Svart Xbox 360 Hdmi och 120gb HDD

Inaktiv
Svart Xbox 360 Hdmi och 120gb HDD

Jag är en stolt ägare av en Xbox 360 Premium Edition, Jag är väldigt nöjd med maskinen. Men nu är det bekräftat att Microsoft skall släppa en Xbox 360 i Svart med Hdmi och 120gb HDD. Är det så att man ska får stå sitt kast bara för att man ville ha maskinen tidigt. Nu vill jag höra vad ni andra Xbox ägare tycker just om detta..

Medlem

Tja, det är ju knappast så att du kommer ha roligare med en svart version bara för att den har en en större HDD och en HDMi-port.

Själv kommer man nog köpa hårddisken till min 360 tids nog.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Visst, surt att vara utan hdmi, men svart konsol e så zzzz. 120 Gb vet jag fan inte vad jag ska med på en 360 iaf

Inaktiv

Jag bryr mig inte så mycket om Hdd´n det räcker med 20Gb för mig. Men jag tycker inte om att dom sätter dit en Hdmi nu i efterhand dom kunde lika väl gjort en Hdmi kabel till den nuvarande versionen. Dålig stil av microsoft att ändra när många människor redan köpt maskinen.

Medlem

Äh, HDMI gör ingen märkbar skillnad mot VGA ju :P. Och större HDD är inget jag känner ett behov av. Men om den nya versionen har tystare fläktar och DVD-spelare kanske man byter upp sig sen...


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Tycker med det känns lite surt att de släpper olika verisioner såhär i efterhand.

Kommer inte köpa ny. Har absolut inget behov utav 120gigg (änsålänge) och HDMI spelar för mig ingen större roll.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

känns som ett försök att göra sin konsol lite "extra fin" nu efter PS3.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Hej

De finns ju svart låda att köpa, om man vill ha de.
490 spänn
Helsvart skal Black Knight till Xbox 360!
Grymt snyggt svart skal, alla detaljer, till Xbox 360.

Xbox 360 Opening Tool Kit följer med detta paket.

[http://www.chippatvspel.se/product_info.php?cPath=21&products...]

Inaktiv

Men ingen hd-dvdspelare, undra hur dom tänkte där.

Inaktiv
Skrivet av semjonov:

Men ingen hd-dvdspelare, undra hur dom tänkte där.

Förmodligen så här:
Vill vi att xbox 360 ska kosta lika mycket som PS3, nej!

Inaktiv

Tror dom tänkte, vi gör den svart, stoppar i en hdmi kontakt som kostar oss 100kr per enhet, sen stoppar vi i en hårdisk som kostar oss 250kr per enhet. Sen tar vi 1650kr extra för att det är så häftigt med svart....

Om den nu verkligen kommer att kosta 5000kr d.v.s. Det här var ju deras chans att få ut hd-dvd till massorna och sen gör dom sådär...

Medlem
Skrivet av Dogge:
Skrivet av semjonov:

Men ingen hd-dvdspelare, undra hur dom tänkte där.

Förmodligen så här:
Vill vi att xbox 360 ska kosta lika mycket som PS3, nej!

Nee förmodligen mer, "Vi vill att "nya" 360'n ska kosta nästan lika mycket som PS3 fast äldre/mer omodern och utan HD-spelare.." bra MS!

De kanske har insett att HD-DVD har förlorat fighten om nästa filmformat..

Medlem
Skrivet av Evil_KuRT:
Skrivet av Dogge:
Skrivet av semjonov:

Men ingen hd-dvdspelare, undra hur dom tänkte där.

Förmodligen så här:
Vill vi att xbox 360 ska kosta lika mycket som PS3, nej!

Nee förmodligen mer, "Vi vill att "nya" 360'n ska kosta nästan lika mycket som PS3 fast äldre/mer omodern och utan HD-spelare.." bra MS!

De kanske har insett att HD-DVD har förlorat fighten om nästa filmformat..

Gör HD-DVDn 360:n mer omodern än PS3:an? Jävla dumt argument där.

Precis som Dogge skriver, hade de slängt i HD-DVD:n hade 360:n gått upp i ungefär samma prisklass som PS3:an och de hade de absolut inte tjänat något på. Nu ligger 360:n c:a 1000kr under PS3:an i pris och även om du inte tycker det är någon större skillnad kan jag tala om för dig att många andra gör det.

Själv tycker jag att det bara är bra att de inte har med HD-DVD:n. Hade jag köpt en 360 nu hade jag knappast velat betala 1000kr extra för något jag inte vill ha. Eftersom HD-DVD:n endast är till för filmer känns det väldigt onödigt då jag anser att varken HD-DVD eller BluRay är intressant för tillfället. Jag tycker att vanliga DVD-filmer håller mått än och antagligen kommer gör det att tag framåt i tiden också.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Jag tror alla missar att det är nästan samma 360, men med svart färg, som dom tar 2000kr mer för. För dom 2000kr skulle dom ha tryckt in en hd-dvd istället för att ha mjölkat oss på pengar för lite svart färgs skull.

Medlem
Skrivet av semjonov:

Jag tror alla missar att det är nästan samma 360, men med svart färg, som dom tar 2000kr mer för. För dom 2000kr skulle dom ha tryckt in en hd-dvd istället för att ha mjölkat oss på pengar för lite svart färgs skull.

Det som kostar är ju den nya hårddisken. Du får betala runt 1000kr i dagsläget för 20GB så vad lär man inte få betala för 100GB extra?

999 * 6 = 5994

5994:- för bara hårddisken. Jag vet att man inte kan räkna så men det är vad priset skulle bli om vi skulle köpa 6st 20GB (=120GB). Bara för att de släpper en ny version betyder det inte att ni måste köpa den, tycker ni att det är onödigt med 120GB hårddisk och en HDMI-port kan ju bara strunta i att köpa det. Vill ni heller ha en HD-DVD kan ni ju köpa den den nuvarande versionen och sedan köpa till HD-DVD-spelaren.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Seriöst killen, tror du en 20GB hårdisk verkligen kostar 1000kr så är du lurad. Och 6000kr för en 120GB hårddisk, för 10 år sen kanske....

Sammanfattat, nu får du komma ner på landning på planeten Jorden. Skulle tro att skillnaden för Microsoft att skicka med en 20GB hårddisk och en 120GB är väldigt låg, en hundring kansek men det är en spekulation.

Nu har jag inte koll om den är en 2.5" eller en 3.5" i X-boxeen men skillnaden i pris mellan dessa i den storleken är inte stor. En 120GB 2.5" disk kostar väl runt 650kr.

Medlem
Skrivet av semjonov:

Seriöst killen, tror du en 20GB hårdisk verkligen kostar 1000kr så är du lurad. Och 6000kr för en 120GB hårddisk, för 10 år sen kanske....

Sammanfattat, nu får du komma ner på landning på planeten Jorden. Skulle tro att skillnaden för Microsoft att skicka med en 20GB hårddisk och en 120GB är väldigt låg, en hundring kansek men det är en spekulation.

Nu har jag inte koll om den är en 2.5" eller en 3.5" i X-boxeen men skillnaden i pris mellan dessa i den storleken är inte stor. En 120GB 2.5" disk kostar väl runt 650kr.

Jag har står stadigt på planeten Jorden och jag vet mycket väl vad en 20GB hårddisk kostar. Jag vet även att 20GB hårddisken till Xbox 360 kostar runt 1000-lappen om du köper den separat och det är det priset jag räknade på.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Du förstår väl att du inte kan räkna på det priset? En premium enhet går på 3000kr inkl. hårddisken. Och sen kastar dom in en hdmi-kontakt och lite svart färg och en större hårddisk, alla saker dom knappast betalar stora pengar för och lägger till 2k i priset, du tycker inte det är magstarkt?

Medlem
Skrivet av semjonov:

Du förstår väl att du inte kan räkna på det priset? En premium enhet går på 3000kr inkl. hårddisken. Och sen kastar dom in en hdmi-kontakt och lite svart färg och en större hårddisk, alla saker dom knappast betalar stora pengar för och lägger till 2k i priset, du tycker inte det är magstarkt?

Jag skrev också tydligt att man inte kan räkna så.

Citat:

Jag vet att man inte kan räkna så men det är vad priset skulle bli om vi skulle köpa 6st 20GB (=120GB).

Prisskillnaden mellan Core- och Premium-paketet ligger på ungefär 1000kr och där är också den största skillnaden en hårddisk, fast på 20GB. Det tycker du dock är helt ok, eller? Vad jag försöker säga är att det inte alls är konstigt att den största skillnaden för c:a 1500kr är en 6 gånger större hårddisk.

Kan ju även påpeka att om den ny versionen nu kommer kosta runt 5000kr hamnar prisskillnaden på närmare 1500kr (istället för 2000kr som alla säger) då de flesta Premium-paketen går på 3500kr butikspris.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Nu är det väl inte enbart en 20GB hårddisk man får med för 1000kr. Sen så följer givetvis inte hårddiskstorleken pris någon slags linjär ekvation.

En 120GB hårdisk kostar mellan 450-650kr beroende på om man ska ha 2.5" eller 3.5". Och det är pris i butik, kan garantera att Microsoft har en rejäl mängdrabatt. Sen nästa grej är att jag är ytterst tveksam till att kostnaden mellan att tillverka två miljoner 20GB diskar och 120GB är speciellt stor.

Jag personligen tycker att det är så jävla snålt att inte kasta med en hd-dvd spelare för de extra tusenlapparna som den nya versionen kostar.

OM den nya versionen haft en hd-dvdspelare hade den kansek varit värd 2000kr mer, men utan är det ju bara ren utsugning.

Nu rä det ju mycket möjligt att då den väl dyker upp kanske den har ett annat pris och kanske har massa roliga grejor bundlat men som det ser ut nu är det ju bara ett skämt. 1700kr för lite färg...

Inaktiv

Sen så köper väl ingen ett paket för 3500kr när man kan få det för 3000kr?

Medlem

Jag har aldrig sagt och kommer aldrig säga att det är billigt med c:a 2000kr extra för en större hårddisk, HDMI-utgång och lite färg, men jag kan dock förstå varför de sätter det priset. De måste ju hålla sig inom en viss summa, de kan ju inte gå back alltför mycket på varje såld konsol.

Skrivet av semjonov:

Sen så köper väl ingen ett paket för 3500kr när man kan få det för 3000kr?

Alla kanske inte har tillgång till en butik som säljer det för 3000kr. I de flesta butiker jag har varit till ligger priset på c:a 3500kr (notera: ibland något mer, ibland något mindre). Skulle vilja veta vilka butiker som säljer det för 3000kr, då vill jag ha butikspris och inte internetpris.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Aha, men då håller vi ju i princip med varandra. Jag är Internetberoende så jag köper det mesta på Internet eftersom det brukar vara så pass mycket dyrare i en vanlig butik, vet dock att lillebror köpte sitt premium på El-giganten för 2999kr, antar att dom hade "rea" just då som vanligt.

1
Skriv svar