom skit om ps3 som åtminstone inte är hackad en och lär inte bli på ett bra tag heller.

Det kommer nog dröja väldigt länge innan de knäcker skyddet, tvivlar på att detta kommer ske innan BD skivor gått ner avsevärt i pris. Tror att detta skydd kommer vara effektivt fram tills nästa generation.

Det är inte så att dom snackar skit om PS3, den säljer bara inte så bra som dom vill, alltså det finns inte en lika stor användarbas som för Pc och Xbox 360, men jag tror inte ens Activision är så korkade att dom genomför "hotet", fast å andra sidan var dom tillräckligt korkade för att göra sig av med grymma titlar som GB och Brutal Legender till förmån för vad som verkar vara rena skiten=).

Medlem

Konsollen är en engångsinvestering. För min del så är det inte så priskänsligt, 2000 eller 4000 har mindre betydelse.
Däremot är spelpriserna på uppemot 700:- helt absurda.
Sänk spelpriserna till runt 400:- för nyreleaser, istället för att gnälla på konsolpriset.
Det skulle definitivt få mycket större fart på spelförsäljningen

1
Skriv svar