GTA IV Trailer eftersnack

Youtube-proffs
GTA IV Trailer eftersnack

Så, vad tyckte ni?

Tänkte dra igång en tråd för att snacka lite om diverse visioner man har och så.

Det utspelar sig tydligt på slutet av 90talet eller början av 2000 tycker jag att det känns som.

Just nu däremto är jag för trött , men va tror ni? hur kommer spelet vara? stort?

Grafiken va iaf riktigt nice!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Känns som de har inriktat sig på en lite mer seriös linje. Både Vice City och San Andreas var ju rätt humoristiska medan den här delen känns mer mörk och seriös. Vilket jag tycker är väldigt bra, inte för att jag inte gillade Vice City eller San Andreas men ibland kändes de nästan lite för... "gulliga". Tror även att storyn kan bli väldigt intressant i den här delen. Vi får väl anta att man spelar som en ryss, och det finns nog en hel del att hämta från den ryska maffian och liknande grejer.

Ser väldigt lovande ut. En av tidernas bästa spelserier ser ut att bli ännu bättre. Hur ska man orka hålla sig tills i oktober?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tyckte att det såg riktigt lovande ut. Men trailern var lite för kort och tråkig..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Tyckte att det såg riktigt lovande ut. Men trailern var lite för kort och tråkig..

Vad hade du räknat med? Det är den första trailen, då kan man inte räkna med speciellt mycket. Tråkig? Tyckte den var helt ok. Var ju kanske inte så mycket action men man fick se en hel del olika miljöer, lite rolig reklam och så fick man ju höra lite av storyn.

Jag blev då i alla fall betydligt mer sugen på spelet efter att jag såg trailern.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

hoppas dock att det finns miljö utanför storstaden som i San Andreas.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

hoppas dock att det finns miljö utanför storstaden som i San Andreas.

De måste ju nästan ha med större ytor nu med tanke på att man var i Liberty City i 3:an. Vi kan ju tänka oss att skillnaden blir som den mellan GTA3/Vice City och San Andreas. Det var ju en rätt stor skillnad.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Trailern var över förväntan. Hade räknat med att den skulle vara i stil med filmerna som kom för att hypa PSP-spelen och dom sög. Denna däremot visade ju massor från spelet som verkade se rätt bra ut också. Hoppas att dom klämmer in mycket extragrejer som i San Andreas och i Saints Row.

Vore kul också om man kunde åka ut från staden på landet, dvs om staden är lika liten som de är i San Andreas. Men om Liberty City är grymt stor så räcker det.

Just ja, flygplan måste finnas också!
Det var bland det roligaste i San Andreas efter att ha spelat ut det. Glida runt i flygplan för att sedan kasta sig ut

Inaktiv

Liten å liten, om de har avbildat hela New York så kan det nog inte klassas som litet...

Medlem

Jag gillar hur djupt spelet ser ut. Mycket mer detaljer på byggnader ect inga fula texturer som tidigare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Var en bra teaser. Ser fram emot en riktig trailer längre fram. Tittar man noga så ser man att de behåller "bakgrundshumorn" som är så när och kär spelserien. Hade varit lite trist om det hela hade blivit allvarligare.

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Vi fick ju inte reda på så mycket, men det blir skönt att återvända till Liberty City

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Var en bra teaser. Ser fram emot en riktig trailer längre fram. Tittar man noga så ser man att de behåller "bakgrundshumorn" som är så när och kär spelserien. Hade varit lite trist om det hela hade blivit allvarligare.

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Vi fick ju inte reda på så mycket, men det blir skönt att återvända till Liberty City

Som jag skrev längre upp tycker jag det känns som att den här delen känns lite mer seriös än de tidigare... 2 titlarna i alla fall. Visst, de ser ut som det har med den typiska GTA-humorn men just Vice City och San Andreas var väldigt humoristiska enligt mig. Den här titlen känns lite mer "mörk", det är i alla fall vad jag uppfattade av trailern.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

var inte liberty city mer baserat på chicago än new york'?

Medlem
Skrivet av lave:

var inte liberty city mer baserat på chicago än new york'?

Nej, Libery City är baserat på New York.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Liberty City = New York
Vice City = Miami
Los Santos = Los Angeles
San Fiero = San Fransisco
Las Venturas = Las Vegas

Glömer jag någon?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Vilken stad är det i GTA 2?

Medlem

Förbannat bra grafik, och förbannat lovande. Jag vill ha mer information dock, någon som sett någon intervju eller preview någonstans?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Vilken stad är det i GTA 2?

GTA 2 utspelar sig i en nära framtid i en stad kallad Anywhere City. Vad jag vet så är den en helt påhittad, alltså inte baserad på någon verklig stad.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

trailern visa inte mycket av själva spelet tyckte jag bara att det var häftigt,pampigt och bra grafik....men på nått sätt känns det som om det k0ommer bli stor succé.

fue
Medlem
Skrivet av the wookiee:

Förbannat bra grafik, och förbannat lovande. Jag vill ha mer information dock, någon som sett någon intervju eller preview någonstans?

kommer nog komma inom någon månad eller så

Inaktiv
Skrivet av jocke_iv:

trailern visa inte mycket av själva spelet tyckte jag bara att det var häftigt,pampigt och bra grafik....men på nått sätt känns det som om det k0ommer bli stor succé.

håller med, har också på mig känslan att GTA IV kommer säljas bättre än resten av spelerna. (syftar på GTA serien då)


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

1
Skriv svar