Spana in Mortal Online

Robot
Medlem
Spana in Mortal Online

Det ska bli intressant att se om dom lyckas

Medlem

Verkar ju fett detta liret!!

Medlem

Ser mycket trevligt ut och de verkar ha många bra features. Pre-order börjar 29 juni och då får man en garanterad plats i betan som beräknas pågå till Q4.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Kan ju hoppas på att dom lyckas med vad Darkfall misslyckades med, men jag tvivlar på det.

Inaktiv

Hrm, trodde att det skulle vara en ny film från Mortal Online...
Aja, det ser i alla fall bra ut och jag hoppas att det blir det också.

Medlem

Animationerna i förstapersonsvyn är ju onekligen sköna, fast ser man striderna i tredje person ser det ju fördjävligt ut.

Medlem
Skrivet av Wingu:

Animationerna i förstapersonsvyn är ju onekligen sköna, fast ser man striderna i tredje person ser det ju fördjävligt ut.

Man kommer inte spela i tredjeperson, utan first person all the way.

Medlem
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Wingu:

Animationerna i förstapersonsvyn är ju onekligen sköna, fast ser man striderna i tredje person ser det ju fördjävligt ut.

Man kommer inte spela i tredjeperson, utan first person all the way.

Dock ser man alla andra, och då ser det ju inte för vackert ut när man slåss. Skate:ar runt lite!

Medlem

Har alltid velat spela Oblivion Online!

Ingen aning om hur det kommer att bli, men det ser mycket intressantare ut än dom flesta andra online rollspelen...

Medlem

Det här har jag haft mina ögon på ett tag ,verkar sjukt fett. Och förhoppningsvis är det utmanande nog för att alla p12 ska hålla sig borta.

Medlem

Ja striderna ser ju onekligen ut exakt som i ett Elder Scrolls spel och omgivningen luktar ju Oblivion, varför måste alla spelutvecklar syssla med mmo-spel? Har ingen läst ekonomi och insett att de lägger ner några års utveckling på en produkt som har en genomsnittlig livslängd (om den inte är gratis just nu typ) på 6 månader? Svenskar har inte på mmo-marknaden att göra!


signatur
Medlem
Skrivet av Charstone:
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Wingu:

Animationerna i förstapersonsvyn är ju onekligen sköna, fast ser man striderna i tredje person ser det ju fördjävligt ut.

Man kommer inte spela i tredjeperson, utan first person all the way.

Dock ser man alla andra, och då ser det ju inte för vackert ut när man slåss. Skate:ar runt lite!

Tänk på att det är beta footage, animationer är inte det man polarerar i första hand

Medlem

anorlunda det är det allefall, ska bli kul se hur det blir när det är färdigt ser fram emot det: )


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Glöm inte ladda hem powerpoint presentationen från deras hemsidan.. Väldigt mycket matnyttigt där.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Charstone:
Skrivet av lifeisaloop:
Skrivet av Wingu:

Animationerna i förstapersonsvyn är ju onekligen sköna, fast ser man striderna i tredje person ser det ju fördjävligt ut.

Man kommer inte spela i tredjeperson, utan first person all the way.

Dock ser man alla andra, och då ser det ju inte för vackert ut när man slåss. Skate:ar runt lite!

Tänk på att det är beta footage, animationer är inte det man polarerar i första hand

Så sant, så sant. Jag hoppas jag kommer bevisas fel och att animationerna kommer bli riktigt fina. Om inte i slutet av betan så i release builden!

För övrigt tycker jag det är kul med en utvecklare som vågar göra något nytt (eller, ny/gammalt, tror dem har en del från Ultima Online?). Håller tummarna att det är bra och kul och att det inte segt och tråkigt!

Medlem

Har följt det här ett tag nu och längtar som fain tills den 29e, limited edition hell yeah

Skrivet av lifeisaloop:

Glöm inte ladda hem powerpoint presentationen från deras hemsidan.. Väldigt mycket matnyttigt där.

Snabblänk till powerpoint presentationen http://www.mortalonline.com/files/presentation/MortalOnlinePr...


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Blev sugen på att lira Oblivion av någon anledning....
Kan nog bli grymt bara de fixar till animationerna.

Medlem

Är väldigt skeptiskt till det här spelet tyvärr. Från början kändes det som att det skulle bli allt man önskat men det känns inte riktigt så längre. Tydligen så ska det vara ospelbart i strid med så lite som 10 personer och även om det kanske inte är så optimerat just nu har jag ändå svårt att se hur det ska fungera. Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...

Medlem
Skrivet av Cane:

Är väldigt skeptiskt till det här spelet tyvärr. Från början kändes det som att det skulle bli allt man önskat men det känns inte riktigt så längre. Tydligen så ska det vara ospelbart i strid med så lite som 10 personer och även om det kanske inte är så optimerat just nu har jag ändå svårt att se hur det ska fungera. Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...

Drakfall Online?

Medlem

verkar hur coolt som helst!!

orkar inte att folk ska spela wow hela tiden

Medlem

Jag vet att det är en beta, men de får allt jobba lite på skuggorna innan release. Det är bara karaktärer som har skuggor och inte stillastående objekt, ser väldigt skumt ut...

Medlem

Om man vill jämföra spelet kan man beskriva det som en blandning av EVE, Ultima online och Oblivion. Kolla in deras sida för mer info det här spelet ser ut att bli sjukt bra.

Skrivet av Cane:

Sen att man tydligen snart ska kunna förboka spelet och betala hela summan i förväg låter skrämmande likt som ett visst annat spel...

Det är inte precis unikt att man betalar spelet i förväg när man gör det så fungerar det nästan alltid.

Skrivet av dalle:

Jag vet att det är en beta, men de får allt jobba lite på skuggorna innan release. Det är bara karaktärer som har skuggor och inte stillastående objekt, ser väldigt skumt ut...

Skuggor och ljus är bland det sista man gör om man använder UR3.

QRT
Medlem

Animationer, skuggor, shiny graffixZ! Fuck that. Jag hoppas dom håller vad dom lovar i spelväg. Och att det är optimerat, någorlunda buggfritt och roligt!

Medlem

om detta blir som de säger att det blir... WOW! CRAFTING SYSTEM MED SÅ HÄR MÅNGA OLIKA SORTERS VAPEN...

140, MILLION combinations.

Oh My God!

det är inte lite vapen...


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

Såg hyffsat snyggt utan redan i beta. Combatmässigt såg det för mycket ut som oblivion. Ser mer emot Mount&Blade multiplayer, den regerande meleekungen.

Medlem
Skrivet av Simitza:

om detta blir som de säger att det blir... WOW! CRAFTING SYSTEM MED SÅ HÄR MÅNGA OLIKA SORTERS VAPEN...

140, MILLION combinations.

Ej inräknat långdistans vapen som t.ex. pilbågar.

Medlem
Medlem

[http://www.mortalonline.com/files/presentation/MortalOnlinePr...] ladda ner deras powerpoint presentation den har mycket info.

Medlem

Gillar att det är ett självständigt hus som har gjort det här... Blev helt tagen av FP:n eftersom den är sjukt lik Mirror's Edge och följer hela tiden ögonen. Om dom bara kan fixa 3rd person animationerna lika bra som i alla fall ME så blir detta en stor succé bland hardcore spelare!

12
Skriv svar