Medlem
Tysta ner 360

Så jag tog och skaffade mig en 360 igår och körde igång den på kvällen. Det som slog mig vad att den låter som ett kärnvapenladdning när man kör ett spel (i detta fallet #Gears of War), några tips på hur man kan tysta ner den?

Vill inte förstöra garantin så klart. Har för mig att det kom ut en firmware-uppdatering som gjorde lite men jag har kanske fel?

Ska man bygga en liten låda med ljudisolering och sätta runt boxen kanske


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Hörde att det skulle komma en laddbar uppdatering som kommer att sänka varvet på fläkten. Men köp INTE någon "cooler-tillägg" till 360'n, den har förstört många andras konsol!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det som låter mest är att dvdläsaren går på fullvarv hela tiden då man spelar, något som kommer (iaf enligt ryktet) fixas i en framtida firmware.

Fläkten låter visserligen också men det verkar inte så troligt att dom kommer sänka varvtalet på den med tanke på överhettningsproblemen som en del har haft.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Du har nog rätt, men det var något de skulle sänka som låter för mycket iaf.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Det var som Zymac säger, de jobbar på en mjukvaralösning för att få ner dvdläsarljudnivån.

Medlem

Spela ett tag sen har du glömt bort ljudet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey
Skrivet av Night Hawk:

Spela ett tag sen har du glömt bort ljudet

Tycker det där beror mycket på vilket spel det är faktiskt... När jag tex spelade Gears of War så tänkte jag inte på det alltför mycket, men då kan jag också kräma på rejält med ljud... Däremot så störde jag mig något enormt då jag spelade F.E.A.R, där finns det ju många sekvenser då det ska vara helt tyst och då är det inte särskilt kul att höra 360n :/

Medlem

Hur tror du att det blir med Guitar Hero 2 då?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Hur tror du att det blir med Guitar Hero 2 då?

Iom att GH spelar musik (och det ska spelas högt) så är nog ljudet inga problem i det fallet. Här har det lösts genom att ställa 360n i ett annat rum.

Medlem

Trevligt! Får mitt GH2 på måndag Gahh


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

1
Skriv svar