iTunes-strul med skrivskydd!

Medlem
iTunes-strul med skrivskydd!

god kväll/dag/whatever

jag är topp tunnor rasande, då jag försöker att ta bort allt som ligger på min ipod nano, men det går inte o ta bort nåt i iTunes, det är sådär härligt grått som windows gör allt, för att förtydliga att man inte kan göra ett skit åt det, plus att nere där det står hur mkt jag har använt/ledigt är det en lås-symbol bredvid, som jag utgår från betyder att skrivskydd/kopieringsskydd e på.

till saken: jag bad min polare o fixa med o lägga in musiken på min nano, då min dator va.... ur funktion när jag köpte mp3'n :$

visst, allt e fine, men killen lägger inte in nån av den musiken som jag har gett honom, utan bara en massa som jag inte skulle få för mig o lyssna på ens under pistolhot.

Nu undrar jag om det är någon snäll fZ:are som vet hur man gör för att ta bort "låset" (kopieringsskyddet?)

För att lura mp3spelaren tänkte jag att jag provar att ladda in min brorsas spellista i den, för att på så sätt bli av med låset, men nu har jag till min fasa min brors musik, som om möjligt är ytterligare lite sämre än det som redan låg på den, men skrivskyddet/whatever kvarstår!

snälla bullen, hjälp mig!

Filip, 23 jordsnurr

Medlem

Nu var det visserligen ett tag sedan jag använde iTunes senast.. men om du går in i iPod options ska det finnas ett val där så du får full kontroll över vad som skrivs in på iPoden. Altså, du måste kryssa för alla låtar i din lista du villl ha på iPoden och du kan även dra låtar från nån map rakt ner i ipodens spellista. Nu är jag inte hundrabergis, men om du har aktiverat detta så tror jag att du kan deletea låtar.
Sen är jag också ganska säker på att man ska kunna formatera om ipodfan, hur du gör det står säkert i manualen. Jag har personligen aldrig haft användning för det.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

nej tyvärr så hittar jag det inte i manualen, hittar bara reset och det har jag redan gjort ett par gånger, låtjävlarna är kvar och det är även skrivskyddet..

med ipod options, menar du i menyn på själva ipoden, eller i iTunes?

för dåligt att det inte finns nån supportmail klart och tydligt utskriven på apples hemsida/applestore.se för såna här frågor. Palla ringa till dem för en sån här sak o hamna i telefonkö =(
aja, tack för svaret

Medlem

ipod options i itunes, ja.
Hade en helt djävulsk otur med ipod supporten i eftermiddags, min ipod är paj fyi, ringer och bollas runt ett tag men får efter nästan 30 minuters snack rätt och snubben sitter och pillar med reparationsinformationen som behövs och så BAM! Tar minuterna på mobilfan slut, helt sanslöst nog så funkade det inte att fylla på och klockan var 4 mins i 6 då de stänger 6 hade jag inte tid att sno någon annans tele. Jävla osis.
på tal om ipods


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Installera t ex mediamonkey och testa med det istället. Det är fritt från idiotiska spärrar ala itunes.

1
Skriv svar