VLC Player (artifacts) "fixat"

Medlem
VLC Player (artifacts) "fixat"

Okej, så det här är andra gången som man försöker bli vän med VLC player men det vill sig inte.
På bilden nedan kan ni se en jämförelse mellan vad WMP visar och VLC. Min gissning är att VLC använder någon annan codec för att spela upp filmerna...typ?
Någon kanske nu undrar varför jag inte rent av sk*ter i VLC då. Jo det är såhär att WMP är en hemsk sak det med. Seg som in i skogen och..ja.

Såå.... Går det att hitta på något med VLC eller bör jag leta efter ett annat filmprogram.

Tack på förhand

imageshack bild

edit:
Använder ffdshow codecpack och lite annat som installerats tidigare (ac3, xvid, divx m.m. har jag för mig). Ah f*n vad mycket man måste hålla reda på för att kunna se på en film....
Lägg på quicktime, realplayer meh...

edit: Vill tacka nj för att på FZ tidigare ha rekommenderat Zoom player. Phett! Har både flyt i film och ljud!
Tack

Hela tråden var onödigt alltså...

Hejdå VLC! Hejdå WMP!

Inaktiv

För att använda VLC i Vista:

Inställningar-->Video-->Utmatningsmoduler-->Kryssa i rutan Avancerade alternativ--> Testa vilken som fungerar bäst.


signatur

War never changes.

Medlem

Vet inte om det var riktat till mig eller som hjälp till andra med liknande problem i Vista.
Tack ändå, men jag kör med XP fortfarande... du vet.. det där jättegamla OS'et

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Vet inte om det var riktat till mig eller som hjälp till andra med liknande problem i Vista.
Tack ändå, men jag kör med XP fortfarande... du vet.. det där jättegamla OS'et

Regel 1;

Installera aldrig codec packs. VLC skulle fungerat utmärkt utan dom.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Okej, skall avinstallera alla codecs och se om det hjälper.

VLC here I come again! (men bara av ren nyfikenhet för Zoom player kommer aldrig att försvinna från min burk hehe )

Tack för tipset

Medlem

Okeeej. Alla codecs avinstallerade. Körde en registry cleaner och tog även bort rätt många saker ur registret manuellt som hade med dessa codecs att göra. Avinstallerade också zoom player.

Nystartad dator: VLC installeras, omstart, Unreal III filmen körs igång. VLC player stänger ner sig själv utan någon anledning. Okej testar igen... pinnen på timelinen rusar iväg, ljudet hackar, kass pixlig bild vart 5-6:e sekund.
Testar zaphirens tips. Ingen förbättring... snarare försämring då spelaren i vissa fall kraschar.

---
Installerar Zoom Player igen (inga nya codecs installeras med "install center").
Unreal III filmen går igång. Inga problem alls.

1
Skriv svar