Diablo 3 plåtat

Medlem

Förstår inte varför folk ska klaga över huvud taget. Det är Blizzard! De ger bara ut bra spel, och gillar man diablo så kommer man antagligen gilla 3an, vare sig det är mörkt eller ljust. Blir väl inte ett sämre spel för att det är för ljust/mörkt Släpp spelet nu!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

Gammal tråd och gammalt groll. Vi kan konstatera att D3 kommer att se annorlunda ut än D2. Jag tror däremot inte att förklaringen är så enkel som att man plockade in folket från WoW-avdelningen och att dessa bara kan en sak. När jag ser skärmdumparna får jag snarare känslan av att man försöker fånga stilen i koncept-bilderna, vilket naturligt blir lite mer tecknat. Tänk interaktiv fantasy-art.

När det gäller mörkret måste jag säga att jag fastnade för kommentaren om light-radius och klaustrofobisk känsla. Känslan av att ana en formlös massa röra sig i periferi av ens synfält var helt klart kusligt häftig. Den verkar inte vara helt väck i denna inkarnation heller (http://www.fz.se/bilder/?id=96106) även om mörkret i det här fallet är ersatt av dimma.

En annan sak som slog mig nu när spellistan börjar bli mer höstorienterad är att den del av stämningen från D2 som överlevt tidens tand (för handen på hjärtat, grafiken är inte något att hänga i granen med dagens mått mätt) är musiken. Och jösses vad stämning som finns inbäddat där! Ge det en chans, tror att soundtracket fortfarande finns att ladda ner från den gamla D2-siten. Lägg märke till hur det oftast inte handlar om mörka mägtiga stycken, utan snarare en lagom dos vemod.

Jag ser fram emot det här, dels för att jag tyckte om de tidigare spelen men framförallt för att se vad Blizzard har att bjuda på den här gången. I say, låt dem hållas så får vi väl se om det blir succé eller flopp.

123
Skriv svar