Xbox 360 spel suger :(

Inaktiv
Xbox 360 spel suger :(

Har en xbox360 spel sedan 1 år tillbaka, har ca 10 spel, och är nöjd med 3 av dom. Tycker det är så få bra spel ute så det nästan är rent ut sagt löjligt. Allt som görs nu förtiden är FPS spel som borde förbjudas för konsol, dom ska spelas på PC. Varför finns det inga fightingspel? Finns typ DOA4 och Def Icon, på hur länge som helst, På gamla goda tiden kunde dom bjuda på Mortal Kombat, Street Fighter och allt vad det var, gud va sega spelutvecklarna är. Dom dom roliga fighting spelen som Fight Night har ett katastrofalt dåligt Karriärsläge vilket gör att jag inte ens kommer att bry mig om det spelet/ ja jag vet att det är gammalt. Finns inte en enda stor titel nu som inte är fps spel. LÖJLIGT!

*funderar på att sälja skiten*

Medlem

^-- Du vet att mortal kombat och street fighter går att köpa och spela på din 360 om du är så förälskad i dem. Dock är fighting spel ett döende släkte tackvare att de oftast inte säljer bra hos stora massan, folk tröttnar för snabbt på dom.

Mitt tips är att köpa en ps2 och skaffa Guiltygear,mortal combat, streetfigher samlingar och mycket mer till den.

"Finns inte en enda stor titel nu som inte är fps spel. LÖJLIGT! " Gears, dead rising, lost planet, viva pinata , kameo, oblivion, rainbow six, crackdown, saints row är bra titlar men inga av dom är FPS. Så tror du mer inbillar dig om att alla spel är First person shooters.

Medlem
Skrivet av DazGamer:

Har en xbox360 spel sedan 1 år tillbaka, har ca 10 spel, och är nöjd med 3 av dom. Tycker det är så få bra spel ute så det nästan är rent ut sagt löjligt. Allt som görs nu förtiden är FPS spel som borde förbjudas för konsol, dom ska spelas på PC. Varför finns det inga fightingspel? Finns typ DOA4 och Def Icon, på hur länge som helst, På gamla goda tiden kunde dom bjuda på Mortal Kombat, Street Fighter och allt vad det var, gud va sega spelutvecklarna är. Dom dom roliga fighting spelen som Fight Night har ett katastrofalt dåligt Karriärsläge vilket gör att jag inte ens kommer att bry mig om det spelet/ ja jag vet att det är gammalt. Finns inte en enda stor titel nu som inte är fps spel. LÖJLIGT!

*funderar på att sälja skiten*

Dagens mest osannolika inlägg!

Alltså, vad är det du snackar om? Finns en MASSA super spel till 360 nu och kommande!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Dagens mäst ogenomtänka inlägg!!!

Har det äns släppts något bra fighting spel detta år överhuvudtaget till någon plattform? Virtua fighter kom precis ut till PS3 och kommer snart till 360.

Tror du dessutom menar actionspel/shooters och inte FPS.
Sen att 360 kan tyckas ha en lite action betonad linje är väll inte helt felaktigt sagt men tycker det finns ganska mycket av varje endå och de har bla. enligt mig den bästa rollspels line-up´en av alla plattformar.

Inaktiv

Håller med om att utbudet varit lite halvkasst tidigare men nu börjar det verkligen släppa med massvis av kommande titlar. Forza 2, fable 2, blue dragon, resident evil 5, elveon, halo 3, gta4, osv...

Medlem

Guitar Hero 2! :heart:


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det är ju verkligen många stortitlar påväg nu speciellt det här året kommer en massa om det inte blir förseningar.

dock fightingspel vettefan, det känns som det är döende på nå sätt tyvärr, även fast det inte berör mig då jag inte är nått fan av fightingspel förutom om det är wrestling förståss


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Hmm

Alla dom där spelen, oblivion Rainbow blabla... dom är ju FPS. First person shooters, man ser allt från spelarens egna ögon. Visst spelen är påväg men jag talar om spelen som redan finns nu. Saknar ett riktigt fighting spel, inte doa. Utan där man ska kunna blocka slagen så det blir mer simulerat, något i stil med Fearless filmen fast på spel ;).

Aja det är väl lite väl mycket att önska, för dom orkar väl inte bry sig om sånna grejer utvecklarna, dom kör ju mest på säkra kort, döda döda spel osv "jättekul".
Grafiken kan man inte klaga på när det gäller Xbox 360, dock så kan jag inte hitta några bra spel alls som jag hade kunnat tänka mig att spela. Om ni så är emot vad jag säger så kan ni väl utan att vara förbannade lista några spel som man "måste verkligen ha"

Medlem

Här är alla "Fightings spel" som finns till 360'n.

PS. De flesta shooter spelen till 360 är TPS, faktiskt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Du får tänka på att det oftast tar c:a 1 år innan det börjar ploppa upp godbitar till en konsol eftersom det är vid ungefär den tidpunkten utvecklarna har börjat lärt sig hantera hårdvaran. Så har det i princip alltid varit när det gäller konsoler.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

ok men TPS är ju ännu värre, gillar spel som fable etc men ja du vet vad jag menar, TPS , FPS är grymma fast dom finns i överflöd! Vart finns Tex alla flygspel?

Inaktiv

Fight Night 3 hade jag gärna tagit men Karriärläget är ju rena skiten förstör hela spelet.

Medlem

Jag tror att de fokuserar mer på de mer populära genren. Såsom shooters, racing, sport, osv. osv.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Vegas är en third person shooter, likså gears, lost planet.
Oblivion är ett rollspel, first person rpg

Finns otaliga trådar här på formet om vilka spel till 360 man skall skaffa men vafan :

Gears of war
Rainbow Six Vegas
Lost planet
Crackdown
Dead rising
GRAW, GRAW 2
Viva pinata
Rockstar Table tennis
Test drive unlimited
Oblivion
Saints row
"Random" EA sportspel -07

och så två bra FPS:
Fear och CoD 3

Sen har du typ ett riktigt bra spel kommande varje månad hela året.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Vegas är en third person shooter, likså gears, lost planet.

Rainbow Six: Vegas, en TPS? Där har du väldigt fel. I Rainbow Six: Vegas ser du ur förstapersonsvy.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Gears of war <--- Orka inte med ännu ett fps, tps whatever
Rainbow Six Vegas <- samma här
Lost planet <- samma här
Crackdown <-- samma här
Dead rising <- har jag, rena skit spelet.
GRAW, GRAW 2 <- Ingen aning vad detta är.
Viva pinata <- Barnspel, kul att dom finns.
Rockstar Table tennis <- Funderar på att fixa.
Test drive unlimited <- Har jag, riktig "beroende känsla" när man väl kommer in i det spelet, dock tröttnat på, tummen upp för detta spel.
Oblivion <- Lirat på PC, suger som in i hel*ete på xbox360, skit låg fps, typ 30 gräns, går inte och spela.
Saints row <- Har jag, inte spelat mer än 20 min, tröttnade direkt föredrar GTA över denna "kopian"
"Random" EA sportspel -07 <-- Enda positiva med xboxen så här långt, har NBA, FIFA, NHL 07, grymma spel utmärkta.

Dock så återstår dom där JAG VILL HA SPELEN, lite som test drive var typ, ett spel man bara skulle ha. Och lätt blev beroende av. Flesta spelen får man inte samma känsla av.

Vill gärna se :

*Gran Turismo
*Virtua Fighter 5
*GTA

Skit samma egentligen vad det är för titel bara den är beroende framkallande och man verkligen fäster sig i. Ser inga sådana spel just nu alls och väntar i flera månader för ingen nytta.

Medlem
Skrivet av DazGamer:

GRAW, GRAW 2 <- Ingen aning vad detta är.

GRAW = Ghost Recon: Advanced Warfigher (TPS)

Skrivet av DazGamer:

Oblivion <- Lirat på PC, suger som in i hel*ete på xbox360, skit låg fps, typ 30 gräns, går inte och spela.

Oblivion suger på 360? Det enda som gör det sämre på 360 är att du inte har tillgång till moddar. Låg fps? Då måste det ha varit något fel på spelet du testade för det är bättre optimerat på 360 än vad det är på PC.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Nej gränsen för FPS går vid 3... Går och spela men jobbigt med så låg FPS. Den är strypt kolla upp det själv, googla Oblivion low fps xbox360 typ

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Dogge:

Vegas är en third person shooter, likså gears, lost planet.

Rainbow Six: Vegas, en TPS? Där har du väldigt fel. I Rainbow Six: Vegas ser du ur förstapersonsvy.

My bad, hade fått för mig att kameran var liknande den i gears.

Skrivet av DazGamer:

Vill gärna se :

*Gran Turismo
*Virtua Fighter 5
*GTA

Okej tycker är välldigt negativ, du bör se dig om efter att köpa en PS3 eller PS2 isf, om du inte gillar Gears, Lost planet eller Vegas liknande spel kanske 360 inte passar dig.
Gears är i min mening bland de bästa spelen jag spelat men gillar man inte shooters så fine.
För övrigt så kommer två av 3 av de titlar du vill se till 360, Gran Turismo kommer inte men Forza 2 tar jag hellre.
Dessutom om du gillar GTA så borde du tycka om Saints row och Crackdown både välldigt lovordade titlar och Crackdown är otroligt beroende framkallande.

Medlem
Skrivet av DazGamer:

Nej gränsen för FPS går vid 3... Går och spela men jobbigt med så låg FPS. Den är strypt kolla upp det själv, googla Oblivion low fps xbox360 typ

Vad yrar du om? Jag äger själv Oblivion till Xbox 360 och jag kan med egen erfarenhet säga att det flyter på betydligt bättre på boxen än på PC.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Dogge:

Vegas är en third person shooter, likså gears, lost planet.

Rainbow Six: Vegas, en TPS? Där har du väldigt fel. I Rainbow Six: Vegas ser du ur förstapersonsvy.

Halva spelet utspelar sig ju i TPS, eller använder du inte cover funktionen?

Inaktiv

mr.bear det är för att din PC SUGER!

En HighEnd PC slår xbox360 och PS3 när som helst var som helst, det är FAKTA!

Du kan inte jämnföra Atis och Nvidias kort som sitter i ps3 resp. xbox360 mot 8900 GTX tex, såklart inte!. PCn kommer alltid vara vassare. För den utvecklas hela tiden. Det är känt att Oblivion för XBox360 är en dålig portning, både grafiskt jämnfört med PC versionen och FPS är rena katastrofen, då den är LÅST till MAX 30 FPS!.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33849906

Här finns en länk.

Medlem

^-- Don't feed the troll anymore, keep walking.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Dogge:

Vegas är en third person shooter, likså gears, lost planet.

Rainbow Six: Vegas, en TPS? Där har du väldigt fel. I Rainbow Six: Vegas ser du ur förstapersonsvy.

Halva spelet utspelar sig ju i TPS, eller använder du inte cover funktionen?

Har bara prövat demot så jag ursäktar ifall jag har fel, men det klassas i alla fall som förstaperson på alla sidor jag har kollat på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Låter som du är less på spel i allmänthet, kanske borde ta en paus från spelandet.
tex du nämner att du vill ha GTA men gillar inte saits row eller tex crackdown, du nöjer dig bara med den absoluta kungen av genren.
det kan tom vara så att när GTA4 kommer så känner ud att det är lika tråkigt också pga du är less du bara tror att det kommer vara det som gör så att du känner spel är roligt igen.

Som sagt du kaske ska ta en paus istället, börja med nån riktigt sport eller annan form av träning, sen börja spela igen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av DazGamer:

mr.bear det är för att din PC SUGER!

En HighEnd PC slår xbox360 och PS3 när som helst var som helst, det är FAKTA!

Du kan inte jämnföra Atis och Nvidias kort som sitter i ps3 resp. xbox360 mot 8900 GTX tex, såklart inte!. PCn kommer alltid vara vassare. För den utvecklas hela tiden. Det är känt att Oblivion för XBox360 är en dålig portning, både grafiskt jämnfört med PC versionen och FPS är rena katastrofen, då den är LÅST till MAX 30 FPS!.

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33849906

Här finns en länk.

Min PC är inte den bästa, nej, men det är inte heller på den som jag har testat spelet. Då får tro vad du vill, länka till vilken sida som helst men jag kommer fortfarande inte ändra min åskit.

By the way... om något är en portning så är det PC-versionen då b.la. menyerna i spelet är helt anpassade till konsol.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

mr bear LOL!!!!!!!!!!!!!!!!

SÅKLART ATT XBOX Oblivion är en PORTNING FRÅN PC!

NEKAR DU TILL DETTA?.

Spelen är utvecklat för PC och därEFTER portat till xbox360 och PS3, ja det är en simpel portning varför tror du fpsen är så låg jämnfört med vad den borde vara JUST PGA DETTA!

Orkar inte diskutera om du inte ens kan erkänna att det är en portning vilket hela världen redan vet, men tydligen inte du.

Molotov, nej nej du missförstår mig helt o hållet. Tränar 24/7, och spelar sällan ;). Dock är jag less på att bra spel så j*vla sällan dyker upp.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Dogge:

Vegas är en third person shooter, likså gears, lost planet.

Rainbow Six: Vegas, en TPS? Där har du väldigt fel. I Rainbow Six: Vegas ser du ur förstapersonsvy.

Halva spelet utspelar sig ju i TPS, eller använder du inte cover funktionen?

Har bara prövat demot så jag ursäktar ifall jag har fel, men det klassas i alla fall som förstaperson på alla sidor jag har kollat på.

hehe lugnt, håller med dig att det är svår definierat

Medlem
Skrivet av DazGamer:

mr bear LOL!!!!!!!!!!!!!!!!

SÅKLART ATT XBOX Oblivion är en PORTNING FRÅN PC!

NEKAR DU TILL DETTA?.

Spelen är utvecklat för PC och därEFTER portat till xbox360 och PS3, ja det är en simpel portning varför tror du fpsen är så låg jämnfört med vad den borde vara JUST PGA DETTA!

Orkar inte diskutera om du inte ens kan erkänna att det är en portning vilket hela världen redan vet, men tydligen inte du.

Molotov, nej nej du missförstår mig helt o hållet. Tränar 24/7, och spelar sällan ;). Dock är jag less på att bra spel så j*vla sällan dyker upp.

Du tränar 24/7 och spelar sällan? men du har tid att komma in på ett internet forum och skriva ett antal whine poster? Lägg tiden på att spela istället? Men tycker du inte själv att du gått off-topic från din första post? som du dessutom fått svar på från ett antal individer och inte svarat på.:down:

Medlem
Skrivet av DazGamer:

mr bear LOL!!!!!!!!!!!!!!!!

SÅKLART ATT XBOX Oblivion är en PORTNING FRÅN PC!

NEKAR DU TILL DETTA?.

Spelen är utvecklat för PC och därEFTER portat till xbox360 och PS3, ja det är en simpel portning varför tror du fpsen är så låg jämnfört med vad den borde vara JUST PGA DETTA!

Orkar inte diskutera om du inte ens kan erkänna att det är en portning vilket hela världen redan vet, men tydligen inte du.

Molotov, nej nej du missförstår mig helt o hållet. Tränar 24/7, och spelar sällan ;). Dock är jag less på att bra spel så j*vla sällan dyker upp.

Jag kanske utryckte mig dåligt, men vad jag menar är att de har utformat en del av spelet för just konsol, däribland menyerna. Som många utvecklare brukar göra när det gäller till multiplatform, bestämmer de sig oftast för att anpassa spelet för konsol och sedan inte göra några större förändring på PC-versionen. Du kan ju inte komma och säga att du tycker att menyerna är PC-anpassade? De känns väldigt konsoliga.

Det är ju en av anledningarna till varför en del PC-folk blir sura när ett spel släpps till multiplatform, eftersom de är rädda att utvecklarna ska "dumma" ner spelet. Vilket även har hänt i många fall.

Nog om det här nu.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar