Gråta ut hos er

Medlem
Gråta ut hos er

Jag hatar HP!
Deras Recovery-skiva har formaterat min backup disk. Alla mina arbeten, alla 3Dgrejer, alla bilder, alla avskedsbrev allting är borta!
Jag är ju en sån händig person så jag har arbetat flitigt vid datorn. Men nu är allt borta. Vill inte betala många tusen för att kanse få tillbaka lite av det.
Så nu tar jag min tillflykt till er. Gråt med mig!

Medlem

se till att inte lägga något nytt på disken och använd något program för att återskapa data. system rescue cd ska väl klara det tror jag, gråta kan du göra om det inte fungerar


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Gjorde sådan typ av recovery på ett minneskort (säg SD) efter att farsan trollat bort innehållet genom att ta ut kortet ur datorn medans vi tittade på bilderna.

Resultatet av återhämtningen blev alla bilder som någonsin tagits - eller iaf 98% av dem


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Ajdå. Så trist :/ . Du kanske borde fundera på att i framtiden också backupa sakerna på DVD skivor?.

Inaktiv

så länge data inte är överskrivet är det ganska enkelt att återskapa det. har det skrivits över (och det har det inte om disken bara formaterats) är det bökigare, men det går oftast göra med hyggligt resultat.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

ett tips förresten, använd aldrig under några som helst omständigheter en "[insert företag] recovery disc". ladda ner en vanlig xp-skiva och stoppa recovery-skivan i mikron


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Är det någon som vet ett bra program för Data Recovery? Jag lyckades få disken att starta i system rescue cd men jag förstod mig inte på skiten Knoppix var lättare.
Men nu har jag formaterat en hårddisk och jag vill ha tillbaka innehållet på den. Jag kan köra från min os-disk så behöver inte nödvändigtvis ha en bootable cd.
Tackar för all hjälp!

Medlem

Om du har formaterat disken och installerat ett nytt OS så kan det nog bli svårigheter, tror jag.

Tråd flyttad.

Medlem

Den råkade formateras och jag har en annan disk som jag har os på. Den fanns bara som en disk jag la en massa viktiga filer på. Något går att göra men vad?

1
Skriv svar