Sjätte banan till Quake Live släppt

Robot
Medlem
Sjätte banan till Quake Live släppt

Synd att den inte släpps förens imorgon då!
Clanbase verkar ha fått något om bakfoten, previewen dök upp igår men inte sjävla mappen.
Antagligen släpps den på tisdag till och med.

Medlem

Hmm. Trodde inte ens att Clanbase fanns längre.

Inaktiv

Att någon orkar spela det där spelet :/

Man ska försöka spela så uselt man kan mot den där boten i början annars blir spelet helt omöjligt. Känns lika inspirerande att bli bättre i QL som att gå upp en lvl i Oblivion.

Ta spel under din skillnivå isåfall, ingen större deal. Sluta klaga, bli bättre.

Tycker jag är på helt rätt skillnivå själv även om systemet i sig felar grovt rätt ofta enligt andra

Medlem

Kul att ni skriver om QL.

Antingen skillar man lite eller går ner i nivå, inte så svårt. Eller kör ett game mode som inte är lika krävande, såsom FFA, instagib eller CA.

Medlem

Hoppas de gör en q2dm1-version till QL, hade iaf fått mig att börja spela igen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Paladia:

Kul att ni skriver om QL.

Antingen skillar man lite eller går ner i nivå, inte så svårt. Eller kör ett game mode som inte är lika krävande, såsom FFA, instagib eller CA.


signatur
Medlem
Skrivet av Thunde:

Att någon orkar spela det där spelet :/

Man ska försöka spela så uselt man kan mot den där boten i början annars blir spelet helt omöjligt. Känns lika inspirerande att bli bättre i QL som att gå upp en lvl i Oblivion.

Instämmer

Medlem

QL handlar ju om riktiga skills istället för artificiella, vadfasen vill ni ha, att ni går upp en level och får 5% bättre sikte eller? Träna för fasen upp ditt sikte istället, något du kan ta med dig till frammtida spel också. Är det något spel det är värt att bli bättre i är det just Quake, där alla dina skills inte blir raderade bara för att 2:an släpps.

Och att spela dåligt i Trial gamet för att ni vill lira Easy Mode är ju ungefär lika dumt som att såga av sig benet för att ni vill spela i handicap OS

Medlem
Skrivet av Sevenix:

QL handlar ju om riktiga skills istället för artificiella, vadfasen vill ni ha, att ni går upp en level och får 5% bättre sikte eller? Träna för fasen upp ditt sikte istället, något du kan ta med dig till frammtida spel också. Är det något spel det är värt att bli bättre i är det just Quake, där alla dina skills inte blir raderade bara för att 2:an släpps.

Och att spela dåligt i Trial gamet för att ni vill lira Easy Mode är ju ungefär lika dumt som att såga av sig benet för att ni vill spela i handicap OS

Instämmer.

Medlem

Någon som vet om hur det går för killarna borta i Texas med att få det att fungera på Mac!?... känns lite skumt att dom inte fixat det än (eller till Linux) - spelet måste väl ses som en hit?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

får fan inte igång skiten får ingen verifikations kod

nj
Medlem
Skrivet av erikakasinnes:

får fan inte igång skiten får ingen verifikations kod

Kollat så inget spamfilter råkat tagit mailet?

Medlem

Vad kul att ni skriver om ett riktigt spel i stället för att konsol-blabb som det annars är så mycket med.

Skrivet av Sevenix:

Antagligen släpps den på tisdag till och med.

Alla nya banor av dessa sex(6) har hitintills släppts på tisdagar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av ogglord:
Skrivet av Thunde:

Att någon orkar spela det där spelet :/

Man ska försöka spela så uselt man kan mot den där boten i början annars blir spelet helt omöjligt. Känns lika inspirerande att bli bättre i QL som att gå upp en lvl i Oblivion.

Instämmer

Ni vet inte vad ni snackar om.
Och troligen så spelade ni så uselt mot Crash för att ni inte var bättre... det låter mer rimligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

nj
Medlem
Skrivet av Werzion:

Någon som vet om hur det går för killarna borta i Texas med att få det att fungera på Mac!?... känns lite skumt att dom inte fixat det än (eller till Linux) - spelet måste väl ses som en hit?

Tja, de har väl börjat med det operativsystem och webbläsare som är mest välanvända (Windows+IE/Firefox) för att kunna fixa buggar och annat.
Dock så läste jag för ett antal veckor sedan att de börjat testa Linux/Mac-klienter internt när det frågades om det i QL:s forum så det är på gång iaf.

Inaktiv
Skrivet av Sevenix:

QL handlar ju om riktiga skills istället för artificiella, vadfasen vill ni ha, att ni går upp en level och får 5% bättre sikte eller? Träna för fasen upp ditt sikte istället, något du kan ta med dig till frammtida spel också. Är det något spel det är värt att bli bättre i är det just Quake, där alla dina skills inte blir raderade bara för att 2:an släpps.

Och att spela dåligt i Trial gamet för att ni vill lira Easy Mode är ju ungefär lika dumt som att såga av sig benet för att ni vill spela i handicap OS

Jo men hur roligt är det att spela mot sig själv hela tiden?
När jag spelade QL kändes det motviligt att bli bättre, för om man kom upp en "lvl" så fick man spela mot ännu svårare spelare och tillslut når man en gräns där man inte kan bli bättre.

Ungefär som i Oblivion. När man startar det spelet och tänker "gud vad kul det här kommer att bli", men när man väl har börjat lvla blir spelet omöjligt och man ger upp.

Alla vill inte spela fullt ut jämt utan vill ta det lungt i vissa matcher och sen spela så bra man kan vissa andra matcher.

Varför träna siktet när nästa "lvl" blir exakt lika som den första. Varför träna överhuvudtaget om man hela tiden möter spelare lika bra som en själv. Kvittar väll om jag blir så "uber" bra att jag får 100% acc när de bara flyttar mig 10 lvl upp och jag har 10% acc igen.

Så även om jag spelar så bra jag bara kan kommer jag alltid att vara lika dålig i QL. Det var därför jag slutade, med det. Är väll kulare att spela quake3arena eller open arena och själv välja vem du vill spela mot och hur bra de ska vara än att låta en dator välja vilka du ska spela mot.

Vad hindrar dig från att välja en server med lägre nivå än din egna? De är tydligt markerade.

Även om jag tycker det är smått tragiskt att vilja spela mot folk som är sämre än en själv med vilja.

nj
Medlem

Meningen med skillsystemet är ju att ge så jämna matcher som möjligt. Visst, det är allt annat än perfekt (särskilt inom CA har jag märkt), däremot så är QL fortfarande beta och id jobbar på systemet, har ju förändrats iaf en gång sedan spelet släpptes som öppen beta tex.

Skillnaderna mellan spelare i de olika skillnivåerna beror ju även en del på speltyp, i CA/CTF/TDM så har jag inte märkt av så enormt stor skillnad mellan olika skillnivåer (när det gäller skill matched alternativt högre), i dueller däremot så kan jag tänka mig att det kan skilja rejält.

Sedan så har du ju inte minsta aning om du kommer bli totalt sönderägd, ha en jämn och intensiv match, eller möta en massa nybörjar när du skuttar in på en valfri server i vilket annat FPS som helst.
Med QL så har du iaf lite aning om vilken nivå motståndarna ligger på (även om det även kan variera rejält på skill matched-servrar), och upplever man att motståndet är för enkelt så är det ju bara att ta en server som anges som högre svårighetsgrad tex.

1
Skriv svar