Funderar på att köpa mig ett beg. 360, hjälp tack.

Inaktiv
Funderar på att köpa mig ett beg. 360, hjälp tack.

Tjenare, behöver lite köpråd. Nu är det så att webhallen har sänkt sitt pris på ett Xbox 360 Premium till 2990:-, vilket är ett OK pris, men jag har kollat lite på annonser för begagnade sådana.

Jag har hittat några st på Blocket för en hyfsad peng men vad jag är lite fundersam över är hur garantin fungerar. Kan jag bara ta över den sådär eller måste man kontakta butiken som annonsören köpte det hos?

Vad är era synpunkter på begagnade konsoler?

Tack på förhand.

Medlem

Garantin är hos microsoft och håller 1 år så det ska inte vara några problem om du köper en begagnad box av någon annan som inte är äldre än 1 år gammal. Dock så är ju 2990:- ett bra pris för att få en helt ny konsoll. Hur mycket billigare kan du få en begagnad? Skulle nog vilja ha rätt mycket billigare för att inte köpa en ny


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Snubben vill ha 3000 för det, och då följer Dead Rising, Gears of War och Project Gotham Racing 3 med. Om man säger att spelen kostar ca: 300 kr styck, så kostar konsolen 2100 begagnad kan man säga? :E

Medlem

Jag skulle personligen försöka få tag på en av de med ny läsare. De är så väldigt mycket tystare, och just ljudet är en av xboxens största störmoment imo. Det är värt de extra pengarna.

Det handlar så klart hur mycket pengar man har i slutändan. Spelen du får med är ju bra spel allihopa.

Inaktiv

Vad heter de nya spelarna? Är det dom från Benq?

Medlem

köpte själv beggad konsol, fast den var så gott som ny, killen hade fått en ny 1 vecka tidigare på garantin.

Att köpa begagnat är nått jag gärna gör eftersom man får mycket för pengarna då


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kolla så att garantin gäller, inte helt säkert den gör det vid andrahandsköp. Har inte kikat på deras villkor.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Hur stor tror ni chansen är att få en av dom tystare spelarna om jag skulle beställa ett från Webhallen nu?

Jag skickade ett email till dom men jag undrar bara om ni kanske vet, så slipper jag vänta tills imorrn med att beställa

Medlem
Skrivet av Moldernado:

Vad heter de nya spelarna? Är det dom från Benq?

Det kommer vara 2 nya spelare, en redan ute och den från Benq pretty soon:

"There is a new version of the Hitachi Drive (GDR-3120L) which started to appear in X360, this unit of Version 79FK has a January 2007 production date. It seems, for now at least, the Hitachi drive will remain part of the x360 production even with the coming of the new BenQ."

gäller ju att de som säljer maskinen vet hur dvd-släden ser ut för just den spelaren du vill ha. de kommer ju inte att öppna på maskinen iaf

den nya updaten via xbox live kommer bara den att göra maskinen tystare om man nu stör sig så mkt på "oljudet"

frågan nytt eller gammalt säger jag nytt! förhöjd känsla med något nytt som man själv får nöta in:)
speciellt bara en sådan sak som handkontroller,.. köpa begagnat av en 40-årig-mmo-rtard som bor i sin mammas källare,..helt nersaggad och kletig...

NYTT NYTT NYTT! KÖP KÖP KÖP!
(premium premium premium)

1
Skriv svar