America's Army-teamet lägger ner vapnen

Robot
Medlem
America's Army-teamet lägger ner vapnen

Med tanke på spelets nuvarande tillstånd, är jag faktiskt inte förvånad. Det må vara gratis, men eftersom detta ska vara en digital Propaganda maskin tvivlar jag på att Militären är speciellt nöjd.

Medlem

Knappast har spelen alls något större fel men propaganda bör väl vara så effektivt som möjligt. (KRIG = AWESOME)

Medlem
Medlem

Men kan man fortfarande spela spelet eller är deras servrar nere också ?
när jag lirar training kan jag bara köra en bit av kursen sen går det över till rifle range direkt utan att det noteras att jag klarat första kursen...


signatur

treat others as you want them to treat you

Medlem

AA3 är nog ett av de buggigaste spelet jag någonsin spelat. Det hänger ju sig hela tiden. Ibland lyckas man komma in på ett spel efter 10 försök. Men oftast slutar spelet fungera. Samma sak med träningsuppdragen.
Det verkar ju som om de har släppt en alpha istället för en färdig version. Inte konstigt att man lägger ner då. Fattar inte hur man tänker när man släpper ett spel med så många problem.

Medlem
Citat:

I worked as a Dev at AA Emeryville for the last year and a half and I hope I can appeal to your rationality and common sense. I would like you to imagine trying to build a game with an impossible deadline, steadily declining workforce (via firings), A hiring freeze, constantly being fed misinformation, having the "higher ups" completely ignore your weekly plea for either A) more time, or B) more manpower, working a ton of unpaid overtime, pouring your heart and soul into a misadventure only to have the uniformed community scoff at you for uncontrollable variables..... RIGHT when you've just lost your job.

There are problems with the release beyond the devs control. In fact, the bureaucracy is so convoluted that you can't even begin to imagine the breadth and scope of B.S. the devs had to deal with daily. in short, imagine being the subcontractor of a subcontractor of a contractor to the government. Sure Millions of dollars may have been poured into this project, but how much do you think made it to the actual DEV team, the people MAKING the game, after it was filtered by the bureaucracy?

I realize if you are a gamer, you rightly expect a game to work. period. But I would ask that you imagine for a second that you actually DON'T understand what it takes to make this particular game, and you really don't understand the many obstacles that were placed in front of the Devs... in nerdy terms: A Kobiyashi maru.

What I would like you to understand is that the Devs did everything they could, worked a TON of unpaid overtime, put their time and passion into an un-winnable situation, and were effectively stabbed in the back. Many of these guys are my close friends, they have family to take care of, and overpriced rent to deal with. They just came off busting their butts for months, to be let go, without warning. Perhaps a little empathy is in order here.

Almost every multiplayer online game has problems upon release. These problems become exaggerated when a development team is kept in constant turmoil and paranoia via misinformation and a high rate of employee turnover. When the people you trust around you are being let go, it becomes difficult to emotionally invest yourself in the titanic sinking ship. Nonetheless, I can tell you the Devs STILL pushed themselves as hard as they could.

Furthermore, the problem with the game at this point, has everything to do with the authentication servers being slammed, A.K.A not a controllable variable by the Devs. Sure there are bugs, they WERE being fixed, and now you'll be lucky to see any fixes in the near future.

For those of you who think Redstone arsenal will do a better job, well.... I won't have to tell you that you're sadly mistaken because you'll see for yourself.

I'm not sure why i've felt compelled to write this when I'm sure it will get deleted, or even scoffed at further, but I hoped to let the fans know that we tried as hard as we could and are very bummed to see the fruits of our labor shoved at gamers like a heaping pile of crap.

Det kanske får er att respektera utvecklarna lite mer...

Finns det något sätt att korta ner det så att det tar mindre plats?

Medlem
Skrivet av Insomniac:
Citat:

....

Det kanske får er att respektera utvecklarna lite mer...

Finns det något sätt att korta ner det så att det tar mindre plats?

Du kan korta ner det själv och länka till källan om man vill läsa resten själv. Att länka till källan när man citerar något/någon tillhör förövrigt god sed.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:
Skrivet av Insomniac:
Citat:

....

Det kanske får er att respektera utvecklarna lite mer...

Finns det något sätt att korta ner det så att det tar mindre plats?

Du kan korta ner det själv och länka till källan om man vill läsa resten själv. Att länka till källan när man citerar något/någon tillhör förövrigt god sed.

Då får jag ursäkta, men jag har ingen källa. Meddelandet blev borttaget från deras forum och jag hittade det på AA-delen på Steams forum.
Jag har alltså ingen länk.

Medlem

Tack för tipstack =).

Jag har själv lyckats spela lite, både multiplayer & training.

Om spelet tar lång tid att authenticate'a, ta upp konsolen (via ö knappen) och skriv disconnect.
Om eran "training" inte ser ut som att det har sparats, så gör det det ändå om ni klarar av den. Det tar bara lång tid att uppdatera.

För övrigt är multiplayer riktigt kul när man väl kommer in på en server, mestadels brukar servrarna kicka ur mig när jag försöker joina, eller så är dem buggade. Om dem nu inte funkar dvs.

Medlem

Att man kan förstöra ett bra spel med en underbar spelkänsla är för mig en gåta. Om ett spel är från 2002 borde ju ett spel från 2009 va så pass mycket bättre. Nää nu blir det ARMA II så fort det släpps.

Medlem

Jag har försökt att hosta en Lan server (läste det via steam forumen att man kan hosta lan, så laggar inte folk /disconnectas)

Iaf. Ta upp konsolen via ö knappen (det är så för mig) och skriv open 83.227.76.236

Testa ifall det funkar Dock så kommer jag inte ha så mkt koll på servern, jag ska nämligen ut i helgen. Men försök gärna, fast lämna INTE ut IP:et på nåt annat ställe än FZ. Vill inte ha amerikaner som kommer och laggar.

Om nu servern funkar, så är det bridge med activated objective på IP 83.227.76.236
Servern är hostad hemma hos mig med mitt bredband - 100/10Mbit.

Jag vet inte om det funkar för er, min kompis krashar hela tiden när han försöker joina servrar, men försök gärna!

EDIT: Om ni blir tillbaka skickade till main menu, så är det för att 1: Servern är full, 2: Servern är nere, 3: En annan random bugg.

EDIT 2: VIKTIGT, SKAPA EN NY SOLDAT INNAN NI GÅR IN PÅ SERVERN, ANNARS FRYSER DET SIG BARA (än så länge)

Medlem

Jag hade för mig att ArmA 2 skulle släppas idag. men jag hittar inte spelet på webhallen... släpps det inte i Sverige? ;O Pricerunner ger inga resultat.

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Jag hade för mig att ArmA 2 skulle släppas idag. men jag hittar inte spelet på webhallen... släpps det inte i Sverige? ;O Pricerunner ger inga resultat.

Använd Prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=372316

Medlem

Vafan...är onlinedelen helt nerstängd då?


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Slaxor:

Knappast har spelen alls något större fel men propaganda bör väl vara så effektivt som möjligt. (KRIG = AWESOME)

Nej, krig är INTE awesome.

Tänk på England under WWI, WWII
Gå till skyddsrum VARJE DAG!
Flera gånger under dagen riskeras att dö.

Eller Mellan-östern, africa.
Där är det slaveri.
Så jag tycker inte att krig är awesome, jag tror inte heller att du skulle tycka så ifall Sverige skulle hamna i krig.

:down::down::down: För krig.

EDIT: ROFLMAO, Man kan ju fortfarande köpa det.
Bara vänta lite.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:
Skrivet av LeeWander:

Jag hade för mig att ArmA 2 skulle släppas idag. men jag hittar inte spelet på webhallen... släpps det inte i Sverige? ;O Pricerunner ger inga resultat.

Använd Prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=372316

Till vilken nytta då? Inte en enda återförsäljare har spelet i lager.

Medlem
Skrivet av Insomniac:

Då får jag ursäkta, men jag har ingen källa. Meddelandet blev borttaget från deras forum och jag hittade det på AA-delen på Steams forum. Jag har alltså ingen länk.

Jag misstänkte att den skulle plockas bort fort, men en länk till Steams AA avdelning går också bra.

- http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=103884...
- http://www.aao30.com/?p=639

Medlem

Hahaha äntligen! Ettan vad väl så där ... sen gick det bara utför, spelade 3an i 10 minuter igår, fy vad värdelöst, är så extremt töntigt med allt arméskrik med, bring back the hippies!


signatur

Jag äger.

Medlem
Skrivet av ROFLMAO:
Skrivet av GarfieldPower:
Skrivet av LeeWander:

Jag hade för mig att ArmA 2 skulle släppas idag. men jag hittar inte spelet på webhallen... släpps det inte i Sverige? ;O Pricerunner ger inga resultat.

Använd Prisjakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=372316

Till vilken nytta då? Inte en enda återförsäljare har spelet i lager.

Du kan ju satsa på Stea, verisnen också

Inaktiv

Haha.. Mhmm... Jaa...

Medlem
Skrivet av Biffenstek:
Skrivet av Slaxor:

Knappast har spelen alls något större fel men propaganda bör väl vara så effektivt som möjligt. (KRIG = AWESOME)

Nej, krig är INTE awesome.

Tänk på England under WWI, WWII
Gå till skyddsrum VARJE DAG!
Flera gånger under dagen riskeras att dö.

Eller Mellan-östern, africa.
Där är det slaveri.
Så jag tycker inte att krig är awesome, jag tror inte heller att du skulle tycka så ifall Sverige skulle hamna i krig.

:down::down::down: För krig.

EDIT: ROFLMAO, Man kan ju fortfarande köpa det.
Bara vänta lite.

Fail.

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Biffenstek:
Skrivet av Slaxor:

Knappast har spelen alls något större fel men propaganda bör väl vara så effektivt som möjligt. (KRIG = AWESOME)

Nej, krig är INTE awesome.

Tänk på England under WWI, WWII
Gå till skyddsrum VARJE DAG!
Flera gånger under dagen riskeras att dö.

Eller Mellan-östern, africa.
Där är det slaveri.
Så jag tycker inte att krig är awesome, jag tror inte heller att du skulle tycka så ifall Sverige skulle hamna i krig.

:down::down::down: För krig.

EDIT: ROFLMAO, Man kan ju fortfarande köpa det.
Bara vänta lite.

Fail.

+1

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Biffenstek:
Skrivet av Slaxor:

Knappast har spelen alls något större fel men propaganda bör väl vara så effektivt som möjligt. (KRIG = AWESOME)

Nej, krig är INTE awesome.

Tänk på England under WWI, WWII
Gå till skyddsrum VARJE DAG!
Flera gånger under dagen riskeras att dö.

Eller Mellan-östern, africa.
Där är det slaveri.
Så jag tycker inte att krig är awesome, jag tror inte heller att du skulle tycka så ifall Sverige skulle hamna i krig.

:down::down::down: För krig.

EDIT: ROFLMAO, Man kan ju fortfarande köpa det.
Bara vänta lite.

Fail.

+1

+1

Medlem

Kan dem inte lägga ner Usa's arme irl istället

Medlem

Hehe precis


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sjukt mycket kloka inlägg här....

1
Skriv svar