FL studio

Inaktiv
FL studio

Hej jag försöker lära mig fl studio men det går inte så bra men jag skulle vilja göra remixer på låtar som redan finns men jag vet inte hur jag ska lägga in en låt som redan finns och göra om den så hur lägger jag in den ?


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem

kan du inte försöka planka en låt istället, alltså att du lyssnar på låten och försöker göra den lika dan? om du ska mixa en låt är det ju bra om du har master tapen med separata spår vilket jag antar att du itne har?

Inaktiv

det blir ju as jobbigt att först försöka göra en egen låt som är lika dan det är ju nästan omöjligt man ska ju kunna lägga in den så att det sj läser av allt sen ändra det man vill


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

Medlem

Tycker att du skall lägga dina ideer åt sidan. Har du inte motivationen att göra något bra kan du lika gärna strunta i att göra något alls.

Medlem

Du måste ha, precis som DreadX säger, mastertapen. Annars lägger du bara ljud ovanpå redan existerande ljud. Du kan t.ex. inte remixa basen, bara lägga en egen bas över den gamla.
Svårt att få det att låta bra.

Ta hellre ut en melodislinga som kännetecknar låten, och bygg din låt runt den.

Medlem
Skrivet av Hoegan:

det blir ju as jobbigt att först försöka göra en egen låt som är lika dan det är ju nästan omöjligt man ska ju kunna lägga in den så att det sj läser av allt sen ändra det man vill

det är inte meningen att en remix ska vara exakt likadan.

det går inte att på något vis "lägga in den så att det själv läser av".
folk tror många gånger att det är så enkelt att göra musik. det är det inte. endera krävs det talang, eller hårt arbete. oftast både och i mängder.

nu på sistone har det blivit "enklare" dock att lyckats göra musik med hjälp av dessa pack av FL, Reason, osv.

Är du intresserad av att göra musik, börja lära dig. Men tro inte att du kommer lyckats göra något bra direkt.

Ett bra tips är att iaf läsa så mkt som möjligt. kolla runt på forum. KVR Audio forumet är ett jättebra ställe. Svenska Studio är en bra tidskrift med bra forum med.

Lycka till.

Lycka till.

1
Skriv svar