Activision slutar stödja Playstation?

Robot
Flakmonkey
Activision slutar stödja Playstation?

Förmodligen för att han är Bobby Kotick. Har han inte sagt något kontroversiellt på några månader så känner han att han måste säga något som gör att han och Activision hamnar på tapeten igen...

Tror knappast det ligger något allvar bakom det hela, men om det här får Sony att sänka priset på PS3 så är ju det bara bra - även om jag knappast tror de kommer göra det bara pga att han säger det ^^

Medlem

Sony har väll redan hintat på en pris sänkning på 100$ för inte allt för länge sedan? (ps3)

Medlem

Håller med Nosnos om att det låter som ett "Jag-har-en-åsikt"grej som Kotick kör med, sådana här ämnen hör endast hemma i konferensrummen där de händer saker, inte för att få lite skenet på sitt företag. Snackades inte om att Nintendo låg fasligt illa till efter fiaskot med Gamecube förresten? Vad hände sedan, någon som minns?


signatur
Medlem

lol, Playstation 3 har ju sålt bättre än xbox 360 under sina 2 första år + så existerar inte piratkopiering på ps3 så attach raten är mycket bättre. Osäker på om han vet vad han snackar om eller om det bara är skitprat.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Ja för det här uttalandet hjälper säkert med försäljningen, de borde hålla lite sekretess ffs!

Medlem
Skrivet av Sito:

lol, Playstation 3 har ju sålt bättre än xbox 360 under sina 2 första år + så existerar inte piratkopiering på ps3 så attach raten är mycket bättre. Osäker på om han vet vad han snackar om eller om det bara är skitprat.

Det spelar ju mindre roll om det tar längre tid att utveckla ett spel till maskinen.


signatur
Medlem

Activision måste sänka priset på spel, för om de inte gör det så kommer attach rate att sakta ned.

Medlem

Först Valve och nu det här . . . undrar vad som kommer härnäst?


signatur

Jäh!

Medlem

Skitsnack.. Skulle det mot förmodan inträffa så är det dessutom inte så att man missar någonting.

Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av Sito:

lol, Playstation 3 har ju sålt bättre än xbox 360 under sina 2 första år + så existerar inte piratkopiering på ps3 så attach raten är mycket bättre. Osäker på om han vet vad han snackar om eller om det bara är skitprat.

Det spelar ju mindre roll om det tar längre tid att utveckla ett spel till maskinen.

Ja för det tar ju såååå lång tid att göra en skitkonvertering från PC/xbox till PS3.....


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Märkligt uttalande från ett företag som ger ut de spel som kostar mest för kunden. Om du spelat wow i tre år har du i runda slängor betalat 4320kr, detta exklusive några expansioner. Om du köper Guitar Hero - World Tour med de instrument som krävs för att få en njutbar upplevelse får du hosta upp med ca 1500:-. Då får du förvisso med instrument, men dessa går enbart att använda till just Guitar Hero - World Tour. Sedan måste du hosta upp ytterligare pengar om du vill utöka ditt musikbibliotek i spelet.

Medlem

Jag är mer för xbox 360 men om det skulle ske en BRA prissänkning så blir det nog ett köp just för killzone2:)

Medlem

Är det priset på en Playstation3 som de vill att Sony ska sänka, eller är det just priset på spelen de vill ska sänkas?
Vilket som så låter det ju oförklarligt varför de ska sluta stödja PSP bara för att de är missnöjd med PS3'an :/

Kanske Microsoft och Nintendo som gått ihop och gett en liten muta bakom ryggen för att han ska sluta stödja Sony *konspirationsteori*

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Märkligt uttalande från ett företag som ger ut de spel som kostar mest för kunden. Om du spelat wow i tre år har du i runda slängor betalat 4320kr, detta exklusive några expansioner. Om du köper Guitar Hero - World Tour med de instrument som krävs för att få en njutbar upplevelse får du hosta upp med ca 1500:-. Då får du förvisso med instrument, men dessa går enbart att använda till just Guitar Hero - World Tour. Sedan måste du hosta upp ytterligare pengar om du vill utöka ditt musikbibliotek i spelet.

Dem går faktiskt att använda till alla musik spel där det finns någon drumchart:D

Medlem

... kommer inte hända och även om de skulle inträffa så år de väll bara att plocka fram anteckningsblocken o ringa intresse klubben då i alla fall jag (och jag är säkert inte ensam) inte vill ha något att göra med activisions pågående pengar horeri ändå.

Medlem

Suck... FZ, rippa inte artiklar rakt av ([http://arstechnica.com/gaming/news/2009/06/activision-leaving...]).

Det är i alla fall känslan man får, även om ni må ha haft de bästa av avsikter.

Medlem
Skrivet av Donde:
Skrivet av Nielsen:

Märkligt uttalande från ett företag som ger ut de spel som kostar mest för kunden. Om du spelat wow i tre år har du i runda slängor betalat 4320kr, detta exklusive några expansioner. Om du köper Guitar Hero - World Tour med de instrument som krävs för att få en njutbar upplevelse får du hosta upp med ca 1500:-. Då får du förvisso med instrument, men dessa går enbart att använda till just Guitar Hero - World Tour. Sedan måste du hosta upp ytterligare pengar om du vill utöka ditt musikbibliotek i spelet.

Dem går faktiskt att använda till alla musik spel där det finns någon drumchart:D

Haha, ja det var jag som var otydlig. Jag menar att du sätter dig inte och lirar Halo 3 med en gitarr.

Inaktiv
Skrivet av Limber:

Suck... FZ, rippa inte artiklar rakt av ([http://arstechnica.com/gaming/news/2009/06/activision-leaving...]).

Det är i alla fall känslan man får, även om ni må ha haft de bästa av avsikter.

hmpf. sluta trolla

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Donde:
Skrivet av Nielsen:

Märkligt uttalande från ett företag som ger ut de spel som kostar mest för kunden. Om du spelat wow i tre år har du i runda slängor betalat 4320kr, detta exklusive några expansioner. Om du köper Guitar Hero - World Tour med de instrument som krävs för att få en njutbar upplevelse får du hosta upp med ca 1500:-. Då får du förvisso med instrument, men dessa går enbart att använda till just Guitar Hero - World Tour. Sedan måste du hosta upp ytterligare pengar om du vill utöka ditt musikbibliotek i spelet.

Dem går faktiskt att använda till alla musik spel där det finns någon drumchart:D

Haha, ja det var jag som var otydlig. Jag menar att du sätter dig inte och lirar Halo 3 med en gitarr.

aha nä det är sant, fast jag har testat och jag var tvungen att strumma för att skjuta, det var lita kul:)

Medlem

Man börjar ju undra varför ett spelföretag vill sluta stödja den enda spelplattform som inte blivit knäckt än. ( Vad mig veterligen iaf.) Kan det vara så att piratkopieringen inte är så stort problem för spelindustrin.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

"börjar tappa grund", "tappa mark" heter det.

"bättre retur per investerat kapital", "bättre återbäring på investeringar"...

Jag vet, jag skriver inte heller så värst bra svenska men denna Svengelska
är snuskig tycker jag.
Skärpning !!

Inaktiv

Glömde han bort att PS3 och Xbox360 faktiskt säljer nästan lika bra, iaf enligt de senaste siffrorna. Wii är en helt annan sak.

Fast håller med Nosnos, Kotick är bara en jävla drama unge som måste hålla på och dryga sig.

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Gortie:
Skrivet av Sito:

lol, Playstation 3 har ju sålt bättre än xbox 360 under sina 2 första år + så existerar inte piratkopiering på ps3 så attach raten är mycket bättre. Osäker på om han vet vad han snackar om eller om det bara är skitprat.

Det spelar ju mindre roll om det tar längre tid att utveckla ett spel till maskinen.

Ja för det tar ju såååå lång tid att göra en skitkonvertering från PC/xbox till PS3.....

Substansen i dina inlägg slutar aldrig förvåna mig.

Vilket fall som helst... Precis som det redan har påpekats så känns det här mest som ett uttalande för att få folk att haja till.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av Ondo:

Man börjar ju undra varför ett spelföretag vill sluta stödja den enda spelplattform som inte blivit knäckt än. ( Vad mig veterligen iaf.) Kan det vara så att piratkopieringen inte är så stort problem för spelindustrin.

Se upp, polisen tar dig snart!

Medlem

Får en ju att undra vad för pris dom tänkt sig att PS3an ska ha? Varför attach raten skulle vara olika beroende på om man har 360, Wii eller PS3 tycker jag är lite märkligt man köper ju dom spel man vill ha oberoende vilken konsol man har? Eller tycker Kotick att man ska köpa spel man inte vill ha också? Visst en billigare PS3 skulle inte vara fel på nåt sätt. Men detta känns mer som skitsnack

Medlem

Sänk priset på PS3:an nån gång o snacka inte bara en massa.

Medlem
Skrivet av Limber:

Suck... FZ, rippa inte artiklar rakt av ([http://arstechnica.com/gaming/news/2009/06/activision-leaving...]).

Det är i alla fall känslan man får, även om ni må ha haft de bästa av avsikter.

Det skulle snarare vara så att de snott från Nukem.se, då det är på svenska och skrevs tidigare innan din länk.

Men antagligen har de enbart använt samma grundkälla, och de flesta spelsidor, såväl svenska som engelska, har skrivit om nyheten.

Medlem

Blizzard bör göra sig av med Activision


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Blizzard bör göra sig av med Activision

Hur skulle det gå till??:\

12
Skriv svar