Medlem
360 HD sladd?!

Nu ska jag införskaffa en 360 med graw2, så jag ska köpa et premium o vi har en HD 42", o jag undrar om det följer med någon HD sladd till tv med premium paketet?

och vad e skillnaden mellan dessa sladdar som följer med premium?

Xbox 360j Composite AV Cable.
Xboxl 360 lComponent AV Cable.


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Du får med en sladd som har både Komposit och Komponent kontakter. Komposit är gammalt och i princip det sämsta man kan använda, och skall endast användas om man har en gammal TV, och tillochmed då är det rekomenderat att köpa en riktigt scart/rgb kabel.

Komponent kontakterna är för HD TV's och dylikt, det finns även en VGA sladd att köpa som ger mer val möjlighet på upplösning som skickas ut vilket kan ge bättre bild för vissa om man nu har en VGA (pc-port som den kallas ibland) port på TV'n.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

vilket kan ge bättre bild för vissa .

riktigt, ett bra tips är att låna en VGA sladd om du känner nån som har det för att verkligen kolla om det blir bättre bild. Det kan ändra sig ganska mycket från tv till tv men det kan också bli mycket sämre bild om du skulle köpa en VGA och då är det ett ganska onödigt köp:)


signatur

couldnt care more

Medlem

Eller så kan man ju köpa en billigare 3rd party sladd som har alla kontakter på typ


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

är det någon här som använder VGA sladd? om ja berätta då vilken tv ni har

Medlem

Jag använder VGA-sladd.
enda problemet jag upplevt är tearing i dead rising.

Har en samsung LCD 40" modellbeteckning minns jagi nte nu,


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kör också med VGA sladd fast på datorskärm... får också tearing i Dead Rising, annars funkar det klockrent.

Medlem

Det lär väll bli så jag spelar mest på men 17" plasma skärm:)
Skulle vilja ha så det både går att koppla in till data skärmen och HD tv med samma sladd om det går:S
men hade ni kunnat tipsa om en bra sladd från webhallen för Data skärm o HD tv:D


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Vet inte ivlken TV du har, men har den en VGA port (PC port eller dator port kallas dem ibland av de okunniga) så funkar en vanliga VGA sladd till båda. Men alla TV's har inte denna port och då behöver man en Komponent sladd (som ingår till Premium).

Och menar du att du vill ha det kopplat till TV'n och datorskärmen samtidigt eller bara använda samma sladd?

Dock hittar jag inte den sladde jag pratade om ovan som har alla utgånger samtidigt, fanns inte på Webhallen tyvär.

Edit: En sådanhär sladd pratade jag om http://www.console.se/xbox360/kablar/kabel5i1.html

Dock vet jag inget om butiken och har sett den på fler ställen, kommer inte ihåg var dock men man får väl leta lite antar jag. Fördelen med denna är att den ska ha en vanlig 3.5 mm stereo plugg för datorhögtalare/hörlurare som jag förstår det. De vanliga Xbox sladdarna har bara optisk samt röd/vit stereo sladdar för ljud vilket kan vara problematiskt vid datorn då alla inte har en förstärkare eller dylikt att koppla in dem i.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jag vill ha så jag kan änvända de på både tv o dataskärm, inte samtidigt:P

Hahha shit vilken mäktig sladd, men såg att det gick att ha som 5.1 ljud sladd också kanske såg fel, men sladden ser lite kort ut för att räka till tvn och ner till ljud anläggninge:S


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Jag kör komponent rakt in i min Sony LCD, mkt. bra bild...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

ok:D kommer att vänta med att köpa en sådan HD kabel, får nöja mig med de som följer med eller inte:P


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

USF ska du ha 5.1 måste du skaffa en Optisk kabel då ljudkablarna som går ut från sladden är bara stereo. Dock finns det ett optiskt uttag för att t.ex. få ljud till hemmabio anläggningen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

ok!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Dock vet jag inget om butiken och har sett den på fler ställen, kommer inte ihåg var dock men man får väl leta lite antar jag. Fördelen med denna är att den ska ha en vanlig 3.5 mm stereo plugg för datorhögtalare/hörlurare som jag förstår det. De vanliga Xbox sladdarna har bara optisk samt röd/vit stereo sladdar för ljud vilket kan vara problematiskt vid datorn då alla inte har en förstärkare eller dylikt att koppla in dem i.

Det följer med RCA (röd/vit stereo) till 3.5mm (hane) konverter. Så den funkar till vanliga högtalare också. Om du har hane kontakt på högtalarna så får du antingen löda en hona till hona kabel eller köpa en på t ex Clas Ohlson för en billig peng. Självklart så har VGA kabeln också optisk utgång.

EDIT: Konverteraren följer med i den officella VGA kabeln, vet inte hur det är med andra third party produkter.

1
Skriv svar