Windows startar inte...

Jee
Medlem
Windows startar inte...

Jag startar datorn, Windows laddas men när jag kommer till "Välkommen" så stannar den där ganska länge sen är det som att datorn tappar kontakten med skärmen.

När detta hände första gången så stängde jag av datorn sen elen och väntade tills lampan på nätaggregatet slocknade. Sen satte jag igång elen igen då startade datorn utan att man tryckte på knappen på datorn.

Jag var inte tvungen att göra detta varje gång. Ibland fungerade det direkt. Nu fungerar det inte överhuvudtaget. Kommer fram till "Välkommen" skärmen men inte längre.

Någon som har lösningen?

Har Windows Xp sp2 multimedia edition eller något sådant. (Har två skärmar i kopplade men använder bara en.)


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Låter som om du har satt en upplösning som skärmen inte klarar av. Kolla andra skärmen och se till så att den sitter i ordentligt, annars kanske datorn försöker skicka hela bilden till en skärm.

Jee
Medlem

Alltså jag har ju kört med bara en skärm hela tiden och ibland ändrat till DualView. Men jag har alltid ändrat tillbaka det när jag stänger av datorn.
Aja ska se om jag kommer in i felsäkert läge och kan ändra upplösningen.

Edit: Väntade i någon timme och nu funkade det som vanligt. Men det kommer nog hända igen. :\


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Jag hade samma problem när jag installerade drivrutiner, men jag har 2 skärmar (tv + dator). Så min datorskärm dog när windows skulle starta, men funkade perfekt på min tv-skärm

så det gick lätt för mig att ändra huvudskärm...


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

1
Skriv svar