Bioware är intresserade av Wii

Robot
Medlem
Bioware är intresserade av Wii

"skräddarsy det utefter vad Wii-publiken vill ha", alltså typ mer meningslösa "tränings"-spel? Det är ju vad resten av utvecklarna verkar ha fått för sig att Wii-folket vill ha iaf. Jag förstår inte vad som hände med Nintendo som spel-plattform.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag förstår inte vad som hände med Nintendo som spel-plattform.

De två andra jättarna gick om Nintendo tekniskt och de fattar att det var därför de "kom sist" i förra konsolkriget, därför satsar de på nya områden. Detta är att vänta, om 3 - 5 år så har Nintendo förmodligen ändrat område igen och även de andra två.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

"skräddarsy det utefter vad Wii-publiken vill ha", alltså typ mer meningslösa "tränings"-spel? Det är ju vad resten av utvecklarna verkar ha fått för sig att Wii-folket vill ha iaf. Jag förstår inte vad som hände med Nintendo som spel-plattform.

FYI, Nintendo är störst både på stationära och mobila spelsystem. MS och Sony syns mer för oss som mer eller mindra kallar oss "Gamers" men det är Nintendo som tjänar pengar. Synd dock att det som säljer till Wii sällan är det den gemene "gamern" vill ha. =/


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Skulle gissa på nytt sonic rpg på wii.

Medlem

Kanske får stå å skrika lightningbolt å vifta med en wiimote snart då da, larp/lajv folket är räddade!

höhöhö

Medlem
Skrivet av Slashneed:

De två andra jättarna gick om Nintendo tekniskt och de fattar att det var därför de "kom sist" i förra konsolkriget, därför satsar de på nya områden. Detta är att vänta, om 3 - 5 år så har Nintendo förmodligen ändrat område igen och även de andra två.

Men det är ju inte Nintendo som utvecklar alla spel. Att andra spelutvecklare inte kan komma med något mer traditionellt som inte utnyttjar rörelse-kontrollerna till 100%, vilket egentligen bara gör det mer omständigt och besvärligt att spela, förstår jag inte. Revolution med nya kontroller i all ära, men det är ju löjligt hur det missbrukas i många spel.

Skrivet av DirtyAnders:

FYI, Nintendo är störst både på stationära och mobila spelsystem. MS och Sony syns mer för oss som mer eller mindra kallar oss "Gamers" men det är Nintendo som tjänar pengar. Synd dock att det som säljer till Wii sällan är det den gemene "gamern" vill ha. =/

Dom tjänar mest för att dom från början sålt sina grejer med vinst, till skillnad från Microsoft och Sony som sålde med förlust. Plus att dom står för alla tillbehör och en stor del av spelen. Dessutom så har dom en egen marknad, till skillnad från Microsoft och Sony som slåss om samma folk plus PC-marknadens, iom att samma spel släpps på alla plattformar.
Så ja, visst är dom säkert störst, men det innebär inte att dom är bäst. Alla jag känner som köpt Wii har sålt den för länge sedan i brist på "riktiga" spel som inte ger kramp i axlar och krossade akvarium i vardagsrummet Nintendo har tappat sin klassiska charm, vilket jag tycker är väldigt synd.

Inaktiv
Skrivet av Mr. Bravo:

Nintendo har tappat sin klassiska charm, vilket jag tycker är väldigt synd.

+1

Dock har de flesta gjort det, eller är jag bara för gammal.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Gör dom ett sidestory Mass Effect till Wii så spyr jag


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Gör dom ett sidestory Mass Effect till Wii så spyr jag

Spy på du, ingen som tvingar dig att köpa det. OM det nu skulle bli en sidestory till Wii så är det inte huvudutvecklarna inom Bioware som skulle arbeta med det utan förmodligen någon annan studio med ledning från Bioware. De har fullt upp med Mass Effect 2 och 3 så oroa dig inte.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Inaktiv

Ja, Wii kan behöva några bra RPG´s faktiskt, men om det blir det är ju en annan fråga.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

1
Skriv svar