Empire: Total War uppdateras på måndag

Robot
Medlem
Empire: Total War uppdateras på måndag

Trevligt, men när kommer coop i Campaign ?

Medlem
Citat:

Swedish lifeguard horse

This cavalry regiment forms part of the monarchs' household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.

Kan någon mer insatt berätta om det här är Drabanter, eller är det någon annan enhet?

Medlem

Nice med svenska livgardet till fots! Riktigt bra!

Och Jozo, lifeguard on horse måste vara livdrabanterna. Det kan väl inte vara så mycket annat, egentligen? Får bara hoppas att de ser "rätt" ut.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Inaktiv

Enligt wiki bildades Livgardet till häst 1806, så antar att det syftar på Drabanter.

Annars gillar jag denna updaten. Bra bugfixar och gillar 10% långsammare enheter överlag. Mindre damp och panik i striderna kanske. =D

Medlem
Skrivet av Snigelapa:

Enligt wiki bildades Livgardet till häst 1806, så antar att det syftar på Drabanter.

Annars gillar jag denna updaten. Bra bugfixar och gillar 10% långsammare enheter överlag. Mindre damp och panik i striderna kanske. =D

1806, ja. Livdrabanterna var under Karl XII:s tid. Tidigt 1700-tal. Kan inte se varför de skulle ha 1800-talets livgarde till häst i ett 1700-talsspel, men man vet ju aldrig.

Hade Total War-gänget kallat dem för "Livdrabanter" istället för Lifeguard on horse, så hade det kanske varit enklare att undgå förvirring.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Inaktiv

Ja alltså Livgardet till häst är inte detsamma som Livdrabanterna.

Medlem

Inte lätt o veta för dom stackars Engelsmännen. Inte många som vet skillnaden mellan deras Royal-guards on horse/foot och Lifeguard on horse/foot heller.

Medlem

Men herregud! Ingen campaign coop än????? De ska minsann inte lova så mycket innan release. Basta!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Vem vet, snart kanske spelet når upp till den kvalité som det skulle ha haft redan vid release.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Men herregud! Ingen campaign coop än????? De ska minsann inte lova så mycket innan release. Basta!

Håller med.

Sen hade jag hellre sett saker som "Improved AI" och "Fixed battle-position-relations between Battle and Campaign map" och sådant. Men de tycker väl att det funkar som det ska... :evil:


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

för alla som inte har spelet är det 50% rabatt på det den här helgen på steam


signatur

Sånt e livet

Medlem

Kan AIn landsätta trupper från sina båtar ännu?

Inaktiv

Gör kanoner att fienden backar fortfarande?.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Citat:

Swedish lifeguard horse

This cavalry regiment forms part of the monarchs' household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.

Kan någon mer insatt berätta om det här är Drabanter, eller är det någon annan enhet?

Tror det åsyfter Livregementet till häst som var en offensiv styrka i motsats till den guldgaljonerade drabantkåren som var helt avsedd till majestätets försvar. Båda räknades tillsammans med Livregementet till Gardesregementena.

Mer Empire, härligt. Nu skall moskoviten få på tafsen igen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hämtat från CA

"Hello everyone, today we would like to talk about some additional fixes for the upcoming 1.3 Update that were not covered in the Feature List posted on the blog here. We've covered these in the Daily Updates before, but just reposting them for those who were worried they had not made it into 1.3.

- Fix for battle AI that resulted in it walking units into melee too often.
- Fix for Grenzers and 18-lber Guard Horse Artillery not being recruitable in the campaign.
- Fix for majority of pauses/crashes on selecting fleets/ports in late part of campaign.
- Various improvements to the way the AI wages war and makes peace have been made.

Remember, Update 1.3 will be released on Monday 22nd of June. "

Medlem

nu hoppas man ju bara att man kan spela längre än 100 rundor:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:

nu hoppas man ju bara att man kan spela längre än 100 rundor:up:

Det kan du göra redan nu med en liten modification.
Det finns ett litet program som gör att man kan öka antalet turns per år. Standard är 2 turns per år, men med programmet så kan du göra så du får 4 istället.

Jag har förträngt exakt vart jag laddade ner det, men gå på twcenter och läs igenom ETW forumet så hittar du progget.

Medlem

jojo de vet jag men de är inte riktigt de jag menar. jag kanske skrev lite konstigt? som de är nu så har jag till exempel aldrig kunnat använda guards eftersom jag får CTDs efter ett visst antal rundor.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

"för alla som inte har spelet är det 50% rabatt på det den här helgen på steam "

Tack för tipset!!

Medlem

Lifeguards of Foot = Livgardet till Fots. Elitinfanteriet. Idag finns Livgardet, LG, utanför Kungsängen.
Livgardet är idag världens äldsta regemente och spårar sina anor tillbaka till 1521, då dalkarlarna avdelade "16 smocke unge män" att vakta Kungens liv.
Idag går Livgardet till Fots under namnet Gardesbataljonen, och är en lätt mekaniserad infanteribataljon som har särskild förmåga att slåss i bebyggelse.
2008 bestog Gardesbataljonen av tre kompanier. Livkompaniet, 6:e Kompaniet och 8:e kompaniet.

Lifeguard on Horse = Livdrabanterna. Elitkavalleriet. Samma uppgift som Gardet till Fots, men till häst.
Håller idag till på Livgardet, som Dragonbataljonen.
Idag utbildar Dragonbataljonen militärpoliser, och består av Livskvadronen, 2:a Skvadronen (befinner sig i Afghanistan) och 4:e Skvadronen.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Schysst patch, jag har ett Empire som ligger och väntar på mig hemma. Blir att börja spela på måndag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Får hoppas man kan återvända till Empire efter nästa patch. Ser fram emot lite nya enheter också, men stabiliteten är min högsta prioritet.

Medlem

hur sköts uppdateringar med patchar och sånt genom steam? några problem eller rullar det på bra?

Vad fasen man måste ju betala för patchen fan vad ruttet


signatur
Medlem

Patchen tankas hem av sig själv, vare sig man vill det eller inte. Inga problem med tankningen, men har inte haft tid att prova spelet igen efter uppdateringen.

Medlem

dofilusåkaffe: nja... patchen är gratis, men de 14 enheterna är DLC. Uppdateringen rör tydligen främst stabilitetsfrågor. Inte riktigt vad jag hade väntat mig, men funkar det bättre nu så är jag nöjd.

edit: Vänta nu... läs här.

"Empire is expanding. With its latest update now available on Steam, Empire: Total War from Sega and The Creative Assembly adds 14 free new units along with numerous updates and game enhancements (complete list below).

Additionally, the first downloadable content for Empire: Total War is now available on Steam. The Elite Units of the West DLC features an *additional* 14 new units from all the major Western factions. Featuring all new infantry and cavalry units, equipped with the best weapons and having undergone the most rigorous of training, this DLC is the perfect addition to your Empire's army. Expand your Empire with even more options on the battlefield as you improve your tactics and defeat your enemies.
"

http://store.steampowered.com/news/

14 gratis och sedan ytterligare 14 betalningsenheter, alltså.

Medlem

japp!


signatur

Sånt e livet

Medlem

Underbar patch detta! Jag kan äntligen fortsätta spela. :>

Fick någon bugg runt 1753, så jag inte kunde flytta enheter, öppna Diplomacy-rutan eller avsluta rundan.

\o/


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Inaktiv
Skrivet av Ghostknight:

14 gratis och sedan ytterligare 14 betalningsenheter, alltså.

Här är de 14 extra enheter man kan köpa som DLC:
http://store.steampowered.com/app/10604/
Pris: €2,5

* Hungarian Grenadiers (Austria)
* Horse Guards (Britain)
* Swiss Guards (France)
* Blue Guards (United Provinces)
* Gardes du Corps (United Provinces)
* Guard Grenadiers (Poland-Lithuania)
* 2nd Hussars (Prussia)
* Bosniaks (Prussia)
* Frei-Korps (Prussia)
* Gardes à cheval (Russia)
* Siemenovski Foot Guards (Russia)
* Walloon Guards (Spain)
* Legion of the United States (United States)
* US Marines (United States)

Bra pris för DLC tycker jag, det är när DLC med liknande innehåll kryper upp mot 100:- det börjar bli blodsugning.

Så 28 extra enheter om man köper DLC:n, trevligt med variation faktiskt.

1
Skriv svar