Guitar Hero 2 [360]!

Medlem
Guitar Hero 2 [360]!

Tjenis!

Någon mer än jag som ska köpa Guitar Hero 2 till 360'n den 6 April? Ska bli skit kul att bjuda hem polarna. Jag har två frågor som jag hoppas kan bli besvarade av någon:

1. Vart/när kan man köpa en extra gurra? Har kollat på Webhallen och CDON men hittar inget.

2. Finns "Canon Rock" eller några "Muse" låtar med till release?

Tack på förhand!
/ Walt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag ska lätt köpa det!

Kan tyvärr inte svara på någon av dina frågor men jag har för mig att Elgiganten har tagit upp förbokningar till den 1:e April?


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:

Jag ska lätt köpa det!

Kan tyvärr inte svara på någon av dina frågor men jag har för mig att Elgiganten har tagit upp förbokningar till den 1:e April?

Kanske det.. men fan att de inte uppdaterar deras fula hemsida. Orkar inte åka dit och fråga.. =/


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

btw, troligtvis kommer den gurran att kunnas köras på PC med, till tex Frets on Fire.
den till PS2 funkar tydligen med en usb adapter på.

i sådana fall är det ju extra bra.

helt klart man måste skaffa det:)

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av eDy:

Jag ska lätt köpa det!

Kan tyvärr inte svara på någon av dina frågor men jag har för mig att Elgiganten har tagit upp förbokningar till den 1:e April?

Kanske det.. men fan att de inte uppdaterar deras fula hemsida. Orkar inte åka dit och fråga.. =/

Varför inte bara ringa ?


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av eDy:

Jag ska lätt köpa det!

Kan tyvärr inte svara på någon av dina frågor men jag har för mig att Elgiganten har tagit upp förbokningar till den 1:e April?

Kanske det.. men fan att de inte uppdaterar deras fula hemsida. Orkar inte åka dit och fråga.. =/

Varför inte bara ringa ?

Att man inte tänkte på det.. *bah*


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Här står det att man kan köpa en gurra på discshop.;)

Medlem

Trådlös


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Trådlös

Är den trådlös? Någon som har hämtat ut sitt exemplar än?

Medlem

Nä, den som kommer med 360-versionen av GH2 är inte trådlös. Microsoft håller ju tajt på den teknologin, så vi får nöja oss med gitarrer med kablar.

Medlem

Oj, missuppfattade det som stod på webahllen.. http://www.webhallen.com/prod.php?id=73191


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

väntar på att cdon ska få sin tumme ur, och skicka iväg mitt paket, den är under behandling fortfarande

Medlem

fy fan,..kunde inte hålla mig. åkte iväg idag och köpte det.

har spelat igenom hela på medium,..mina fötter värker (stod upp rätt mkt), och även mina händer och fingrar är alldeles konstiga, svårt att skriva.

fy fan va roligt det är...jisses. ja det är ju knappast ett ångerköp:)

keep on shreddin´

Medlem

Någon som har haft problem med sin guitar, står en massa om problem med Whammy bar på olika forum. Undrar om det är därför CDON.com inte kan få tummen ur och skicka mig mitt spel

Medlem
Skrivet av drdryyls:

Någon som har haft problem med sin guitar, står en massa om problem med Whammy bar på olika forum. Undrar om det är därför CDON.com inte kan få tummen ur och skicka mig mitt spel

Vad är det för problem?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag suktar... spelet verkar inte ha kommer ner i de södra regionerna av Sverige.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Grymt lir! Hämtade ett exemplar i butik igår (GAME). Blir ganska så svårt efter ett tag

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av drdryyls:

Någon som har haft problem med sin guitar, står en massa om problem med Whammy bar på olika forum. Undrar om det är därför CDON.com inte kan få tummen ur och skicka mig mitt spel

Vad är det för problem?

De får den inte att fungera som den ska. Läs mer här. [http://www.gwn.com/news/story.php/id/12044/RedOctane_Respond_...]

Medlem
Skrivet av drdryyls:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av drdryyls:

Någon som har haft problem med sin guitar, står en massa om problem med Whammy bar på olika forum. Undrar om det är därför CDON.com inte kan få tummen ur och skicka mig mitt spel

Vad är det för problem?

De får den inte att fungera som den ska. Läs mer här. [http://www.gwn.com/news/story.php/id/12044/RedOctane_Respond_...]

Min är en "Bad Version" fast fungerar utmärkt.
Whammyn svajjar som den ska.

Den dära siffran någon skriver under där i kommentarerna att det verkar vara 50% som har fel på sin gitarr tror jag knappast stämmer. Är ju alltid så att man skriver sällan nått om det inte är någor fel. Men att det förekommer ett fel är ju tydligt.

Tur man fick en som funkar som den ska.man hinner väl spela sönder en gitarr på nån fest innan de ens hinner fixa problemet

Medlem

jävligt kul spel! brukar inte gilla musikspel men jag tänkte att man måste väl prova så mycket lovord detta spel har fått och ångrar inte att jag köpte det en sekund

Det enda jobbiga är att jag har värk i min västerhand nu efter att ha spelat 2 timmar i sträck

Beställde mitt från discshop, 749 kr inklusive frakt vilket var det bästa priset jag kunde hitta, fick det igår.

Medlem

Fick en trasig gitarr när jag köpte på Webhallen, med dålig whammy. Lite jobbigt att behöva slå till den stenhårt för att väcka den när man vill få lite svaj i tonerna i Freebird.

Jag tror helt och hållet på 50% som de pratar om. Har pratat med XBL-polare runt om i världen, och 5 av 7 har samma problem. 3 av dessa har gitarrer med whammies som inte fungerar över huvud taget.

Edit: Fixade problemet (åtminstone tillfälligt) genom att följa anvisningarna här. Får se hur länge det varar innan man måste kalibrera den igen.

Medlem

Där rök garantin. Det är inte bara du som har problemet, som sagt. Det är väldigt många andra, nästan alla t.o.m..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nä, ingen garanti som försvinner.

Behöver ju inte tala om för dem att jag öppnade den, och det finns ju inget garantimärke eller något sådant så de kan inte se att den blev öppnad.

Så är lugnt att fixa själv, om du inte har sönder något när du öppnat den, vilket man måste vara extremt klumpig om man ska lyckas med.

Inaktiv

Sören, drabbad av en kass modell...

Fast jag sa till expiditen innan jag köpte den och förklarade problemet. Hon sa att jag fick en ny om min visade sig vara av den dåliga modellen.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Jag har köpt Guitar Hero 2, grymt spel, klarat det på medium och sitter och nöter det på hard nu, riktigt skoj. Bästa på länge
Dock upplever jag att whammybaren är lite kass, funkar bara typ i ett visst läge,vrider man den lite ur så funkar den inte får la öppna den och skruva lite. Någon som vet vilka låtar man man kan köpa på Xbox Live?

Medlem

Kan man köpa det redan? Skulle vara låtar från föregångaren, GH.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Nope det har itne kommit upp något på Live ännu.
Kommer nog inte dröja alltför länge dock.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem
Skrivet av eDy:

Nope det har itne kommit upp något på Live ännu.
Kommer nog inte dröja alltför länge dock.

Någon vecka efter GH2 releasen sades det..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

aja, bara att vänta då

Inaktiv

Ska ner och byta min kassa gitarr på onoff nu!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

12
Skriv svar