Steve Ballmer: Ny Xbox 360 nästa år

Robot
Steve Ballmer: Ny Xbox 360 nästa år
KoP
Medlem
Steve Ballmer: Ny Xbox 360 nästa år

Det här låter flummigt. Varför utannonserades detta aldrig på E3? Eller fick dom ett plötsligt infall?

Medlem

har varit på tapeten ett tag att dom skulle komma med en ny.

Medlem

Jaha okej, en konsol med bara Natal? Nästa Wii?
Eller får man välja om man vill använda Natal eller inte?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

alltså det är n 360 med natal inbyggt, men om man kan köpa Natal separt så gör jag det...

Medlem

Jag tror som rickzzorr, samma Xbox som tidigare, men säljs med Nathal istället för handkontroll...

Medlem

Nä gud förbannat inge sånt här röra på sig och vifta hit och dit svammel. Räcker det inte med Wii? Måste Sony och Microsoft också hoppa på den där skiten.

Medlem
Skrivet av Jühan:

Nä gud förbannat inge sånt här röra på sig och vifta hit och dit svammel. Räcker det inte med Wii? Måste Sony och Microsoft också hoppa på den där skiten.

Jo det är lite illavarslande detta, är också rädd att MS och Sony blir Wii kopior, jag är nog inte den ende som tröttnade på Wii rätt så fort och inte har nån lust att sitta som ett dampbarn när man lirar spel.

Man har ju haft 360 sedan starten men sålt 360n för nån månad sen och kör numera enbart ps3,
så om 360 blir för mycke Wii skit då skaffar man ingen 360 igen.

Medlem

Det lär ju vara en Xbox 360 med Natal inbyggt, ny design +handkontroll. Dom lär ju inte släppa en konsol utan handkontroll, hur "coolt" Natal än är.

Medlem

Inbyggd Blu-ray mån tro?

Medlem

ja inte så dumt för dom, dvd lär inte hålla så länge.

Medlem

Detta känns ju lagom onödigt. Dom gör väl så här enbart för att få sålt några extra konsoller skulle jag tro, om man kan köpa Natal separat alltså. Annars finns det ju ett syfte med att släppa en ny version av 360'n trots att dom sagt att Natal skall fungera till befintliga 360.
Så länge man kan välja hur man spelar sina spel med Natal eller en kontroll så är jag inte orolig.
Det jag däreot är orolig över är att framtiden för konsoller kommer vara enbart någon form utav motion sensor. Undergången för konsoller och folk flyr till PC istället?
Antagligen inte men jag vill då INTE vifta mig fördärvad vare sig med kroppsdelar eller med en kontroll i handen.

Det var bättre förr...

Edit: Angående Blu-ray så borde det ligga i deras största intresse att få i en sådan i xboxen. Så vitt jag vet så är det just Blu-ray som stoppar kopieringen på PS3an. Frågan är dock om dom hoppar på det tåget igen trorts att Blu-ray är ett framtidssäkert format till skillnad emot HDDVD.

Men skall dom släppa en med inbyggd måste dom släppa en separat för annars lär dom inte få många spel sålda på Blu-ray skivor.

Medlem
Medlem
Skrivet av reVVe:

Inbyggd Blu-ray mån tro?

Är det så lyckat egentligen ?
Det lär höja priset med säkert 1000 kr .

Och börja släppa spel på blu ray 4 år efter 360 släppts lär inte bli så populärt med alla som har vanliga 360s som isåfall måste köpa ny maskin när dom redan har en.

och slänga in blu ray i 360 för att enbart kunna köra blu ray film är lite onödigt med tanke på prishöjningen ?

Och så ska ju Natal in också vilket lär höja priset med ytterligare cirka 500 kr.

Dom enda som blir glada då är förmodligen Nintendo eftsom då både 360 och ps3 kostar cirka 4000, och då kan Nintendo fortsätta med sitt 2000 kronors pris som dom haft nu i 2 år på sin maskin.

Medlem

Känns som att konsol-generationerna blir kortare och kortare, eller ja, om man nu kommer räkna det här som en "ny" konsol eller som en DS Lite/DSi-variant. Jag tycker folket på MS kan coola sig lite och börja studera lite mer ingående varför Nintendo har största marknadsdelen, för jag säger såhär; rörelsesensorer är bara chokladbitarna i kakan, inte hela rubbet.


signatur
Medlem

Hans uttalande dementerades av både Microsofts ledning och han själv för ett par dagar sen...

http://nukem.se/360/microsoft-slapper-en-ny-konsoll-eller-int...

Medlem

Hursomhelst så är nästa år ett spännande år, och är inte förvånad om fler överaskningar dyker upp.

Medlem

Vafan är natals funktioner??

Inaktiv

Natals funktioner är samma som 90 tals barnprogrammet Kannan för femte klassare.

Sök på youtube får du se.

Medlem

En biverkan det här med allt viftande och hoppande lär vara att grannar i typ lägenheten under lär vara mäktigt irriterade av dessa jönsar som studsar runt i våningen över.

Medlem

Det blir ingen ny 360 utan e 360 med NATAL inbyggt i hårdvaran! Man kan köpa Natla som den roliga kameran på E3, någon prestanda skillnad blir det nog ej! En premiun ligger idag på 2500 kr så med natal inbyggt så kanske det landar på 3200 kr iställe... dock så kommer MS att sälja vanlig premium (elite och arcade oxå ) och de med Natal Inbyggt eller så blir det
Xbox 360 Arcade
Xbox 360 Premium
Xbox 360 Elite
XBox 360 Natal Arcade/Premium/Elite

Medlem
Skrivet av KoP:

Det här låter flummigt. Varför utannonserades detta aldrig på E3? Eller fick dom ett plötsligt infall?

Det fanns på E3


signatur

/ 8Bit Crew :)

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av reVVe:

Inbyggd Blu-ray mån tro?

Är det så lyckat egentligen ?
Det lär höja priset med säkert 1000 kr .

Och börja släppa spel på blu ray 4 år efter 360 släppts lär inte bli så populärt med alla som har vanliga 360s som isåfall måste köpa ny maskin när dom redan har en.

och slänga in blu ray i 360 för att enbart kunna köra blu ray film är lite onödigt med tanke på prishöjningen ?

Och så ska ju Natal in också vilket lär höja priset med ytterligare cirka 500 kr.

Dom enda som blir glada då är förmodligen Nintendo eftsom då både 360 och ps3 kostar cirka 4000, och då kan Nintendo fortsätta med sitt 2000 kronors pris som dom haft nu i 2 år på sin maskin.

Alltså MS vill nog inne höja sig så att det ska vara mer värt att köpa en PS3 än en Xbox 360.... PS kostar inte Wii 2700 kr ? eller det kanske för ett år sedan.

Nästa Gen. blir nog om minimum 2-3 år... Ny teknik måste utvecklas så att man kan göra det värt att lansera en konsol...

Inaktiv
Skrivet av reVVe:

Inbyggd Blu-ray mån tro?

Det är Blu-Ray som gör PS3 så dyr.
Ifall XBox skulle få det så skulle försäljningen MINST halvera:|

Medlem
Skrivet av Biffenstek:
Skrivet av reVVe:

Inbyggd Blu-ray mån tro?

Det är Blu-Ray som gör PS3 så dyr.
Ifall XBox skulle få det så skulle försäljningen MINST halvera:|

Samtidigt kan inte nästa Xbox ha HD DVD.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Iofs så skulle det kanske ändå vara en bra ide att åtminstone en 360 har blu ray, med tanke på att folk som vill ha en spelkonsol och blu ray spelare då kan välja mellan ps3 och 360.

KoP
Medlem
Skrivet av reVVe:

Inbyggd Blu-ray mån tro?

Det tror jag inte.. är ju i princip bara en 360 med inbyggd Natal. Och även om dom skulle släppa den med blu-ray så lär dom ju inte släppa spelen på blu-ray pga för liten install base. Möjligtvis till Xbox 720.

Medlem

15 November 2001
22 November 2005
29 November 2010

Aha!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Om en ny XBox skall komma bör dom ha utannpserat det på E3. Jag är lite skeptisk... Men man kan alltid hoppas!

Medlem
Skrivet av KillenMedStil:

Om en ny XBox skall komma bör dom ha utannpserat det på E3. Jag är lite skeptisk... Men man kan alltid hoppas!

Dom kommer kanske utannonsera det nästa E3.
"Oh, hi! Uh.. We'll be like.. uh.. Releasing a new console in November. No old games will be compatible. Bye!"


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar