Ghostbusters inte regionslåst till Xbox 360

Robot
Medlem
Ghostbusters inte regionslåst till Xbox 360

Undrar hur dom tänker.. jävla sony jänkare kan köpa det idag till vilket format dom vill... blää jag vill ha det till pc.

Medlem

Dåligt av sony att inte släppa det på boxen i europa. Nog för att jag har en Ps3 också. Men detta lär locka till en hel del piratande i våra krokar

Medlem

Aja, ni får vara glada att 360 versionen är mycket bättre fast PS3an var lead platform.

http://www.lensoftruth.com/?p=10974

Jag kommer själv skaffa PC versionen fast den saknar online coop.

Medlem

Jag fattar inte att Sony fick ta över rättigheterna, jävla äckel :evil:

Vill ha detta till DS, ser så coolt ut, men då måste jag skaffa själva konsollen först

Medlem

Fan va fult.. Att Sony sköter själva lanseringen i Europa. Kan ju tycka att både Sony och Microsoft borde hålla sina händer borta från själva tillverkningsleden av spel som är multiformat.

Medlem

Hah. Lite förvånad över att det inte är MS som köpt rättigheterna.

Medlem

Lite kul det där att de som ger ut spelen själva kan bestämma om det ska vara regionslåst eller ej.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av Spectral:

Hah. Lite förvånad över att det inte är MS som köpt rättigheterna.

Varför ska dom göra det? Spelet är ju inte änns bra i sig själv.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Aja, ni får vara glada att 360 versionen är mycket bättre fast PS3an var lead platform.

http://www.lensoftruth.com/?p=10974

Jag kommer själv skaffa PC versionen fast den saknar online coop.

Intressant där, så PS3 kör med 3/4 av 360:ns native-upplösning.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Trist om man nu köper spelet ifrån staterna till 360:n och det råkade vara regionslåst... Sony vill väl hämnas nu när MS köpt rättigheterna till Final Fantasy, Resident Evil och Tekken

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Trist om man nu köper spelet ifrån staterna till 360:n och det råkade vara regionslåst... Sony vill väl hämnas nu när MS köpt rättigheterna till Final Fantasy, Resident Evil och Tekken

Det är inte så mycket som är exklusivt längre, spel som Mass effect 2 kommer multi och så vidare,
numera är det väl i stort sett mest dom egentillverkade spelen från Sony och MS som dom kan behålla själva.

Medlem

Hahahaha, dumma SONY....de blir ägda igen...det är bara beställa hem från AMAZON.com nu då...

Medlem

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av lasershock:

Aja, ni får vara glada att 360 versionen är mycket bättre fast PS3an var lead platform.

http://www.lensoftruth.com/?p=10974

Jag kommer själv skaffa PC versionen fast den saknar online coop.

Intressant där, så PS3 kör med 3/4 av 360:ns native-upplösning.

Ghostbuster spelet är med andra ord inte speciellt bra kodat. Spelar ingen roll vilken version man tar.
Tearing and framerate issues are in both versions.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Bara att importera, köper man det via eBay tjänar man nog en hundring eller två dessutom

Medlem

är inte säker men PC har ingen multiplayer om man ska gå på deras förpackning. Då det står att internet ändas används för aktivera DRM.


signatur

Zukabazuka I alla online spel
War it's now or never, We shall stand together, One by one, This world is sacred

Inaktiv

www.dvdboxoffice.com är en bra kanadensisk sida som säljer region 1 filmer och spel utan fraktkostnader om nu ghostbusters är regionsfritt så är det nog den billigaste sidan jag har hittat

Medlem
Skrivet av redmac:

Ghostbuster spelet är med andra ord inte speciellt bra kodat. Spelar ingen roll vilken version man tar.
Tearing and framerate issues are in both versions.

Okej, visst. Båda versionerna har tearing och framerate problem.

... hur du får det till "spelar ingen roll vilken version man tar" är dock ett mysterium. PS3 versionen har ju uppenbarligen otroligt mycket längre upplösning på alla texturer. Har man valet så är det självklart man väljer 360 versionen.

Inaktiv

Jag har det på Xbox 360 ^^
Så denna nyhet spelar egentligen ingen roll för mig, ett tips är att ni handlar det från videogamesplus


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Medlem
Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Guzilla:

Trist om man nu köper spelet ifrån staterna till 360:n och det råkade vara regionslåst... Sony vill väl hämnas nu när MS köpt rättigheterna till Final Fantasy, Resident Evil och Tekken

Det är inte så mycket som är exklusivt längre, spel som Mass effect 2 kommer multi och så vidare,
numera är det väl i stort sett mest dom egentillverkade spelen från Sony och MS som dom kan behålla själva.

Mass Effect 2 kommer till Xbox 360 och PC, inget har ändrats där. Alltså exklusivt för Xbox 360 på konsol, PC räknas inte in när man pratar om konsolexklusivitet. Samma sak med t.ex. första spelet.


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av lasershock:

Aja, ni får vara glada att 360 versionen är mycket bättre fast PS3an var lead platform.

http://www.lensoftruth.com/?p=10974

Jag kommer själv skaffa PC versionen fast den saknar online coop.

Faktiskt riktigt förvånad att det är så stor skillnad... Verkar onekligen som om de inte hade speciellt bra koll på PS3:an när de gjorde spelet. Nu blir det väl import istället...


signatur

- r4z0r -

Medlem

sony äger ghostbuster varumärket sen filmerna kom på 80talet.
så dom "tog" inte direkt över nåt dom har haft det hela tiden.

Medlem

Mm, när sony skaffar exklusivitet är de fula äckel, när ms gör detsamma är det inte alls samma ilska, logik på hög nivå.
Var är GTA4 expansionerna till PS3?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Mm, när sony skaffar exklusivitet är de fula äckel, när ms gör detsamma är det inte alls samma ilska, logik på hög nivå.
Var är GTA4 expansionerna till PS3?

Tycker det är lika mycket bitchande och gråtande oberoende av vem som gör vad...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Avstängd

Angående att PS3n ser sämre ut än 360n verkar konstigt, på bilderna så ser 360n mycket bättre ut. Kollar man på denna video så ser PS3n bättre ut än vad som visas på bilderna, inte alls lika ljust som det visade på bilderna - http://ps3.ign.com/dor/objects/14218851/ghostbusters/videos/g...

Undra om bilderna är lite fake eller om de hade något strul =/

1
Skriv svar