Norton problem! (fixat)

Medlem
Norton problem! (fixat)

har norton antivirus 2004 med Norton internet security som jag fick med när jag köpte datorn.

prenumeration gick ut för 2-3 år sen, men jag hade aldrig orken/brydde mej inte om att ta bort programet för jag använde några gratis program istället som brandväg och antivirus.

Senare när jag tänkte ta bort programet, så hände nåt fel att det inte gick att avinstallera båda programen, detta var för ett tag sen så jag kommer inte exakt ihåg vad det stod för fel,
men ialf så dum som jag är ibland så tänkte jag radera allt för hand, alltså bara raddera mapparna, VILKET var väldigt dumt gjort

en del av sakerna i mapparna finns kvar, och går ej att ta bort, plus att programmen fortfarande finns kvar, OCH nu har detta bara förvärrat situationen, norton security har sin jädra brandväg aktiv hela tiden, endå om jag stänger av programet så är den aktiv, och jag har testat ta bort det från registret samt stänga av proccesen som körs av detta program, men brandvägen är fortf igång och blockerar alla mina program som kräver internet exempel MSN och så kan jag inte heller spela några spel på internet

Har försökt det mesta, och jag kan inte avinstallera programet alls genom kontrolpanelen

okey nu blev det kanske lite för mkt text!

men någon som vet hur jag ska fixa detta problem? enda lösningen jag kan tänka mej är väl att formatera om datorn så alla programen försvinner, men skulle vara jäkligt synd för jag kommer förlora en massa program och filer

kanske det finns något program därute som kan fixa det här?

skulle uppskatta lite hjälp och säg till om det är något jag måste förklara för att kunna hjälpas

nj
Medlem

Har för mig Symantec tillhandahållit något program för avinstallation av deras diverse Norton-paket, dock så är frågan om det kan hjälpa dig när du varit på och tagit bort saker och ting för hand.

Ett förslag är väl att du startar upp datorn i felsäkert läge och försöker få bort resten, samt kör något program som kan hjälpa till att rensa bort resterna från Windows register. En riktig fullösning som kan hjälpa, men även kan paja Windows med lite otur.

Ett annat förslag är att du väljer att installera om Windows utan att formatera hårddisken. Iaf med Windows XP så vill jag minnas att installationen tar bort den gamla Windows-katalogen (förutsatt att man väljer att installera på samma hårddisk/partition som Windows tidigare var installerad på) så inga gamla filer finns kvar i själva Windows-katalogen, däremot allt annat som ligger på hårddisken/partitionen (tex Documents & Settings-katalogen där all din användardata finns sparad, Program-katalogen, etc) finns kvar. Har själv installerat om på det sättet för att kunna rädda filer när Windows totalkraschade för mig och jag inte kunde starta den gamla installationen.

Medlem

Tack för svaret! testade med att rensa lite i registret nåt som jag smått ångrat nu hehe:P råka paja nåt men tror icke det blev så farligt, nåt program som jag knappt använder som inte funkar längre, aja! det var ett väldigt jobb med att rensa regen, för jag förståd knappt någonting hehe, men det gjorde så jag kunde radera resterna av norton mapparna, trodde det skulle fixa det, men icke, letade runt lite efter denna avinstallation, konstigt nog kunde jag inte hitta den på sidan, men fanns på nån annan sida så drog ner den direkt, och woila! fixade problemet,

önska bara jag hade kört avinstallations programmet innan jag började radera runt i reget hehe.

fast konstigt nog så står det att norton internet security(brandvägen) fortfarande är igång i säkerhets centrumet, fast programmet knappast finns kvar och är ej igång, men aja det gör inget

1
Skriv svar